Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooien

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Vlooien

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb bij mijn honden vlooien ontdekt :roll:
Ik zag er gister ineens eentje lopen op de buik van mijn kruising Jack Russell. Hij had ook al een paar weken jeuk, maar ik kon geen vlooien of eitjes vinden, en de dierenarts ook niet. Ik dacht zelf dat de jeuk kwam door de distels die hier op de dijk groeien.

Nou wil ik morgen een anti-vlooi middel halen. Ik zat te denken aan Frontline, de laatste keer dat ze Frontline hebben gehad was begin vorig jaar, daarna hebben ze geen vlooien meer gehad.
Maar Frontline is en blijft gif, dus ik ben benieuwd of er meer middeltjes tegen vlooien zijn die goed helpen. Wie heeft er tips?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik vind dat je met vlooien niet vriendelijk moet zijn. Die dinger moeten gewoon dood weg. Dus hier gaat er iedere 6 weken Frontline op, in de zomer iedere 4 weken, anders werkt het niet meer tegen teken.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nu je ze hebt toch maar beter even vergiftigen met frontline, Advantage of Stronghold. Ter voorkoming kun je teatree druppelen in de nek en knoflook aan het eten toevoegen, daar houden vlooien niet zo van. Maar als je hond ze heeft vergiftigen die hap. Jouw honden kam je niet zomaar dagelijks even uit met een vlooienkammetje, dat is geen optie

Anne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

starfleet schreef:Nu je ze hebt toch maar beter even vergiftigen met frontline, Advantage of Stronghold. Ter voorkoming kun je teatree druppelen in de nek en knoflook aan het eten toevoegen, daar houden vlooien niet zo van. Maar als je hond ze heeft vergiftigen die hap. Jouw honden kam je niet zomaar dagelijks even uit met een vlooienkammetje, dat is geen optie

Anne
Aan alle middelen tegen vlooien en teken kleven nadelen.
Wat betreft Tea Tree: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=tee+trea
Knoflook kan je ook beter niet dagelijks geven.
Te veel knoflook kan leiden tot bloedarmoede. En je moet een flinke hoeveelheid knoflook geven voordat het helpt tegen vlooien en teken. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
joline
Zeer actief

Bedankt voor de antwoorden. Wat is nu het beste? Frontline, Advantage of Stronghold? Ik hoorde dat Frontline niet meer zo goed helpt van iemand op een ander forum. En is het nodig om ook mijn 2 kleden te ontvlooien?
ranetje
Zeer actief

joline schreef:Bedankt voor de antwoorden. Wat is nu het beste? Frontline, Advantage of Stronghold? Ik hoorde dat Frontline niet meer zo goed helpt van iemand op een ander forum. En is het nodig om ook mijn 2 kleden te ontvlooien?
Volgens mijn DA zou advantage beter werken dan stronghold.
Of dat zo is kan ik niet bevestigen of ontkennen :wink:
En je moet zeker je kleden even behandelen en de manden/kussens van de honden. :ok:
En een paar keer goed met de stofzuiger rond en de stofzak daarna meteen wegdoen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
joline
Zeer actief

Oke, dank je wel. Weet je of ik Advantage ook in de dierenwinkel kan kopen? Of is Advantage alleen te koop bij de dierenarts?
ranetje
Zeer actief

joline schreef:Oke, dank je wel. Weet je of ik Advantage ook in de dierenwinkel kan kopen? Of is Advantage alleen te koop bij de dierenarts?
Geen idee eigenlijk :denken:
Je kunt het altijd vragen :wink:
Sterkte met de strijd :ok:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Dank je wel :wink:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik spuit Vegas vanaf nu ongeveer (wintermaanden niet) in met Anti teek en vlo van de Groene Os voordat we gaan wandelen. Hij ruikt dan naar Citroenella en vlooien houden niet van die geur dus zijn niet snel geneigd op hem te gaan zitten (is de bedoeling dan). Vegas heeft een vlooienallergie en het inspuiten bij iedere wandeling is echt noodzakelijk voor hem :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

joline schreef:En is het nodig om ook mijn 2 kleden te ontvlooien?
Ja,want 1 vlo op je hond betekent 10 in de omgeving(+de nodige eitjes).
Dus hond ontvlooien(alle andere dieren ook) en de omgeving ook behandelen.Vergeet je auto niet als ze daar vaak in zitten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Er is weer een nieuw middel in de handel ProMeris....werkt net als de Frontline druppels in de nek en moet het ook goed doen tegen teken. De frontline deed dat niet altijd....in hoge druk gebieden (teken bedoel ik dan) was altijd een tekenband naast de frontline aan te raden.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”