Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

slecht gebit

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

boxersien

slecht gebit

Ongelezen bericht door boxersien »

Wat wij al dachten en lang wisten heeft de DA helemaal bevestigd. Boris heeft een super slecht gebit. Nee, geen gaten en viezigheid, maar gewoon bijna geen tanden meer en wat er is is flink afgesleten.

Nu krijgt hij Royal Canin Select Croc waar hij het super op doet (vele merken geprobeerd, maar hij was overal vreselijk winderig van). Nu gaan we deze met water overgieten om ze zo zacht te maken (elke keer een paar uur van te voren klaarzetten).

Hebben jullie nog eventuele andere ideeen of tips? Misschien kan ik daar dan wat mee. Liefst niet van voer veranderen, maar zijn ze ook op een andere manier zacht te maken?
Vers voeren kan ook niet, want ook dit kan meneer helaas niet aan, hij stinkt dan nog erger dan een vuilstortplaats :N:
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ze zijn niet op een andere manier zacht te maken.Met warm water is de juiste manier.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Welk gedeelte is afgesleten?
Alles? Want bij mijn oude tatra zijn het voornamelijk de voortandjes en dat geeft niet omdat de kiezen het grote werk doen.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Zolang je niks bijzonders merkt tijdens of na het eten zou ik helemaal de brokken niet nat maken.
Honden kunnen prima eten zonder tanden. Ik weet niet hoeveel en wat hij nog heeft staan maar volgens mij wordt het alleen veel slechter als je hem ook nog eens brokkendrap gaat voeren.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

De brokken maak ik niet tot een drap, ze worden gewoon wat zachter. En ja, heel zijn gebit is afgesleten, echt alles! Hierdoor knauwt hij niet op zijn harde brokken. Hij krijgt ze niet door en dus vertikt hij het. Dit hebben we 2 jaar lang opgelost door 's ochtends en 's avonds beide een portie te geven en dit weer in 2x met een half uur/uur ertussen. Dan ging het helemaal goed. Maar nu wilde hij niet meer eten, of kotste heel vaak het weer uit. Dit kan ook door de metacam komen en maagproblemen, maar het wordt verweten aan zijn voer :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”