Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wormen tegen allergieen?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

wormen tegen allergieen?

Ongelezen bericht door truusje »

Afgelopen weekeinde zag ik op Discovery een programma over wormen :N:
Zo vertelden wetenschappers dat er een verband bestond tussen ontwormen bij mens en dier en het hebben van allergieen.

Het schijnt dat wormen in de darmen [spoelworm en haakworm] bepaalde chemische stoffen uitscheidden die het immuunsysteem enorm helpen stabiel te blijven.

Er was zelfs een wetenschapper die elke maand een drankje met haakwormeitjes dronk :eek: en zodoende van zijn hooikoorts afkwam.
Of het verhaal van een vrouw met ernstige chronische darmontsteking, haar enige uitweg was nog een stoma, maar door zoeken op het internet kwam ze achter deze omstreden methode, elke maand een drankje met spoelwormeitjes en na enkele maanden was deze vrouw volledig genezen.

Ook blijken er nog vele volkstammen gewoon te leven met wormen, bij nader onderzoek bleken deze mensen geen last te hebben van enige vorm van allergie.

Dit zet je toch aan het denken...... :denken:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

:denken:
Broodje aap?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Ik weet wel dat het hebben van wormen op zich niet schadelijk is en zelfs inderdaad een 'gezonde werking' hebben. Een paar wormen is dus ook echt geen ramp en het is schadelijker om vaak te ontwormen dan die paar wormen te laten zitten, daar ben ik van overtuigd. Hoe het precies zit met allergien weet ik niet, maar ik zou dit zeker niet afdoen als een broodje aapverhaal.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”