Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag voor nu ORS....update ze is behoorlijk ziek
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Vraag voor nu ORS....update ze is behoorlijk ziek
Kira is behoorlijk ziek. Het begon vandaag met diarree en ze heeft nu diarree en braakt. Na vanmorgen heeft ze geen eten meer gehad. Maar ook het water dat ze drinkt braakt ze uit. Nu is haar maag leeg en ligt ze rustig.
Maar hoe snel kunnen honden uitdrogen. Zou ze ORS mogen hebben?
Maar hoe snel kunnen honden uitdrogen. Zou ze ORS mogen hebben?
Laatst gewijzigd door Carmen op 16 apr 2007 22:49, 2 keer totaal gewijzigd.
-
chrico
- Zeer actief
Op zich mag een hond ook ORS hebben alleen zoals je zegt, water spuugt zij uit en als zij nu net rustig is zou ik er zelf even mee wachten. Wel gewoon haar water laten staan of evt een ijsblokje onder de kraan houden en dan geven en het morgen even aanzien. Voor de diarre zou je wat stoppends kunnen geven als je dat in huis heb
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Carmen
- Zeer actief
norit dus, dat mag wel...?chrico schreef:Op zich mag een hond ook ORS hebben alleen zoals je zegt, water spuugt zij uit en als zij nu net rustig is zou ik er zelf even mee wachten. Wel gewoon haar water laten staan of evt een ijsblokje onder de kraan houden en dan geven en het morgen even aanzien. Voor de diarre zou je wat stoppends kunnen geven als je dat in huis heb
- Carmen
- Zeer actief
Ze wil niks meer drinken. Braakt nu alleen nog maar schuim met een beetje bloed, maar blijft continu braken. Ook nog steeds diarree.
Ik heb de dierenarts gebeld maar zij denken dat het tot morgen kan wachten, het is tenslotte een staff??
Ik ben wel een beetje bang voor uitdroging maar volgens de dierenarts loopt dit niet zo'n vaart bij een staff...
Ze mag juist niks meer hebben ook geen drinken gatver dit wordt een lange nacht...arm beest, ze heeft normaal nooit wat
Ik heb de dierenarts gebeld maar zij denken dat het tot morgen kan wachten, het is tenslotte een staff??
Ik ben wel een beetje bang voor uitdroging maar volgens de dierenarts loopt dit niet zo'n vaart bij een staff...
Ze mag juist niks meer hebben ook geen drinken gatver dit wordt een lange nacht...arm beest, ze heeft normaal nooit wat
- piennl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik kan me niet voorstellen dat er iets op ORS tegen is. Het is gewoon isotoon water met aanvulling van de belangrijkste mineralen.
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

-
chrico
- Zeer actief
Ik zou geen norit geven. Alles is schijnbaar geirriteerd en moet door rust bijkomen. Het geven van iets kan weer juist het braken gaan opwekken.
Ik zou wel de temperatuur opmeten, zeker in dit geval. Als je het echt niet vertrouwd kan je er op staan dat de dierenarts haar een injectie toedient om de boel wat tot rust te laten komen. het feit dat het een staf is maakt geen donder uit.
Ik zou wel de temperatuur opmeten, zeker in dit geval. Als je het echt niet vertrouwd kan je er op staan dat de dierenarts haar een injectie toedient om de boel wat tot rust te laten komen. het feit dat het een staf is maakt geen donder uit.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Marion.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jeetje zegCarmen schreef:Ze wil niks meer drinken. Braakt nu alleen nog maar schuim met een beetje bloed, maar blijft continu braken. Ook nog steeds diarree.
Ik vind schuim braken met bloed erbij toch wel eng klinken hoor (sorry, wil je niet ongerust maken, maar vind het belachelijk dat een dierenarts niet even wil kijken naar haar).
De uitdroging zou nu niet mijn eerste zorg zijn, natuurlijk bestaat daar kans op, maar bij een volwassen hond gebeurt dit volgens mij niet in een paar uur tijd. Je kan het checken door het vel beetje te pakken tussen duim en wijsvinger: als het vel soepel weer terugvloeit is het goed, blijft het stug staan of vloeit het echt moeilijk terug dan is er sprake van uitdroging.
Heb je haar temperatuur ook gemeten? Heeft ze koorts, dan zou ik toch nogmaals de dierenarts bellen.
Veel sterkte meis
- Carmen
- Zeer actief
Dit was de aanwezigedierenarts. Normaal een goede, fijne dierenarts, ook aan de telefoon heel vriendelijk maar ja...Marion. schreef:O getsie Carmen. Ik kan je niet helpen. Ik weet niet eens wat ORS is. Norit wel, dat kun je gedoseerd wel geven volgens mij. Is er geen noodarts die je telefonisch even kunt consulteren?
Ze mocht echt niks meer hebben alles moest rustig worden.
Stephan kan elk moment thuis komen en dan gaan we ff tempen.
- Carmen
- Zeer actief
Tsja die huidplooi had ik al gedaan en hij trekt wel terug maar wel langzaam.Stang schreef:Jeetje zegCarmen schreef:Ze wil niks meer drinken. Braakt nu alleen nog maar schuim met een beetje bloed, maar blijft continu braken. Ook nog steeds diarree.
Ze mag juist niks meer hebben ook geen drinken gatver dit wordt een lange nacht...arm beest, ze heeft normaal nooit wat![]()
Ik vind schuim braken met bloed erbij toch wel eng klinken hoor (sorry, wil je niet ongerust maken, maar vind het belachelijk dat een dierenarts niet even wil kijken naar haar).
De uitdroging zou nu niet mijn eerste zorg zijn, natuurlijk bestaat daar kans op, maar bij een volwassen hond gebeurt dit volgens mij niet in een paar uur tijd. Je kan het checken door het vel beetje te pakken tussen duim en wijsvinger: als het vel soepel weer terugvloeit is het goed, blijft het stug staan of vloeit het echt moeilijk terug dan is er sprake van uitdroging.
Heb je haar temperatuur ook gemeten? Heeft ze koorts, dan zou ik toch nogmaals de dierenarts bellen.
Veel sterkte meis
Ze is te beroerd om te liggen maar als ik haar meeneem omdat ik denk dat ze moet poepen wil ze niet lopen. Ik kan niets voor mijn zieke meisje doen
-
chrico
- Zeer actief
Soms moet je ook gewoon even niets doen hoe moeilijk het ook is. in dit geval is de temperatuur veelzeggend, het diarree hebben en braken (ook met bloed erbij) zegt minder.
Uitdrogen gaat niet zo snel als je denkt. Het belangrijkste is dta zij geen aanleiding meer krijgt om extra te braken zoals water of iets dergelijks. Juist door het laten drinken en het daarna weer uitbraken verliezen ze meer vocht, klinkt raar maar het is zo. Door het braken is alles in haar maag en slokdarm geirriteerd, dat verklaard de bloedspoortjes in het braaksel (vergelijk het met een fikse keelontstekking, na een dag goed en zwaar hoesten hoest je ook wat bloed op_
Uitdrogen gaat niet zo snel als je denkt. Het belangrijkste is dta zij geen aanleiding meer krijgt om extra te braken zoals water of iets dergelijks. Juist door het laten drinken en het daarna weer uitbraken verliezen ze meer vocht, klinkt raar maar het is zo. Door het braken is alles in haar maag en slokdarm geirriteerd, dat verklaard de bloedspoortjes in het braaksel (vergelijk het met een fikse keelontstekking, na een dag goed en zwaar hoesten hoest je ook wat bloed op_
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Carmen
- Zeer actief
Geen koorts gewoon 38,5 we wachten "rustig" afchrico schreef:Soms moet je ook gewoon even niets doen hoe moeilijk het ook is. in dit geval is de temperatuur veelzeggend, het diarree hebben en braken (ook met bloed erbij) zegt minder.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
dat met die huidplooi zegt ook niet alles , dat was bij lance ook nog normaal toen hij zo ziek was . Maar zijn bloed was mooi al aan het verdikken , dus hij was al aan het uit drogen.Carmen schreef: Tsja die huidplooi had ik al gedaan en hij trekt wel terug maar wel langzaam.
sterkte.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
chrico
- Zeer actief
-
keessie
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
ORS staat voor oral rehydration solution', ofwel ‘een drinkbare vloeistof om de vochtbalans in het lichaam te herstellen'.
Ik zou dat niet geven juist omdat door het braken de keel en slokdarm al behoorlijk geirriteert zal zijn.
En zo gauw droogt een volwassen hond niet uit,ORS is alleen acuut nodig bij zuigelingen omdat hun vrij snel uitdrogen.
Ik zou ook geen Norit geven om dezelfde reden maar dan omdat het maag/darmkanaal van slag is.
Als je het niet vertrouwt naar je gevoel luisteren en de DA bezoeken.
Sterkte!
Ik zou dat niet geven juist omdat door het braken de keel en slokdarm al behoorlijk geirriteert zal zijn.
En zo gauw droogt een volwassen hond niet uit,ORS is alleen acuut nodig bij zuigelingen omdat hun vrij snel uitdrogen.
Ik zou ook geen Norit geven om dezelfde reden maar dan omdat het maag/darmkanaal van slag is.
Als je het niet vertrouwt naar je gevoel luisteren en de DA bezoeken.
Sterkte!
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
-
chrico
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
- Annelies
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
Daar ben ik weer, ik moest de hele dag werken vandaar...
Gisteren zijn we nog een hele tijd opgebleven met een Kira die van ellende niet wist waar ze het zoeken moest. Op een gegeven moment kroop ze in de gangkast en ging slapen in haar mand. Toen zijn wij ook naar bed gegaan. En vanmorgen was het hoopje ellende weer een voorzichtig kwispelend staffje, normaal staat ze al wakker op ons te wachten, vanmorgen duurde dat allemaal wel wat langer.
Maar Stephan is tot half drie thuis geweest, het water is binnen gebleven en ze heeft nu net een beetje rijst gehad, hopenlijk blijft dat ook binnen.
Alle zorgen gelukkig voor niks. Bedankt allemaal voor het meedenken en meeleven
Gisteren zijn we nog een hele tijd opgebleven met een Kira die van ellende niet wist waar ze het zoeken moest. Op een gegeven moment kroop ze in de gangkast en ging slapen in haar mand. Toen zijn wij ook naar bed gegaan. En vanmorgen was het hoopje ellende weer een voorzichtig kwispelend staffje, normaal staat ze al wakker op ons te wachten, vanmorgen duurde dat allemaal wel wat langer.
Maar Stephan is tot half drie thuis geweest, het water is binnen gebleven en ze heeft nu net een beetje rijst gehad, hopenlijk blijft dat ook binnen.
Alle zorgen gelukkig voor niks. Bedankt allemaal voor het meedenken en meeleven
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers