Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pusachtige afscheiding in vagina

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

bri
Zeer actief

pusachtige afscheiding in vagina

Ongelezen bericht door bri »

vanavond kwam ik erachter dat onze pup (6 maand) een pusachtige afscheiding uit haar vagina komt (hoe heet het bij een teef)
we hadden al wel een tijdje door dat er iets was, ze deed anders, was drukker, speelser dan normaal en was continue aan het likken daar.
in eerste instantie dachten wij dat er misschien wel een loopsigheid aan kwam (omdat ze nu af en toe 2 of 3 plassen doet ipv 1 grote)
maar goed, nu dus dit!
ik kwam erachter omdat ik wat haren wegknipte rond haar kruis (ze is een briard en heeft dus lang haar) er zat wat poep rondom enzo.
ik schrok me rot!
ik ga morgen meteen een afspraak met de dierenarts maken en dan neem ik ook wat urine mee,
maar ik ben bang dat het misschien wel baarmoederhalsontsteking kan zijn.. of zou het toch iets van een vaginale ontsteking zijn?
en als ze blaasontsteking had, zou ze dan niet veel vaker kleine plasjes doen?
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Vaak is het zo dat jonge teefjes (voor hun eerste loopsheid) vaginitus kunnen hebben, Dolina heeft dat ook gehad toen ze 6 maanden was.
Ze heeft toen pulsatilla gehad van de DA en is helemaal over gegaan.
Ik wilde geen antibiotica en mijn DA was het daar mee eens. :wink:

We wachten nog steeds op haar eertse loopsheid (ze is inmiddels 9 maanden)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Inderdaad; ik zou er niet gelijk mee naar de dierenarts rennen. Dat zie je wel vaker bij jonge teven, voordat ze voor het eerst loops zijn geweest. Doorgaans gaat het over nadat ze eenmaal een keer loops zijn geweest.
bri
Zeer actief

ik had er ook al wel eerder van gehoord (wist niet dat het vaginitus heette, maar ik wist wel dat teefjes een soort pusachtige afscheiding kunnen hebben), maar goed, ze heeft er ook echt wel last van, ik dacht eerst dat ze wormen had omdat ze met haar kont over de grond schuurt, wat ik erg vreemd vind omdat ze gewoon goed alle wormkuren heeft gehad..toen ik dus keek schrok ik wel even
ik zie het morgen nog even aan, misschien til ik het over het weekend als het maandag dan nog steeds zo is bel ik de da..
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

bri schreef:ik had er ook al wel eerder van gehoord (wist niet dat het vaginitus heette, maar ik wist wel dat teefjes een soort pusachtige afscheiding kunnen hebben), maar goed, ze heeft er ook echt wel last van, ik dacht eerst dat ze wormen had omdat ze met haar kont over de grond schuurt, wat ik erg vreemd vind omdat ze gewoon goed alle wormkuren heeft gehad..toen ik dus keek schrok ik wel even
ik zie het morgen nog even aan, misschien til ik het over het weekend als het maandag dan nog steeds zo is bel ik de da..
schuren met de kont over de grond, sleetje rijden komt vaak van de anaalklieren.

gr Maria
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Mijn hond is dus gesteriliseerd toen ze hoogstwaarschijnlijk vaginitis had en bij haar is het nooit meer over gegaan.
Afbeelding
bri
Zeer actief

hmm, wij laten haar nog niet steriliseren, we willen het liefste wachten tot 2 een keer of 2 loops is geweest.
hij lijkt er op dat het vandaag wat beter gaat, ze likt niet meer zo veel als gister en als het het wat beter bekijk zie ik geen pus meer, (wat ze natuurlijk ook weggelikt kan hebben natuurlijk)
ik hoop niet dat dit een lang staartje gaat krijgen, want voor altijd vaginitis lijkt me niet wat voor haar..
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

bri schreef:hmm, wij laten haar nog niet steriliseren, we willen het liefste wachten tot 2 een keer of 2 loops is geweest.
Waarom wil je zo lang wachten?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”