Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verdorie, wat zouden jullie doen?
Moderator: moderatorteam
-
Essy
verdorie, wat zouden jullie doen?
Isis heeft een bloedoor. Gisteren is het leegezogen nadat het 10 dagen niet meer groter geworden was geworden. Ik had altijd een hele fijne DA maar sindskort krijg ik telkens de vrouw van de DA (is inmiddels ook DA).
Gisteren heeft zij het oor van Isis leeggezogen en voor we thuis waren zat het alweer vol. Er zat eerst geen enkel verband om en nadat Isis gelijk na het leegzuigen begon te schuden en ik daar een opmerking over maakte deed ze er een verbandje om. Dat was er in de auto na een keer schudden er al af. Ik ben best pissig nu. Ik had het denk ik zelf net zo goed gekund en dan had ik het wel fatsoenlijk kunnen tapen zodat het tenminste een kans had gehad. Volgens haar zit er nu niets anders op dan Isis onder narcose te opereren en het oor te 'doorstikken'.
Ik ben er best kwaad over. Ik lees dat mensen op het forum het oor meerdere keren hebben laten leegzuigen en dat dat gelukt is.
Hoe groot was het toen en is het toen niet alsnog gaan schrompelen?
Als ik het toch laat opereren, kan ik dan eisen dat de andere DA het opereert (ik ben het vertrouwen in deze DA kwijt).
Gisteren heeft zij het oor van Isis leeggezogen en voor we thuis waren zat het alweer vol. Er zat eerst geen enkel verband om en nadat Isis gelijk na het leegzuigen begon te schuden en ik daar een opmerking over maakte deed ze er een verbandje om. Dat was er in de auto na een keer schudden er al af. Ik ben best pissig nu. Ik had het denk ik zelf net zo goed gekund en dan had ik het wel fatsoenlijk kunnen tapen zodat het tenminste een kans had gehad. Volgens haar zit er nu niets anders op dan Isis onder narcose te opereren en het oor te 'doorstikken'.
Ik ben er best kwaad over. Ik lees dat mensen op het forum het oor meerdere keren hebben laten leegzuigen en dat dat gelukt is.
Hoe groot was het toen en is het toen niet alsnog gaan schrompelen?
Als ik het toch laat opereren, kan ik dan eisen dat de andere DA het opereert (ik ben het vertrouwen in deze DA kwijt).
-
chrico
- Zeer actief
Eerst even over het leegzuigen. Het is een oplossing die KAN helpen om een operatie te voorkomen. Misschien als de andere dierenarts had leeggezogen dat het oor ook weer vol liep. Het stoppen van het bloeden gebeurd zodra de druk groot genoeg is en dan is het te hopen dat het adertje dicht gaat vanzelf maar zodra het leeggezogen word heb je kans dat het weer opnieuw vol gaat lopen, dan moet je dus de andere weg ingaan.
je kan altjd als er twee dierenartsen zitten vragen of de ander je kan helpen. Heb ik ook gehad en het was nooit een probleem. Ook met afspraken maken kan je specifiek om de andere dierenarts vragen.
je kan altjd als er twee dierenartsen zitten vragen of de ander je kan helpen. Heb ik ook gehad en het was nooit een probleem. Ook met afspraken maken kan je specifiek om de andere dierenarts vragen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Essy
Het ging er mij om dat er geen enkel verbandje om kwam nadat het leeggezogen was. Toen Isis vervolgens daar ging staan schudden zei ze dat die ene keer schudden er al voor kon zorgen dat het weer vol liep.chrico schreef:Eerst even over het leegzuigen. Het is een oplossing die KAN helpen om een operatie te voorkomen. Misschien als de andere dierenarts had leeggezogen dat het oor ook weer vol liep. Het stoppen van het bloeden gebeurd zodra de druk groot genoeg is en dan is het te hopen dat het adertje dicht gaat vanzelf maar zodra het leeggezogen word heb je kans dat het weer opnieuw vol gaat lopen, dan moet je dus de andere weg ingaan.
Als je dat als DA weet, dan doe je er toch gelijk verband om? Het is toch logisch dat een hond gaat schudden als er net 3 keer in het oor is geprikt.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Nou intapen of verband erom heen maakt weinig verschil iig bij Chira niet, haar oor is denk ik al 5 keer leeggezogen, de ene keer duurt het een maand of wat, de andere keer zit het de volgende dag alweer vol, schudden, flapperen ze blijft het doen
Doorstikken schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn voor de hond en het oor wordt er echt niet mooier op ze stikken ook door het kraakbeen
Haar oor loopt overigens nu weer langzaam vol dus we mogen weer.
Doorstikken schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn voor de hond en het oor wordt er echt niet mooier op ze stikken ook door het kraakbeen
Haar oor loopt overigens nu weer langzaam vol dus we mogen weer.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- cloris
- Zeer actief
Nee dat hoeft zeker niet hoor MarcMARC_S schreef:Normaal zetten ze die huidjes toch vast met tientallen knoopjes? tenminste dat heb ik altijd zo gezien. Ik dacht dat een bloedoor altijd weer volliep als je de huiddelen niet zeer strak vastnaait aan de oorschelp.

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
chrico
- Zeer actief
Net als wat net gezegd is, het intapen of verband erom doen helpt niet om vollopen te voorkomen.
Klopt Marc, het word net een borduurwerkje en gaat door het oor. Of het heel pijnlijk is weet ik niet, hier werd er niet op gereageerd als ik het insmeerde (kan per dier verschillen natuurlijk). Wel vond ik het oor er niet mooier op geworden maar dit was wel heel ernstig (tot in de gehoorschelp)
Klopt Marc, het word net een borduurwerkje en gaat door het oor. Of het heel pijnlijk is weet ik niet, hier werd er niet op gereageerd als ik het insmeerde (kan per dier verschillen natuurlijk). Wel vond ik het oor er niet mooier op geworden maar dit was wel heel ernstig (tot in de gehoorschelp)
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar volgens mij wordt het oor nog lelijker als je het niet doet en het loopt meerdere keren vol. Tenminste, zo heb ik dat begrepen. Op de manier met de tientallen knoopjes kan je het oor tenminste nog proberen te redden. Anders propt het zover ik weet zowiezo op.chrico schreef:Net als wat net gezegd is, het intapen of verband erom doen helpt niet om vollopen te voorkomen.
-
chrico
- Zeer actief
Ik denk dat je gradaties heb qua bloedoor. Scar zijn oor beperkte zich tot het onderste stukje flap. Daar werd ook niets mee gedaan omdat alles wat je zou doen meer nadelen zou kunnen hebben.
Rico zijn oor was ernstig, leegzuigen hielp niet en maakte het alleen maar erger.
Zouden we daar niets aan doen zou het oor verschrompelen wat zeer pijnlijk is en ook altijd gevoelig blijft. Je bent dan verder van huis.
Rico zijn oor was ernstig, leegzuigen hielp niet en maakte het alleen maar erger.
Zouden we daar niets aan doen zou het oor verschrompelen wat zeer pijnlijk is en ook altijd gevoelig blijft. Je bent dan verder van huis.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Essy
ik denk met AB. Mijn eigen DA zei dat hij dat nl. zou doen als hij Isis haar oor zou leegzuigen. Deze DA heeft het echter niet gedaan. Dat zou volgens haar niet nodig zijn.jip007 schreef:lance heeft een bloedoor gehad , en is 3 keer leeg gezogen en ingespoten met?? Er is ook geen verband omgegaan
Maar begrijp ik goed dat er bij niemand een drukverband of iets tegen het schudden omheen kwam nadat het leeggezogen was?
Hoe groot was het bij Lance Jip? En is het na 3 keer wel leeg gebleven?
- jip007
- Erelid
bij lance was het zo'n beetje een half oor , het is niet meer terug gekomen. Wel voelt het op 1 heel klein plekje wat bobbelig aan , maar ik kan niet merken dat hij daar last van heeft .Essy schreef:ik denk met AB. Mijn eigen DA zei dat hij dat nl. zou doen als hij Isis haar oor zou leegzuigen. Deze DA heeft het echter niet gedaan. Dat zou volgens haar niet nodig zijn.jip007 schreef:lance heeft een bloedoor gehad , en is 3 keer leeg gezogen en ingespoten met?? Er is ook geen verband omgegaan
Maar begrijp ik goed dat er bij niemand een drukverband of iets tegen het schudden omheen kwam nadat het leeggezogen was?
Hoe groot was het bij Lance Jip? En is het na 3 keer wel leeg gebleven?

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
chrico
- Zeer actief
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik zit met hetzelfde probleem bij mijn Golden.
27 Februari ben ik met Beau bij de DA geweest omdat hij zijn jaarlijkse spuit moest hebben, en toen zag de DA dat hij een bloedoor had, ik kom nooit aan Beau zijn oren omdat hij dan meteen met zijn kop begint te schudden. De Da zei dat hij niets aan het oor deed, maar ik moest het wel in de gaten houden of het niet dikker werd want dan moest ik terug komen, de DA liet mij het oor voelen en ik vond het behoorlijk dik, mijn zoon voelde het ook, maar ik ben dus geen DA en ik vertrouw dan ook blindelings op de DA zijn advies.
Ik voelde een paar keer per dag aan het oor, maar het bleef hetzelfde werd niet dikker en niet dunner.
Een paar dagen geleden kwam er een hele goede kennis van mij die zelf een Border Collie heeft en een andere DA dan ik.
Hij vroeg mij of ik het goed vond dat hij zijn DA er over belde, natuurlijk vond ik dat goed. Die DA vroeg hoeveel dagen Beau er al mee liep, Mijn kennis zei, een paar dagen, nee een paar maanden ( vandaag precies ) 2 maanden. IK mocht dus vanmiddag om 12 uur komen, mijn kennis ging mee.
Eerst kreeg Beau een prik zodat hij suf werd, toen probeerde hij met een dikke naald het bloed eruit te trekken, hij heeft er wel wat uit kunnen krijgen maar lang niet alles omdat het al aan het stollen was, omdat Beau nogal veel aan zijn snuit en oren krabt keek hij de oren goed na, en zei dat er schimmel in Beau zijn oren zat, hij heeft zelf ook een Golden en die had ook vaak last van zijn oren, hij heeft toen iets in zijn oren gespoten en het gemasseert, zo zei hij nu zal hij ook niet meer krabben, Beau kreeg toen nog een spuitje om hem weer goed bij te brengen, met een flacon Surolan en 75 euro armer stapte ik weer naar buiten.
Ik ben echt kwaad op mijn vorige DA, want ik blijf nu bij deze DA, het is voor mij ook nog een stuk dichterbij.
Het was echt zielig, toen hij die eerste spuit kreeg gingen we weer even in de wachtkamer zitten, toen de spuit werkte hebben mijn kennis en de DA Beau op gepakt en de spreekkamer in gedragen, het ging me echt aan het hart hoor om hem zo te zien.
Toevallig zag ik dit topic.
Het zat me zo dwars dat mijn vorige DA niets aan het oor gedaan heeft, dat ik het even van me af moest schrijven.
Het is een lang verhaal, maar het lucht wel op.
27 Februari ben ik met Beau bij de DA geweest omdat hij zijn jaarlijkse spuit moest hebben, en toen zag de DA dat hij een bloedoor had, ik kom nooit aan Beau zijn oren omdat hij dan meteen met zijn kop begint te schudden. De Da zei dat hij niets aan het oor deed, maar ik moest het wel in de gaten houden of het niet dikker werd want dan moest ik terug komen, de DA liet mij het oor voelen en ik vond het behoorlijk dik, mijn zoon voelde het ook, maar ik ben dus geen DA en ik vertrouw dan ook blindelings op de DA zijn advies.
Ik voelde een paar keer per dag aan het oor, maar het bleef hetzelfde werd niet dikker en niet dunner.
Een paar dagen geleden kwam er een hele goede kennis van mij die zelf een Border Collie heeft en een andere DA dan ik.
Hij vroeg mij of ik het goed vond dat hij zijn DA er over belde, natuurlijk vond ik dat goed. Die DA vroeg hoeveel dagen Beau er al mee liep, Mijn kennis zei, een paar dagen, nee een paar maanden ( vandaag precies ) 2 maanden. IK mocht dus vanmiddag om 12 uur komen, mijn kennis ging mee.
Eerst kreeg Beau een prik zodat hij suf werd, toen probeerde hij met een dikke naald het bloed eruit te trekken, hij heeft er wel wat uit kunnen krijgen maar lang niet alles omdat het al aan het stollen was, omdat Beau nogal veel aan zijn snuit en oren krabt keek hij de oren goed na, en zei dat er schimmel in Beau zijn oren zat, hij heeft zelf ook een Golden en die had ook vaak last van zijn oren, hij heeft toen iets in zijn oren gespoten en het gemasseert, zo zei hij nu zal hij ook niet meer krabben, Beau kreeg toen nog een spuitje om hem weer goed bij te brengen, met een flacon Surolan en 75 euro armer stapte ik weer naar buiten.
Ik ben echt kwaad op mijn vorige DA, want ik blijf nu bij deze DA, het is voor mij ook nog een stuk dichterbij.
Het was echt zielig, toen hij die eerste spuit kreeg gingen we weer even in de wachtkamer zitten, toen de spuit werkte hebben mijn kennis en de DA Beau op gepakt en de spreekkamer in gedragen, het ging me echt aan het hart hoor om hem zo te zien.
Het zat me zo dwars dat mijn vorige DA niets aan het oor gedaan heeft, dat ik het even van me af moest schrijven.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
Essy
wat sneu voor Beau. Ik vind het ook echt verwijtbaar dat je oude DA niet in zijn oor heeft gekeken om te zien of er een oorzaak voor schudden met het oor. Bij Isis is het niet van mijt of schimmel maar ik denk van het spelen en happen in elkaar.vinkje schreef:Ik zit met hetzelfde probleem bij mijn Golden.
Als je bij deze DA een goed gevoel hebt zou ik er blijven. Ik ben naar mijn DA overgestapt toen ik bij mijn vorige een flesje oordruppels voor Joep kreeg van 55 euro en de kersverse DA daar zei dat ik daar Joep zijn gehoorgang helemaal mee vol moest spuiten
Ik heb nu een afspraak gemaakt om Isis haar oor te laten opereren en Gijs te laten castreren bij de DA die ik altijd had. Heb er specifiek bij gezegd dat ik wil dat hij zelf opereert.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ja vervelend is dat toch hé als je niet op de DA kunt vertrouwen, want nu voel ik dus nog een verdikking in de flap van Beau zijn oor, hij heeft er geen last van, want hij is nog steeds dezelfde vrolijke Beau.
Maar ik zou wel heel graag gewild hebben dat die flap van zijn oor weer gewoon dun was. Ik heb voor in zijn oren spul mee gekregen ( gekocht ) en dat moet ik één keer per week in allebei zijn oren doen.
Deze DA heeft echt gelijk wat de jeuk van Beau betreft, Beau krabde heel veel aan zijn snuit en koppie, en ik moest hem dat steeds verbieden want hij krabde het gewoon kapot, ik was steeds met de calendulan in de weer, de DA zei dat, dat aan zijn oren lag dat hij zo'n jeuk had, hij heeft hem oets ingespoten en zei dat de jeuk nu weg zou zijn, en inderdaad gelukkig ik ben zo blij, vanaf dat we bij de DA geweest zijn krabt hij helemaal niet meer, je moest een weten hoe blij ik daarom ben.
Laat jij Isis nu aan zijn bloedoor opereren. Wil je mij dat nog even laten weten, en als dat zo is, zal hij wel een kap moeten dragen zeker, dat vind ik altijd zo zielig.
Maar ik zou wel heel graag gewild hebben dat die flap van zijn oor weer gewoon dun was. Ik heb voor in zijn oren spul mee gekregen ( gekocht ) en dat moet ik één keer per week in allebei zijn oren doen.
Deze DA heeft echt gelijk wat de jeuk van Beau betreft, Beau krabde heel veel aan zijn snuit en koppie, en ik moest hem dat steeds verbieden want hij krabde het gewoon kapot, ik was steeds met de calendulan in de weer, de DA zei dat, dat aan zijn oren lag dat hij zo'n jeuk had, hij heeft hem oets ingespoten en zei dat de jeuk nu weg zou zijn, en inderdaad gelukkig ik ben zo blij, vanaf dat we bij de DA geweest zijn krabt hij helemaal niet meer, je moest een weten hoe blij ik daarom ben.
Laat jij Isis nu aan zijn bloedoor opereren. Wil je mij dat nog even laten weten, en als dat zo is, zal hij wel een kap moeten dragen zeker, dat vind ik altijd zo zielig.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- cloris
- Zeer actief
Nou niet helemaal hoor, het oor wordt met stiksels ook heel lelijk en het hoeft niet altijd lelijk te worden als je het niet laat doen... bij sommige is het genoeg om het een aantal malen leeg te laten halen maar dan moet het wel netjes gebeuren, dat spul wat ze erin spuiten is om de twee lagen weer te laten verkleven, ik heb dan ook nog een soort zalf gekregen waar ik het oor mee moet insmeren.MARC_S schreef:Maar volgens mij wordt het oor nog lelijker als je het niet doet en het loopt meerdere keren vol. Tenminste, zo heb ik dat begrepen. Op de manier met de tientallen knoopjes kan je het oor tenminste nog proberen te redden. Anders propt het zover ik weet zowiezo op.chrico schreef:Net als wat net gezegd is, het intapen of verband erom doen helpt niet om vollopen te voorkomen.
het is dat Chira zo stom flappert (altijd tegen de tafel) dat het daarom meerdere keren vol is gelopen anders was de eerste keer al goed genoeg geweest.
Het schijnt echt heel pijnlijk te zijn dat stikken daarom heb ik nog steeds voor leeghalen gekozen.

- jip007
- Erelid
-
Essy
omdat Isis intact is en ik ze niet kan scheiden. Daarnaast reageert Gijs erg heftig op alles wat maar naar loops neigt, gecastreerde reuen en loopt soms zelfs klappertandend achter mij aan als ik 'loops' ben.jip007 schreef:waarom laat je gijs castreren?Essy schreef:
Ik heb nu een afspraak gemaakt om Isis haar oor te laten opereren en Gijs te laten castreren bij de DA die ik altijd had. Heb er specifiek bij gezegd dat ik wil dat hij zelf opereert.