Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
geen paracetamol maar...
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
geen paracetamol maar...
Vorige keer waren wij met onze hond na de dierenarts geweest omdat hij last had van een cold water tail. Dit is een soort ontsteking in de staart als ik het zo goed zeg.
Hij adviseerde ons vorige keer als hij dit weer zou hebben eerst iets anders te proberen dan meteen na de DA te komen.
Het beste was geen paracetmaol want dat was heel slecht voor eenhond maar heeft iemand een idee wat het dan wel is...?
Ik heb hem net al gebeld maar de assistente kon mij er geen antwoord op geven en de DA kan ik pas morgenavond weer bereiken.
Ik dacht zelf ibrobrufen maar ik weet niet zeker of dit het was. Het is nu niet zo erg als de vorige keer dus..
Kan iemand mij helpen?
Hij adviseerde ons vorige keer als hij dit weer zou hebben eerst iets anders te proberen dan meteen na de DA te komen.
Het beste was geen paracetmaol want dat was heel slecht voor eenhond maar heeft iemand een idee wat het dan wel is...?
Ik heb hem net al gebeld maar de assistente kon mij er geen antwoord op geven en de DA kan ik pas morgenavond weer bereiken.
Ik dacht zelf ibrobrufen maar ik weet niet zeker of dit het was. Het is nu niet zo erg als de vorige keer dus..
Kan iemand mij helpen?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ibuprofen misschien? Dat heb ik vaker gehoord als pijnstillers bij honden. Maar ik zou voor de zekerheid toch even bij de dierenarts navragen welk middel hij toen bedoelde.
http://www.dapwalcheren.nl/faq/43/
http://www.dapwalcheren.nl/faq/43/
Laatst gewijzigd door Sjalot op 10 apr 2007 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Sanne!!
- Zeer actief
Ja ik maak me weer te druk ik weet het maar vorige keer duurde het bij hem een week!! Ik ga morgenavond ook even nog de DA bellen vor zekerheid ik ga hem ook niet zomaar vol stoppen met pijnstillers voor mensen. Behalve dan wat de DA mij toen zei.
Maar als niemand het met zekerheid kan zeggen dan wacht ik nog een dagje.
Kan iemand mij zeggen hoe de pijn voor die hond voelt. Is het zoiets als spierpijn bij ons ofzo? Dat vraag ik me af
Maar als niemand het met zekerheid kan zeggen dan wacht ik nog een dagje.
Kan iemand mij zeggen hoe de pijn voor die hond voelt. Is het zoiets als spierpijn bij ons ofzo? Dat vraag ik me af
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- starfleet
- Erelid
Re: geen paracetamol maar...
De dierenarts. Klinkt flauw, maar zo is het. Een hond kan overigens best wat hebben, een pijnstiller is echt alleen nodig als de hond ook echt pijn heeft, het werkt verder alleen al symptoombestrijding. Als mijn hond echt pijn heeft zou ik naar de spoed rijden of bellen voor een hondenpijnstiller en anders kun je gewoon afwachten.Sanne!! schreef:
Kan iemand mij helpen?
Een aspirine of Ibuprofen zal misschien best wel werken (weet ik niet), maar dan nog is een hond geen mens en zit je met de dosis, zou ik niet mee gaan rommelen. Ibuprofen kan schade aan de nieren geven, dus daar zou ik echt van afblijven.
Anne
- Sanne!!
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Nee, hij voelt geen spierpijn. Een cold water tail is gigantisch pijnlijk voor een hond.
De voorkeur gaat uiteraard altijd uit naar veterinaire pijnstillers, maar als je echt niets in huis hebt kun je ook aspirine of naproxen geven.
Hier heb je de (in de VS bewezen) veilige dosis voor honden van deze middelen:
Aspirine: 10-20 mg/kg 2x daags
Naproxen: 2 mg/kg per 48 uur.
De voorkeur gaat uiteraard altijd uit naar veterinaire pijnstillers, maar als je echt niets in huis hebt kun je ook aspirine of naproxen geven.
Hier heb je de (in de VS bewezen) veilige dosis voor honden van deze middelen:
Aspirine: 10-20 mg/kg 2x daags
Naproxen: 2 mg/kg per 48 uur.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Ciske
Ik heb afgelopen zaterdag een dierenarts gebeld, omdat Ciske een kleine bijtwond heeft opgelopen en mank liep en deze dierenarts raadde mij aan om Ciske een halve ibuprofen te geven. Ibuprofen is net als metacam en rimadyl een NSAID. Als het echt niet anders kan en het dier is verder relatief gezond, dan zou ik niet moeilijk doen over 100 of 200 mg ibuprofen.
-
boxersien
-
Doeska
- Vaste gebruiker
Ik heb even terug moeten kijken.
Maar wij mochten onze bouvier absoluut geen paracetamol geven.
Wat wel mocht bij koorts en als pijnstiller:
Aspro 320 > een halve tablet = 160 mg
Maximaal 500 mg per dag.
En het gewicht van Doeska was toen ca. 32 kg
Aspro is in verschillende "waardes "te koop,waarbij de cijferreeks aangeeft het gewicht van de tablet.
Dit was het advies van de dierenarts die Doeska behandeld heeft tegen de ziekte van Lyme.
Groetjes en succes, Frans
Maar wij mochten onze bouvier absoluut geen paracetamol geven.
Wat wel mocht bij koorts en als pijnstiller:
Aspro 320 > een halve tablet = 160 mg
Maximaal 500 mg per dag.
En het gewicht van Doeska was toen ca. 32 kg
Aspro is in verschillende "waardes "te koop,waarbij de cijferreeks aangeeft het gewicht van de tablet.
Dit was het advies van de dierenarts die Doeska behandeld heeft tegen de ziekte van Lyme.
Groetjes en succes, Frans
-
Ciske
Als het echt niet anders kan, kun je misschien zelf wel metacam innemen, maar ibuprofen is vééééél goedkoperboxersien schreef:ibuprofen is mij ook aangeraden door DA en zelfs door de huisarts voor mijn hond. Ook diverse fokkers hierover gehoort die dat ook gerust durven geven omdat de samenstelling overeenkomt met metacam. In feite kan je dus zelf ook metacam innemenlijkt mij dan