Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen Pro Meris Duo?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ervaringen Pro Meris Duo?

Ongelezen bericht door Femmel »

Normaal gesproken gebruiken we altijd "hondensnoepjes" van de BB tegen vlooien en teken voor Joy. Daarmee had ze vorig jaar in totaal 4 teken, een zeer acceptabel aantal vonden we. :ok:

Helaas is het dit jaar (zoals jullie ook zullen ondervinden :wink: ) waardeloos met de teken. Even plassen staat garant voor zeker 5-10 teken, een flinke (bos)wandeling voor wel 30! :N:

We plukken na het wandelen zoveel mogelijk teken uit haar vacht, maar Joy krijgt daar dus echt de kriebels van en loopt tegenwoordig met de oortjes schichtig naar achteren van ons weg. Daarnaast had ze toch al een behoorlijk aantal vastgezogen teken.

Omdat zoveel teken schijnbaar besmet zijn met Lyme vonden we dat we nu dan toch maar iets chemisch moesten gaan gebruiken. Geen Frontline vanwege de verminderde werking, geen scaliborband. Volgens de assistente was dan Pro Meris Duo hét middel om te gebruiken, hartstikke nieuw en dus nog geen resistentie.

Meegenomen en op Joy gedruppeld. Ik dacht dat ze gek werd en ben meteen een flink eind met haar gaan lopen om ervoor te zorgen dat de druppels bleven zitten waar ze zaten. En stinken dat spul, zelfs tijdens de wandeling liepen we in een walm. Zowel mijn vriend als ik hebben het de hele avond wat benauwd gehad. Bij de avondwandeling was ze erg sloom en wat wankel, of dat van de Pro Meris of van de stress kwam weet ik eigenlijk niet. :19: Al met al had ik er helemaal geen lekker gevoel bij en wil het eigenlijk niet nog eens gebruiken. Was goed in staat om die troep er gewoon af te wassen.

Wat zijn jullie ervaringen met dit middel?
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik ken het spul niet maar klinkt niet echt lekker.
Als jullie er al last van hadden dan heeft je hondje er zeker last van
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

ik had er nog nooit van gehoord. Na even google-en vond ik de bijsluiter. http://www.emea.eu.int/vetdocs/PDFs/EPA ... -PI-nl.pdf

Ik geloof niet, dat ik Pro Meris Duo snel aan mijn hond zou geven. Tenzij het echt uit de hand loopt met de teken. Hoewel, ik mij ook wel zorgen maak over de ziekte van Lyme. Ik weet ook niet wat wijsheid is.
Femmel
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ook als het wel uit de hand loopt met de teken dan zou ik het niet gebruiken...

Onze Joy is welgeteld 12 dagen teekvrij geweest en gisteren had ze dus weer het gebruikelijke aantal teken in haar vacht en een aantal vastgezogen teken. Het helpt dus ook nog eens maar erg kort.

Waardeloos spul! :devil:

p.s. Ik heb haar niet gewassen in de tussentijd.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
nizinny

Ongelezen bericht door nizinny »

Ken Pro Meris Duo niet maar gebruik altijd met goed resultaat frontline.
Nu hebben ze een nieuwe (voor mij nieuw althans) uitvoering erbij nml frontline Combo en heb dit gebruikt.Heb het geweten ook een van me dames heeft drie dagen verschrikkelijke huidjeuk gehad.
Staat inderdaad ook op de bijsluiter maar ze hebben nog nooit last van bijwerkingen gehad.
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

Voor het eerst gebruikt, hond helemaal in de stress, :eek: :eek: heeft uren gehyperventileerd van die rommel, DA geweest, er zijn al vele klachten , heb een klacht ingediend bij de inspectie van diergeneesmiddelen, zo ook mijn DA. Heb de troep weer teruggebracht en kreeg geld ook terug. Kortom NIET KOPEN
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”