Tommie is overigens niet gecastreerd, kan het daar ook door komen? Ruiken intacte reuen sterker dan gecastreerde?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tommie stinkt naar reu
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
tommie stinkt naar reu
Ik kan even niets anders als topictitel bedenken hoor.
Tommie ruikt steeds vaker naar 'reu', ik weet niet precies waar het door komt. Hij heeft altijd wel iets van een voorhuidontsteking, maar nooit heel erg. Hij houdt het verder zelf wel goed schoon. Ik was hem zo'n 1 keer in de 1 a 2 maanden, en dan is hij ook wel echt grijs. Ik wil hem eigenlijk niet vaker wassen, maar heb ook niet het idee dat het daardoor komt. Ik probeer zijn vacht rond zijn piemel al wat kort te houden omdat ik het idee heb dat de lucht daar in trekt, maar zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen doen? Moet ik dan toch die voorhuid gaan schoonhouden?
Tommie is overigens niet gecastreerd, kan het daar ook door komen? Ruiken intacte reuen sterker dan gecastreerde?
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou, dat vroeg ik me dus ook af; hoe ruikt een reu?!kitty2 schreef:ik sta echt ff te kijken, ik wist niet dat reuen ene bepaalde geur hadden, is die geur met iets te vergelijken?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Flip
- Zeer actief
Flip heeft dat ook soms, een soort van muffe piesgeur-achtig iets.
Niet altijd, maar hij heeft het wel vaak als hij nogal wild geplast heeft.
(niet de tijd nemen om even stil te staan maar onder het rennen gauw piesen
.)
Ik denk dat ie dan toch wat tegen de haartjes op de buik plast, en dat dat die geur geeft
.
Niet altijd, maar hij heeft het wel vaak als hij nogal wild geplast heeft.
(niet de tijd nemen om even stil te staan maar onder het rennen gauw piesen
Ik denk dat ie dan toch wat tegen de haartjes op de buik plast, en dat dat die geur geeft
Groetjes Marjolijn en Flip

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dapper ruikt een beetje naar drop :N: Muffe droplucht zeg maar met wat pislucht erdoor en een klein zweempje zweetluchtScooby schreef:Nou, dat vroeg ik me dus ook af; hoe ruikt een reu?!kitty2 schreef:ik sta echt ff te kijken, ik wist niet dat reuen ene bepaalde geur hadden, is die geur met iets te vergelijken?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Kit
- Erelid
MARC_S schreef:Dapper ruikt een beetje naar drop :N: Muffe droplucht zeg maar met wat pislucht erdoor en een klein zweempje zweetluchtScooby schreef:Nou, dat vroeg ik me dus ook af; hoe ruikt een reu?!kitty2 schreef:ik sta echt ff te kijken, ik wist niet dat reuen ene bepaalde geur hadden, is die geur met iets te vergelijken?![]()
moet ik nu iets gaan mengen of zo?
kan me er niks bij voorstellen, Ozzy ruikt altijd naar bosviooltjes
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Bono ruikt helemaal niet extreem ergens naar?!
Heeft het misschien te maken met het feit dat sommige reuen tegen hun voorpoten aan plassen? Ik kan me voorstellen dat dat wel kan gaan ruiken als een reu dat regelmatig doet.
Heeft het misschien te maken met het feit dat sommige reuen tegen hun voorpoten aan plassen? Ik kan me voorstellen dat dat wel kan gaan ruiken als een reu dat regelmatig doet.
Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Kit
- Erelid
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee niet eenskitty2 schreef:Femia schreef:Ik moet even ruiken.............
Nee ik ruik helemaal geen aparte geurtjes. Gewoon Harrie, niet vies, niet naar pies of andere vreemde luchtjes.
Zelfs geen pepernoten of drop
ook geen bosviooltjes?
Zelfs niet naar bijna uitgebloeide hyacinten (ruiken heel sterk)

-
pia zz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
-
miekmiek
Ik weet niet precies wat voor lucht het is. Het is een wat penetrante lucht die je doet denken aan vieze piemels.
haha, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen. Zijn anaalklieren heb ik juist deze week laten legen, maar die waren niet overvol.
Tommie plast vaak wel wat ongelukkig en ik denk toch dat het de haren rond zijn piemel zijn die zo stinken.
Tommie plast vaak wel wat ongelukkig en ik denk toch dat het de haren rond zijn piemel zijn die zo stinken.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ja echt wel, echte natte oksels, en zijn vacht word ook nat van het zweet, heeft ie altijd al gedaanPaulala schreef:Jouw hond zweet????loving bulls schreef:Baco ruikt een beetje naar een licht zweet geurtje- maar ja die hond zweet ook gewoon, net als wij, en Ducain ruikt gewoon naar hond
Ik keek er ook gek van op hoor in het begin
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat is echt heel vreemd, want een hond kan normaal gesproken helemaal niet zweten.loving bulls schreef:Ja echt wel, echte natte oksels, en zijn vacht word ook nat van het zweet, heeft ie altijd al gedaanPaulala schreef:Jouw hond zweet????loving bulls schreef:Baco ruikt een beetje naar een licht zweet geurtje- maar ja die hond zweet ook gewoon, net als wij, en Ducain ruikt gewoon naar hond![]()
Romeo heeft ook wel wat plakkerige oksels als het warm is, maar dat is geen zweet bij hem.
Ik snap goed dat je daar heel raar van opkeek!!!

- DogDalton
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
- Aantal honden: 5
-
linlin
reuen ruiken naar reuen. zoals mensenmannen naar mannen ruiken, ook al zijn ze schoongewassen en gedeodoriseerd.Scooby schreef:Nou, dat vroeg ik me dus ook af; hoe ruikt een reu?!
misschien moet je daar een neus voor hebben. en die heb ik.
bij boe komt het met vlagen. vooral als er loopse teefjes zijn of als hij extra stoer heeft moeten doen, riekt hij bijna op het onwelvoeglijke af naar reu.
ik kan het niet omschrijven. een hondenlucht, maar dan niet zo'n dubbele-vachtendamp, meer kruidiger, zonder echt te stinken.
ik doe er niks aan. soms extra even wassen. het gaat vanzelf wel over. misschien bespeurt tommie veel loopse teefjes.
- Annelies
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Komt het niet uit zijn oren? Die kunnen af en toe ook zo naar pis stinken.miekmiek schreef:Ik weet niet precies wat voor lucht het is. Het is een wat penetrante lucht die je doet denken aan vieze piemels.haha, weet even niet hoe ik het anders moet zeggen. Zijn anaalklieren heb ik juist deze week laten legen, maar die waren niet overvol.

- wolfwoman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tsjechoslowaakse Wolfhonden
& Tamaskan Dog - Locatie: Andel (NBr.) NL.
- Contacteer:
Volgens mij kan een hond maar op 2 manieren zwetenloving bulls schreef:Ja echt wel, echte natte oksels, en zijn vacht word ook nat van het zweet, heeft ie altijd al gedaanPaulala schreef:Jouw hond zweet????loving bulls schreef:Baco ruikt een beetje naar een licht zweet geurtje- maar ja die hond zweet ook gewoon, net als wij, en Ducain ruikt gewoon naar hond![]()
Via zijn voetzooltjes (zie je heel duidelijk op het parket)
en via zijn mond door te hijgen.
op de rest van het lichaam heeft een hond geen zweetklieren
http://www.vantaelsesluske.nl __ groeten Stefanie
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, Bono ruikt echt niets anders dan Levi, hoor?!linlin schreef:reuen ruiken naar reuen. zoals mensenmannen naar mannen ruiken, ook al zijn ze schoongewassen en gedeodoriseerd.Scooby schreef:Nou, dat vroeg ik me dus ook af; hoe ruikt een reu?!
misschien moet je daar een neus voor hebben. en die heb ik.![]()
bij boe komt het met vlagen. vooral als er loopse teefjes zijn of als hij extra stoer heeft moeten doen, riekt hij bijna op het onwelvoeglijke af naar reu.
ik kan het niet omschrijven. een hondenlucht, maar dan niet zo'n dubbele-vachtendamp, meer kruidiger, zonder echt te stinken.
ik doe er niks aan. soms extra even wassen. het gaat vanzelf wel over. misschien bespeurt tommie veel loopse teefjes.
Groetjes, Karen
-
Mojuan
- Zeer actief
Dat bedoelde ik dus ook.wolfdog schreef:Volgens mij kan een hond maar op 2 manieren zwetenloving bulls schreef:Ja echt wel, echte natte oksels, en zijn vacht word ook nat van het zweet, heeft ie altijd al gedaanPaulala schreef:Jouw hond zweet????loving bulls schreef:Baco ruikt een beetje naar een licht zweet geurtje- maar ja die hond zweet ook gewoon, net als wij, en Ducain ruikt gewoon naar hond![]()
Ik keek er ook gek van op hoor in het begin:
Via zijn voetzooltjes (zie je heel duidelijk op het parket)
en via zijn mond door te hijgen.
op de rest van het lichaam heeft een hond geen zweetklieren
Alleen via de voetzolen en via de tong door te hijgen.
Hoe kan het dan dat hun hond over zijn hele lichaam nat wordt?

-
linlin
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wees er blij mee!linlin schreef:ja, dat denk jij. ik ben gezegend met een goed feromonen-signaleersysteem.Scooby schreef:Nou, Bono ruikt echt niets anders dan Levi, hoor?!
Groetjes, Karen
-
linlin
-
miekmiek