Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's, hernia net na het schouderblad (update)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Foto's, hernia net na het schouderblad (update)

Ongelezen bericht door Rataplan »

Vrijdag toch maar foto's maken, ook van zijn heupen. Zonder metacam loopt hij niet in zijn sas rond. Hij loopt dan niet mank maar gewoon zonder plezier.
Hij heeft ook zijn voorpoot nog eens bezeerd zondag :(: (huis vol visite dus hij kon zijn rust niet echt vinden) maar s'avonds liep hij weer als een kievit. Gisteren heeft hij erg veel geslapen.
Vanmorgen heeft hij ook nog Obelix voor een spelletje uitgedaagd maar dat heb ik maar even niet laten gebeuren. Gevolg was dat Rataplan dan maar in zijn eentje een kuil ging graven in de tuin...... Ik hoop maar niet dat de steen in mijn maag te zien is op de foto................
Update: Er zijn drie foto's genomen en net na het schouderblad lijkt een hernia te zitten. Zijn heupen en de rest van zijn rug zijn prima. Hij heeft nu een cortisonen spuit gekregen kijken hoe hij het daar op gaat doen.
Hij vond het vreselijk toen bleek dat we daar heen gingen, ik ook trouwens. Hij was wel behoorlijk afgevallen. Nu zoek ik een beetje wat wel en wat niet kan voor hem.
Ik weet nog niet wat ik er van moet denken..........
Laatst gewijzigd door Rataplan op 13 apr 2007 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

Re: Foto's van Rataplan zijn rug

Ongelezen bericht door Marion. »

Rataplan schreef:Ik hoop maar niet dat de steen in mijn maag te zien is op de foto................
Brrr, ik weet hoe die steen voelt Myran. Heel veel sterkte, en ik hoop dat het iets onschuldigs is!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Die steen... ach laat ze em zien daar hoef je je toch niet voor te schamen :wink: ik ga heel hard duimen dat alles okej is :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dat worden nog zware dagen tot vrijdag. Sterkte!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

sterkte alvast voor vrijdag, ik hoop dat het heel erg meevalt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Balen zeg, volgens mij heb je het liefst vandaag al de foto en uitslag. Heel veel sterkte vrijdag, hopelijk is het niets ernstigs en word duidelijk wat hem mankeerd :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rataplan
Zeer actief

Oeps zo is hij niet bovenaan geweest. Ik wil heel graag tips en ervaringen van jullie.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Best een vrij hoge hernia, of niet?
Hoop dat de Cortisone aanslaat. Moet Rataplan trouwens geen rust houden?

Heb je er een verklaring voor waaom hij afgevallen is? Een hond met pijn loopt vaak minder en zal eerder aankomen.

O ja, hond van vrienden had ook een (nek)hernia en reageerde vrij goed op homeopatische middelen. In ieder geval Arnica (tegen de pijn en vermindert eventuele zwellingen) en volgens mij gaven zij ook Rhus Toxicodendron.

Sterkte en beterschap voor Rataplan!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Onze dober heeft een nekhernia, op de overgang naar de rug ongeveer...
Het enige wat we hieraan konden doen is Prednison te geven. Dit hebben we idd. 1 dag gedaan met als gevolg een dubbele maagbloeding...
dus ook dit was geen optie meer... hij krijgt nu helemaal niets meer qua medicatie, ik heb hem wel met koud en vochtig weer een jasje aan aangezien hij hier behoorlijk last van heeft...Dit werkt uitstekend! Verder heb ik voor als hij echt last heeft van z'n nek een warmtelamp voor pups hier hangen... Daar gaat hij dan onder een half uurtje per dag. Zomers ligt hij heerlijk in het zonnetje waardoor hij zichtbaar verlichting heeft, want hij kan z'n nek dan veel hoger krijgen.

Eventueel gaat hij eens per 3 a 4 maanden naar een Reiki-meneer... geloof het of niet maar het helpt :19:

Op dit moment gaat het naar omstandigheden prima, maar als ik maar een seconde het idee krijg dat hij echt enorme pijn krijgt (en ik weet dus dat er niks meer aan te doen is nu)dan is het per direct einde verhaal voor hem, het is hard maar ik wil hem wel een lijdensweg besparen.

Hij is nu 7 ik denk niet dat hij 9 of 10 jaar wordt moet ik eerlijk zeggen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Dante heeft spondylose. Onderste deel rug (N. Ischiadicus). Hierbij worden (werden?) zenuwen afgeklemd. Hij heeft een stevige kuur corticosteroïden achter de kiezen (nu nog onderhoudsdosis) die erg goed aangeslagen zijn. Dante krijgt Moderin 4mg. Na een jaar getob loopt hij heel goed nu, ook geen startproblemen meer (in februari begonnen met Moderin). Tot nu toe ook geen bijverschijnselen van de cortico's.
Hopelijk werken de cortico's bij Rataplan ook zo goed! Heel veel sterkte er mee!
Gr. Marijke
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Rami schreef:Best een vrij hoge hernia, of niet?
Hoop dat de Cortisone aanslaat. Moet Rataplan trouwens geen rust houden?

Heb je er een verklaring voor waaom hij afgevallen is? Een hond met pijn loopt vaak minder en zal eerder aankomen.

O ja, hond van vrienden had ook een (nek)hernia en reageerde vrij goed op homeopatische middelen. In ieder geval Arnica (tegen de pijn en vermindert eventuele zwellingen) en volgens mij gaven zij ook Rhus Toxicodendron.

Sterkte en beterschap voor Rataplan!
Ja hij houdt ook al 3 weken rust, met metacam. Toen zaten we op het andere forum en had hij opeens pijn in zijn voorpoot en de dag erna zijn achterpoten. Dat was wel weg toen hij metacam kreeg.
Nee, ik dacht alleen dat hij zwaarder was een half jaar geleden. Hij weegt nu 23 kilo en toen nog 28 dacht ik. Hij voelt minder gespierd dan voorheen. Hij is net 9 jaar geworden.
Bedankt voor alle reacties!

Ik ben heel blij met alle tips
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rataplan schreef:Ik ben heel blij met alle tips
als je iets wil weten laat maar horen... :ok: weet niet of ik er antwoord op kan geven maar in ieder geval wel mijn ervaring....
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik heb helaas geen tips voor je.

Wel balen zeg. Ik hoop dat jullie iets vinden waar Rataplan baadt bij heeft.

Beterschap voor je ventje :knuffel:
:pop:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hoorde pas geleden van iemand van wie de hond (vermoedelijk) ook een hernia heeft dat ze een bezoekje gebracht heeft aan een magnetiseur .....
Zij gaat dit eerst uitproberen, dus misschien ook eventueel een optie??
In elk geval sterkte ermee!!
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Is er al iets te merken van de cortisonenspuit?
(of is het daar nog te vroeg voor...)
:pop:
Rataplan
Zeer actief

Ja hij loopt alsof er niets aan de hand is. Ik probeer hem rustig te houden maar als hij in de gaten krijgt dat hij eten krijgt of dat hij naar buiten mag, gaat hij als een gek springen...............zucht. Hij slaapt nu wel redelijk veel maar dat doet Obelix nu ook en die mankeert niets. Rataplan heeft de touwtjes ook weer stevig in handen want Obelix staat zijn kluif ook weer af.
Zijn bakken staan in de voerstandaard en de katten zijn er ook al bijna aan gewend dat "hun" water zo hoog staat :boos:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Pfffffffff valt "gelukkig" mee, tenminste na wat jij in gedachte had.
Hopelijk knapt hij snel weer op, sterkte en geef hem maar een extra knuffel :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Buiten de reguliere medicatie die ik mijn honden geef (spondylose) krijgen ze ook rugcompositum en rugspray van de Groene Os :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Rataplan schreef:Ja hij loopt alsof er niets aan de hand is. Ik probeer hem rustig te houden maar als hij in de gaten krijgt dat hij eten krijgt of dat hij naar buiten mag, gaat hij als een gek springen...............zucht. :
ja, dat klinkt me bekend in de oren, honden en rust houden gaat moeilijk samen.

Spok moet nu ook voorlopig twee weken (lijn)rust vanwege pijn in zijn rug. Maar dat ziet spok toch even anders :mrgreen: :mrgreen: Hoop maar dat het geen hernia is.

Veel sterkte en beterschap voor Rataplan.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”