Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit hun fout????

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

Is dit hun fout????

Ongelezen bericht door roy »

Door een hele domme fout van het asiel is onze Roy zijn poot naar de kl*te.
Ik ben boos en verdrietig, we kregen Roy onder het mom van hij heeft lichte artrose, nou nu maanden later is is dat een grote leugen.
We zijn gaan dokteren omdat hij begon te manken aan zijn voorpoot, en omdat het asiel de foto's die toendertijd gemaakt zijn niet wilde toesturen op mijn verzoek, is mijn DA er achter aan gegaan en toen kwam er een heel ander verhaal!!!
Roy heeft als pup zijnde een aantal weken vast gelegen met zijn pootjes van achter omdat deze niet goed stonden, en ook heeft hij een waarschijnlijk oude botbreuk die niet goed geheeld is aan zijn voorpoot waar botwoekering in zit.
Dit alles wist het asiel, en ze presteren het om hem aan mij te herplaatsen met de mededeling dat hij gezond is :jank: , en dat hij heerlijk kan rennen.
En laat dit nou nu zo funest zijn geweest voor hem dat ik nu met een hele manke hond zit die niet op de Rimadyl en Metacam reageert.
Ik baal, arme hond....

groetjes yvonne
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Als ze het wisten, is het natuurlijk absoluut hun fout. Ik snap dat niet van het asiel, wat winnen ze er nou mee?
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Maxiem schreef:Als ze het wisten, is het natuurlijk absoluut hun fout. Ik snap dat niet van het asiel, wat winnen ze er nou mee?
niets, veel verdriet.
Het is zielig voor de hond, wat ga je voor de hond doen?
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
roy
Zeer actief

Jacky schreef:
Maxiem schreef:Als ze het wisten, is het natuurlijk absoluut hun fout. Ik snap dat niet van het asiel, wat winnen ze er nou mee?
niets, veel verdriet.
Ik heb donderdag een afspraak bij een dierenkliniek om opnieuw foto's te laten maken, en daar ga ik mee naar mijn eigen DA (zij hebben geen rontgenapparatuur).
En dan kijken we verder wat te doen.....
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
Jacky schreef:
niets, veel verdriet.
Ik heb donderdag een afspraak bij een dierenkliniek om opnieuw foto's te laten maken, en daar ga ik mee naar mijn eigen DA (zij hebben geen rontgenapparatuur).
Fijn dat je doorzet voor je hond :ok: en niet de hond meteen terug brengt naar het asiel. De hond kan er niets aan doen. Ik vind het rot voor je dat je zo " voorgelogen" bent .
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
roy
Zeer actief

Jacky schreef:
roy schreef:
Jacky schreef:
niets, veel verdriet.
Fijn dat je doorzet voor je hond :ok: en niet de hond meteen terug brengt naar het asiel. De hond kan er niets aan doen. Ik vind het rot voor je dat je zo " voorgelogen" bent .
Tuurlijk zet ik door, Roy gaat nooit meer naar het asiel.
Hij heeft al zo'n ellendig leven gehad, drie keer retour naar het asiel en daarna heeft hij daar twee jaar gewoond.
Hij hoort bij mij, maar dit doet zo'n pijn.......
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jeetje zeg, wat een triest verhaal :jank:
Onvoorstelbaar allemaal weer.

Goed dat je doorzet voor je hond!! :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Jeetje wat een verdrietig verhaal.
Wel goed van je dat je hem wel verder laat onderzoeken :ok:
Succes er sterkte ermee!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

roy schreef:
Jacky schreef:
roy schreef:
Jacky schreef: niets, veel verdriet.
Tuurlijk zet ik door, Roy gaat nooit meer naar het asiel.
Hij heeft al zo'n ellendig leven gehad, drie keer retour naar het asiel en daarna heeft hij daar twee jaar gewoond.
Hij hoort bij mij, maar dit doet zo'n pijn.......
fijn te horen :ok:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
roy
Zeer actief

Stang schreef:Jeetje zeg, wat een triest verhaal :jank:

Hij is nog maar zes maanden bij mij en nu dit al, ik vind het vreselijk, voor mezelf maar bovenal voor hem.
Ik wilde hem een heerlijk leventje nog gunnen op zijn oude dag, hij is al negen geweest en nu dit, door een domme fout.
Het enigste wat ik kan hopen is dat het toch nog mee gaat vallen op de foto...
Maar hij reageert al niet op de pijnstilling :boos:
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

roy schreef:

Hij is nog maar zes maanden bij mij en nu dit al, ik vind het vreselijk, voor mezelf maar bovenal voor hem.
Ik wilde hem een heerlijk leventje nog gunnen op zijn oude dag, hij is al negen geweest en nu dit, door een domme fout.
Een domme fout?????
Dit is pure opzet geweest.
Ik zou het er niet bij laten zitten, jij houd je hondje nu. Maar andere mensen brengen het hondje misschien weer terug naar het asiel met alle gevolgen van dien voor het hondje.
Ze moeten er maar van leren dat ze dit niet meer ongestraft kunnen doen.
Zo denk ik er over.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Dit is geen domme fout, dit is bewust verzwegen door asielmedewerkers :evil: Ik weet uit eigen ervaring dat dit vaker gebeurt. Misschien dat je hoofd er nu niet helemaal naar staat maar als je dit bewijzen kunt, zou ik b.v. via een rechtsbijstandverzekering alle gemaakte en nog te maken dierenartskosten op het asiel gaan verhalen.

Ik hoop niet dat je je schuldig voelt, je kunt er niets aan doen, je wist het niet. Goed van je dat je de hond niet terugbrengt, veel sterkte :ok:
Afbeelding
roy
Zeer actief

alma2 schreef:Dit is geen domme fout, dit is bewust verzwegen door asielmedewerkers :evil: Ik weet uit eigen ervaring dat dit vaker gebeurt. Misschien dat je hoofd er nu niet helemaal naar staat maar als je dit bewijzen kunt, zou ik b.v. via een rechtsbijstandverzekering alle gemaakte en nog te maken dierenartskosten op het asiel gaan verhalen.

Ik hoop niet dat je je schuldig voelt, je kunt er niets aan doen, je wist het niet. Goed van je dat je de hond niet terugbrengt, veel sterkte :ok:
Ik heb gisteren al best boos voor de driemiljoenste keer met hun gebeld waarom dit niet is verteld, ik kreeg een sorry dit is niet de normaalste gang van zaken.
Ik zei dat ze een hondeleven hebben verknald door hem nu onnodig met pijn op te zadelen, door mijn ontwetendheid, en dus de hond lekker te hebben laten rennen, wat funest is geweest :boos:
Ze gaven als goedmakertje aan dat ze bereid zijn om de DA kosten te gaan betalen.
Nou nobel vind ik het niet, ik heb nu een vreselijk lieve hond die ik niet meer kwijt wil, maar dit had ook zonder de pijn gekund, en dat is niet met geld goed te maken.....

groetjes yvonne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

roy schreef:
alma2 schreef:Dit is geen domme fout, dit is bewust verzwegen door asielmedewerkers :evil: Ik weet uit eigen ervaring dat dit vaker gebeurt. Misschien dat je hoofd er nu niet helemaal naar staat maar als je dit bewijzen kunt, zou ik b.v. via een rechtsbijstandverzekering alle gemaakte en nog te maken dierenartskosten op het asiel gaan verhalen.

Ik heb gisteren al best boos voor de driemiljoenste keer met hun gebeld waarom dit niet is verteld, ik kreeg een sorry dit is niet de normaalste gang van zaken.
Ik zei dat ze een hondeleven hebben verknald door hem nu onnodig met pijn op te zadelen, door mijn ontwetendheid, en dus de hond lekker te hebben laten rennen, wat funest is geweest :boos:
Ze gaven als goedmakertje aan dat ze bereid zijn om de DA kosten te gaan betalen.
Nou nobel vind ik het niet, ik heb nu een vreselijk lieve hond die ik niet meer kwijt wil, maar dit had ook zonder de pijn gekund, en dat is niet met geld goed te maken.....

groetjes yvonne
Ik denk niet dat jij hem nu ineens stuk hebt gemaakt omdat je hem hebt laten rennen hoor. Hij was al stuk en dat is het jammere hieraan. Honden van 9 die zulke slechte botten hebben worden geen 14 als je wel rustig had gedaan.

Sterkte en ik hoop dat ze wat voor hem kunnen betekenen. :wink:
Afbeelding
roy
Zeer actief

Zenda schreef:
roy schreef:

Een domme fout?????
Dit is pure opzet geweest.
Ik zou het er niet bij laten zitten, jij houd je hondje nu. Maar andere mensen brengen het hondje misschien weer terug naar het asiel met alle gevolgen van dien voor het hondje.
Ze moeten er maar van leren dat ze dit niet meer ongestraft kunnen doen.
Zo denk ik er over.
Wat zou ik nog kunnen doen?
Dit mag en hoort niet te gebeuren, maar ik heb geen idee hoe ik het asiel hier aansprakelijk voor kan stellen, ja de DA kosten zijn ze bereid om te betalen, maar dan is het klaar voor hun, en ik en waarschijnlijk vele met mij zitten daarna met een schuldgevoel tegenover de hond.
Ik heb hem laten lopen, rennen, ballen gooien.
Dit kan het asiel toch niet goedmaken...
roy
Zeer actief

MARC_S schreef:
roy schreef:

groetjes yvonne
Ik denk niet dat jij hem nu ineens stuk hebt gemaakt omdat je hem hebt laten rennen hoor. Hij was al stuk en dat is het jammere hieraan. Honden van 9 die zulke slechte botten hebben worden geen 14 als je wel rustig had gedaan.

Sterkte en ik hoop dat ze wat voor hem kunnen betekenen. :wink:
Nou hij heeft aan zijn poot dus een oude botbreuk of fractuur gehad die niet goed is geheeld, een zwakke plek dus, en mijn eigen DA zegt dat met die wetenschap hij nooit meer dat pootje mag overbelasten en dus rustig aan doen.
Een gebroken pols blijft bij een mens ook altijd een zwakke plek die geen zware belasting mag hebben.
Dus volgens mijn DA is het zeker niet goed geweest.
alm@
moderator

roy schreef:Nou hij heeft aan zijn poot dus een oude botbreuk of fractuur gehad die niet goed is geheeld, een zwakke plek dus, en mijn eigen DA zegt dat met die wetenschap hij nooit meer dat pootje mag overbelasten en dus rustig aan doen.
Een gebroken pols blijft bij een mens ook altijd een zwakke plek die geen zware belasting mag hebben.
Dus volgens mijn DA is het zeker niet goed geweest.
Dat van die oude botbreuk kon JIJ niet weten, ga je alsjeblieft niet schuldig voelen. De schuldigen zijn de asielmedewerkers die jou dat niet verteld hebben.
Nogmaals probeer ervoor te zorgen dat het asiel ook in toekomst de dierenartskosten voor het pootje blijft vergoeden. Het doet niks af aan de narigheid maar jij hoeft het niet ook nog eens in je portemonee te voelen.
Afbeelding
roy
Zeer actief

Ik heb Roy de afgelopen dagen totale rust gegeven en eindelijk loopt hij vanochtend weer een klein beetje normaal :cheer: :cheer:
Ik heb hem nog wel gewoon de Metacam gegeven en ga maar gewoon door met rustig aan doen.
het enigste waar ik steeds tegen aan loop is dat als hij zich goed voelt hij meteen wil gaan sjeezen en dat mag dus niet!!!
Dan gaat ie mij lopen etteren, steeds even in de riem happen van ik wil spelen.
Misschien speelt het ook nog mee dat het een Mechel is, hij wil werken, spelen, nu ik hem geen bal meer geef komt ie steeds met stokken aansjouwen, zo van "please" gooien?
Maar ondanks alles heb ik er een fantastische hond aan en mag hij hier lekker nog even genieten!

groetjes yvonne
Trixi
Actief
Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Trixi »

Misschien kan je hem "met zijn koppie"bezig houden. Dan heeft hij voldoende afleiding zonder hem fysiek te veel te belasten. Je kan gehoorzaamheids oefeningen met hem doen of laten speuren.
Groetjes van Bo en de honden.
roy
Zeer actief

Trixi schreef:Misschien kan je hem "met zijn koppie"bezig houden. Dan heeft hij voldoende afleiding zonder hem fysiek te veel te belasten. Je kan gehoorzaamheids oefeningen met hem doen of laten speuren.
Ik heb de luxe dat ik bijna hele dagen thuis ben, dus ik ben inderdaad al heel veel met hem in de weer zonder hem lichamelijk teveel te balsten.
En buiten doe ik veel gehoorzaamheids oefeningetjes, maar eigenlijks moet ik hem dus aan riem houden zodat hij geen rare fratsen kan uithalen en dat vind meneertje niet grappig, hij wil rennen.

groetjes yvonne
alm@
moderator

Goed te horen dat het beter gaat :ok:
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Roy jij schreef:
Dit mag en hoort niet te gebeuren, maar ik heb geen idee hoe ik het asiel hier aansprakelijk voor kan stellen, ja de DA kosten zijn ze bereid om te betalen, maar dan is het klaar voor hun, en ik en waarschijnlijk vele met mij zitten daarna met een schuldgevoel tegenover de hond.

Als jij dat geld niet wil hebben, :idea: laat ze dan in een plaatselijke krant hun fout toegeven en hun excuses aanbieden aan jou en je hond.

En jij bent echt niet fout, puur omdat jij het niet wist wat er gebeurd was.
Jij hebt hem inderdaad laten rennen e.d. maar normaal gesproken kan dat ook met een hond. Het asiel is hier voor de volle 100% verantwoordelijk voor.
Afbeelding

roy
Zeer actief

Zenda schreef:Roy jij schreef:

Als jij dat geld niet wil hebben, :idea: laat ze dan in een plaatselijke krant hun fout toegeven en hun excuses aanbieden aan jou en je hond.

Jij hebt hem inderdaad laten rennen e.d. maar normaal gesproken kan dat ook met een hond. Het asiel is hier voor de volle 100% verantwoordelijk voor.
Waar ik zo bang dan voor ben is dat het asiel weer in een heel kwaad daglicht wordt gezet wat natuurlijk de dieren daar niet ten goede komt.
Dit is niet meer recht te breien, maar misschien moet ik wel gewoon nog gaan genieten van Roy en tuurlijk laat ik hun de kosten voor de DA vergoeden, ik wilde alleen maar aangeven dat gezondheid niet te koop is, al komen ze met duizende euro's, ik heb er de goede Roy niet mee terug
Zenda
Zeer actief

roy schreef:
Zenda schreef:Roy jij schreef:

Waar ik zo bang dan voor ben is dat het asiel weer in een heel kwaad daglicht wordt gezet wat natuurlijk de dieren daar niet ten goede komt.
Dit is niet meer recht te breien, maar misschien moet ik wel gewoon nog gaan genieten van Roy en tuurlijk laat ik hun de kosten voor de DA vergoeden, ik wilde alleen maar aangeven dat gezondheid niet te koop is, al komen ze met duizende euro's, ik heb er de goede Roy niet mee terug
Ik denk juist dat als ik in een krant zou lezen dat een asiel voor zijn fouten eerlijk uitkomt, en in de krant hun excuses aanbied,
dat ze er echt spijt van hebben, en dat ze willen leren van hun fouten.
Het komt bij mij dan wel betrouwbaar over, ook al hebben ze een fout gemaakt.
Misschien dat andere mensen op het forum willen zeggen wat zijn of haar gevoelens zijn als ze dit zouden lezen.
Afbeelding

kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kawa2 »

als ik zou lezen in een krant dat een asiel een foudt heeft gemaakt
dan zou ik daar toch niet naar toe gaan om een hond te halen
want meschien doen ze dat met mij ook wel

ik denk dat als ze gewoon persoonlijk sorry zeggen
dat je daar meer aan hebt
en de dieren die nog in het asiel zitten ook

wees al maar blij dat ze de DA kosten zonder moeilijk te doen betalen
want daar zouden ze ook nog moeilijk over kunnen gaan doen .

maarja de enige die hier weer de klos is is de hond
zoals zo vaak

maarja iid geval veel sterkte met jou roy
en suc6 verder en hopen dat het wat beter wordt
Afbeelding
alm@
moderator

Zenda schreef:Ik denk juist dat als ik in een krant zou lezen dat een asiel voor zijn fouten eerlijk uitkomt, en in de krant hun excuses aanbied,
dat ze er echt spijt van hebben, en dat ze willen leren van hun fouten.
Het komt bij mij dan wel betrouwbaar over, ook al hebben ze een fout gemaakt.
Misschien dat andere mensen op het forum willen zeggen wat zijn of haar gevoelens zijn als ze dit zouden lezen.
Heb hierboven al eerder gereageerd. Dit soort dingen gebeurt vaker. Sommige asielmedewerkers denken in het belang van het dier bezig te zijn door bepaalde dingen te verzwijgen. Het is gewoon dommigheid want vaak wordt zo'n hond weer teruggebracht dus je wint er niks mee. Wat heb je eraan om dit soort dingen in de krant te zetten? Je bereikt er misschien mee dat mensen kopschuw worden geen hond uit het asiel halen maar misschien wel uit de broodfok :19: Ik denk zelf dat een brief aan het bestuur van de dierenbescherming sturen beter is zodat men weet wat zich in sommige asiels afspeelt. Overigens zijn er vele asiels waarvan de medewerkers zeer gewetensvol honden en katten plaatsen.
Afbeelding
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Ik heb ook nare ervaringen met het asiel - We hebben een keer een kat daar gehaald, en ze was al behoorlijk wat ouder (12 of 13, wisten ze niet zeker) Ze was mager, en dat kwam doordat ze niet goed meer at, van de stress zeiden ze.
Bleek toch mooi kattenaids te zijn :( Kan ze niet bij ons hebben opgelopen, ze kwam namelijk niet buiten. En als wij nou de enige waren met zo'n verhaal, oké. Maar onze buren en vrienden van hen hadden precies hetzelfde. En die katten waren nog jong. Ontwetendheid of gewoon verzwegen? Ik heb geen idee...

In ieder geval, ga je inderdaad niet schuldig voelen. Het is geweldig dat je doorzet, ik ken mensen die dat niet hadden gedaan :roll:

Heel veel succes!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

alma2 schreef: Heb hierboven al eerder gereageerd. Dit soort dingen gebeurt vaker. Sommige asielmedewerkers denken in het belang van het dier bezig te zijn door bepaalde dingen te verzwijgen. Het is gewoon dommigheid want vaak wordt zo'n hond weer teruggebracht dus je wint er niks mee. Wat heb je eraan om dit soort dingen in de krant te zetten? Je bereikt er misschien mee dat mensen kopschuw worden geen hond uit het asiel halen maar misschien wel uit de broodfok :19: Ik denk zelf dat een brief aan het bestuur van de dierenbescherming sturen beter is zodat men weet wat zich in sommige asiels afspeelt. Overigens zijn er vele asiels waarvan de medewerkers zeer gewetensvol honden en katten plaatsen.
Helemaal mee eens. Wat gebeurd is, is erg onzorgvuldig. Bewust bepaalde kwalen, aandoeningen of eigenschappen achterhouden, is ronduit slecht.

Natuurlijk moet je het bij het asiel zelf (bestuur/medewerkers/dierenbescherming) aankaarten; van fouten kan immers geleerd worden, maar aan de grote klok hangen... ik zou er zelf ook niet voor kiezen.

Dat het asiel de kosten wil betalen is natuurlijk fijn maar ik kan me voorstellen dat topicstartser er - voor haar gevoel - toch nog niet helemaal 'klaar' mee is.
Gelukkig gaat het met Roy weer wat beter, hoop dat dit ook echt doorzet! :ok:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

om hem bezig te houden zonder zijn poot te veel te belasten zou je kunnen gaan speuren met hem
Afbeelding
roy
Zeer actief

JEANNETTEBO schreef:om hem bezig te houden zonder zijn poot te veel te belasten zou je kunnen gaan speuren met hem
Ben een leek wat dat betreft, kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan gaan doen?

groetjes yvonne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”