Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

groen/ gele druiper

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Silvia
Zeer actief
Contacteer:

groen/ gele druiper

Ongelezen bericht door Silvia »

ik heb de zoekfunctie gebruikt en eea gevonden over spoelen en reinigings spul enzo.
diesel heeft het eigenlijk altijd en houd het redelijk bij (blijkt er geen last van te hebben)
ik kveeg het wel eens af met afgekoeld gekookt water maar dat kan ik natuurlijk geen 10x per dag doen.

het was geen probleem maar nu kan ik dagelijks de bank nat afdoen en als ik heb optil heb ik zo'n lekker drup op mijn kleren.
moet ik hier voor naar de DA?
of wat zeggen jullie?
hij laat geen druppes vallen ofzo hoor maar die hangen dan in die haren die er aan zijn sjakie groeien.
Groetjes Silvia en Diesel
cindy-11
nieuw lid

Ongelezen bericht door cindy-11 »

Hoi,
hier heeft Nino ook last van. Ik heb prepusol van de dierenarts om het schoon te houden. Dit spuit je er als het ware in. Maar ik doe het denk niet vaak genoeg zodat het echt resultaat heeft.
Het komt nu eenmaal gewoon vaak voor bij reutjes. De enige echte oplossing is castreren. Dan hebben ze er nooit meer last van.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

cindy-11 schreef:Hoi,
hier heeft Nino ook last van. Ik heb prepusol van de dierenarts om het schoon te houden. Dit spuit je er als het ware in. Maar ik doe het denk niet vaak genoeg zodat het echt resultaat heeft.
Het komt nu eenmaal gewoon vaak voor bij reutjes. De enige echte oplossing is castreren. Dan hebben ze er nooit meer last van.
daar zijn de meningen ook over verdeeld geloof ik.
cindy-11
nieuw lid

Ongelezen bericht door cindy-11 »

De hond van mijn zusje is vorig jaar gecastreerd, omdat hij heel dominant was. Hij had ook last van druipers en daar heeft hij nu helemaal geen last meer van.
Maar je zou de prepusol kunnen proberen.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

ik heb net ff de DA gebeld en die zei dat ook al.
ze zeiden (ook op vele sites van dierenartesen) dat de cleaners tijdelijke oplossingen zijn.
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pia zz »

cindy-11 schreef:De hond van mijn zusje is vorig jaar gecastreerd, omdat hij heel dominant was. Hij had ook last van druipers en daar heeft hij nu helemaal geen last meer van.
Mijn hond had het ook , alle dagen , zonder onderbreking, begon al op erg jonge leeftijd. Groene thee, cleaners, maar niets hielp, zat de hele tijd te slikken en te likken. Is nu wel gecastreerd, duurde toen nog een paar weken, maar is nu helemaal over. De ontsteking van de voorhuid, wordt gewoon chronisch op een gegeven moment.
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

pia zz schreef:
cindy-11 schreef:De hond van mijn zusje is vorig jaar gecastreerd, omdat hij heel dominant was. Hij had ook last van druipers en daar heeft hij nu helemaal geen last meer van.
Mijn hond had het ook , alle dagen , zonder onderbreking, begon al op erg jonge leeftijd. Groene thee, cleaners, maar niets hielp, zat de hele tijd te slikken en te likken. Is nu wel gecastreerd, duurde toen nog een paar weken, maar is nu helemaal over. De ontsteking van de voorhuid, wordt gewoon chronisch op een gegeven moment.
ik vind een operatie dan wel meteen zo radicaal.
diesel heeft het al zo lang ik weet maar toen mijn vriend ging rondvragen of andere mensen met een reu dat ook hebben hoorde we eigenlijk alleen maar nee.
ik kan me ook geen niet likkende diesel voorstellen eigenlijk.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Silvia schreef: ik vind een operatie dan wel meteen zo radicaal.
diesel heeft het al zo lang ik weet maar toen mijn vriend ging rondvragen of andere mensen met een reu dat ook hebben hoorde we eigenlijk alleen maar nee.
ik kan me ook geen niet likkende diesel voorstellen eigenlijk.
Max heeft er ook heel lang last van gehad, maar na zijn castratie was het over.

Ik kan me goed voorstellen dat je castratie een radicaal middel vindt. Bovendien vertelde mijn DA dat castratie in de meeste gevallen de chronische voorhuidsontsteking doet verdwijnen, maar niet altijd. Dus dat zou je ook goed in overweging moeten nemen....
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

op dit moment hebben onze springers het ook erg, maar hey het is voorjaar en een hoop loopse teefjes in de buurt. Over een paar weken zal het een stuk minder zijn :wink:

Je kunt de haren aan zijn piemeltje kort knippen dan kan er ook niks in hangen en idd prepusol gebruiken
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kenzo had het voor zijn castratie ook behoorlijk, het is nu nadat hij gecastreerd is wel minder, maar af en toe heeft hij er ook nog flink last van!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas heeft het ook regelmatig maar ik doe er niets aan. In het begin maakte ik het schoon met kamillethee met gekookt (afgekoeld) water maar daar ben ik mee gestopt want dan kan je wel aan de gang blijven. Vegas heeft er geen last van en volgens mij kan het weinig kwaad. Ik maak de groene 'klodders' in huis gewoon schoon :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Angel_Devil
Actief
Mijn ras(sen): 2 Staffords
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angel_Devil »

Prepusol is een tijdelijke oplossing!
Naar eigen ervaring raakt de hond er afhankelijk van.

Giet een paar dagen een klein beetje appelazijn van bijv de Tuinen door zijn voeding en hij is er voorlopig vanaf.

Of probeer wat vitamine C wil ook vaak helpen.
De enige echte oplossing is castreren. Dan hebben ze er nooit meer last van.
Onzin!

Vele honden hebben nog steeds last van pikpus na een operatie.
Afbeelding
Elke gek heeft z'n eigen gebrek
Website van Angel_Devil
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Dat is inderdaad onzin! FritZ heeft echt regelmaigh groen/gele vla aan zijn piemel hangen en die is al een jaar gecastreerd. Hij heeft het met periodes en dan geef ik hem wat meer vit. C en dan gaat het weer over.
Afbeelding
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Reini schreef:Vegas heeft het ook regelmatig maar ik doe er niets aan. In het begin maakte ik het schoon met kamillethee met gekookt (afgekoeld) water maar daar ben ik mee gestopt want dan kan je wel aan de gang blijven. Vegas heeft er geen last van en volgens mij kan het weinig kwaad. Ik maak de groene 'klodders' in huis gewoon schoon :wink:
ik ook maar het gebeurd zo vaak dat de kids er al op liggen en dan het idee alleen al dat ze dat aan hun kleren hebben hangen.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

vitamine c uit een potje (voor mensen???)
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

In mijn trimsalon komen alleen honden die wanneer ze gecastreerd zijn geen last meer van voorhuidontsteking hebben. Naar mijn ervaring helpt het dus zeker. Dat de DA een slag om de arm houdt dat begrijp ik wel die doen nooit van die boute uitspraken ;-)

En na dit gelezen te hebben voeg daar onze eigen Fado aan toe. Gecastreerd, 2x per jaar fanatiek 'dekkend' en geen voorhuidontsteking.

De kans ik beduidend groter dat het wel over gaat dus. Het likken en slikken is dan ook weg. Eigenlijk vind ik dat laatste het meest goor.... Eerst in dat kruis en daarna in mijn gezicht komen hangen, yuk.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Silvia schreef:vitamine c uit een potje (voor mensen???)
Ja, poeder, en niet de time released.
Afbeelding
Billy98
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Billy98 »

Vitamine C helpt bij Billy redelijk goed...ja nu in het voorjaar heeft hij er ook zeker meer last van i.v.m. de (lekkere :mrgreen: ) loopse teefjes!
Ik ga er absoluut mijn hond niet om laten castreren ik ruim het gewoon maar netjes op ook al is het misschien niet zo fris..het hoort er nou eenmaal bij bij de reuen :wink:
Afbeelding
Groetjes, Lianne
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Keizer krijgt ook vitamine C toen hij wel erg begon te druppelen, maar het is nu helemaal over! Hij krijgt gewoon tabletjes voor mensen, van Roter, heet het geloof ik.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Angel_Devil
Actief
Contacteer:

Silvia schreef:vitamine c uit een potje (voor mensen???)
Je moet de ascorbinezure vitamine C nemen.
Koop dit product bij de tuinen, daar zit namelijk ook flavoiden in.
Hier kun je er trouwens wat meer over lezen:

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... vitc2.html
Afbeelding
Website van Angel_Devil
Angel_Devil
Actief
Contacteer:

wanneer je een dergelijk probleem kunt oplossen met een middeltje, zou ik nooit je reu laten castreren :wink:
Afbeelding
Website van Angel_Devil
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Vroeger bij Whisky (kruising Herder/Rottweiler) gebruikte ik gewoon Dettol om te spoelen.....wel even naspoelen met water anders kan het gaan schrijnen.... Na zijn castratie ivm prostaatproblemen was het over. Eric is met een jaar gecastreerd en heeft er nooit last van gehad.
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Skye
Actief

Ongelezen bericht door Skye »

Als je teveel schoonmaakt kan je het ook alleen nog maar meer opwekken. Idd zal vit c een goede oplossing zijn, als het werkt
Afbeelding
Kika
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kika »

Ik heb begrepen dat die druipende piemels vaak het gevolg zijn van de achtergebleven urine in de penisschacht, die begint te "ontsteken". Hier veeg ik mijn reu regelmatig (niet dagelijks) even schoon na het uitlaten. Hier dus zo goed als geen last van druppelde piemels en ook geen gebruik van cleansers etc.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

die dieren arts had het gisteren over de opening van de peimel wijder maken, een soot besnijden zeg maar. klonk nogal eng
bully
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door bully »

Bully had er ook last van, de enige echte oplossing volgens mij is ook castreren (nou deed Bully ook veel markeren in huis hoor).

groetjes,

Didem
eens een Bull, altijd en Bull!!
mik
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mik »

Idd wordt er door DA vaak gezegd dat castreren het enige is wat blijvend zal helpen. Je kunt evt een keer de hond chemisch laten casteren om te kijken op het uberhaupt wel helpt. Vaak wordt er wel achteraan gezegd dat er wel uitzonderingen kunnen zijn waarbij het echt niet overgaat. Tijdens mijn opleiding kregen ook wij te horen dat (chemische)castratie het enige middel is.

Nu hebben wij altijd volledige reuen gehad en ja ook die hadden voorhuidontstekingen. Maar om ze alleen daarom te laten castreren vind ik persoonlijk niet nodig. Op het laatst kwamen erbij onze oude herder echt hele klodders uit. En dan bedoel ik ook hele klodders!!!! Echt als hij een keer zichzelf uitschudden dan zaten bijwijze van de bovenste keukenkastje ook onder de groene drek. :N: Dat werd dan wel weer goed schoongemaakt om vervolgens weer ondergeklodderd te worden. :ok: Op een gegeven moment zijn wij ook gestopt met spoelen en cleanen enz, enz. Puur om dat het niet veel effect had en de hond er geen last van had.

Nu heb ik ook weer een reutje. Hij is nu bijna 5 mnd en er is ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om alleen voor een voorhuidontsteking de hond te laten castreren. Mochten er nu ernstige andere hormonale problemen zijn, tja dan is het een andere kwestie natuurlijk.

Groeten Kim
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

mik schreef:Idd wordt er door DA vaak gezegd dat castreren het enige is wat blijvend zal helpen. Je kunt evt een keer de hond chemisch laten casteren om te kijken op het uberhaupt wel helpt. Vaak wordt er wel achteraan gezegd dat er wel uitzonderingen kunnen zijn waarbij het echt niet overgaat. Tijdens mijn opleiding kregen ook wij te horen dat (chemische)castratie het enige middel is.

Nu hebben wij altijd volledige reuen gehad en ja ook die hadden voorhuidontstekingen. Maar om ze alleen daarom te laten castreren vind ik persoonlijk niet nodig. Op het laatst kwamen erbij onze oude herder echt hele klodders uit. En dan bedoel ik ook hele klodders!!!! Echt als hij een keer zichzelf uitschudden dan zaten bijwijze van de bovenste keukenkastje ook onder de groene drek. :N: Dat werd dan wel weer goed schoongemaakt om vervolgens weer ondergeklodderd te worden. :ok: Op een gegeven moment zijn wij ook gestopt met spoelen en cleanen enz, enz. Puur om dat het niet veel effect had en de hond er geen last van had.

Nu heb ik ook weer een reutje. Hij is nu bijna 5 mnd en er is ook geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om alleen voor een voorhuidontsteking de hond te laten castreren. Mochten er nu ernstige andere hormonale problemen zijn, tja dan is het een andere kwestie natuurlijk.

Groeten Kim
ik denk dat die keus voor iedereen anders is.
het is pus en etter wat er uit komt en dan te bedenken dat mijn twee kindjes op de grond liggen spelen waar diesel ook ligt met dat goedje van hem.
gelukkig is het nu mooi weer waardoor de hele bups veel buiten is.

En groene klodders aan de keuken kasten!!!! ik had dan allang actie ondernomen dat gaat mij echt ff te ver.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Silvia schreef:het is pus en etter wat er uit komt en dan te bedenken dat mijn twee kindjes op de grond liggen spelen waar diesel ook ligt met dat goedje van hem.
dat is goed voor de afweer.

sta je er wel 'ns bij stil hoeveel 'viezigheid' er aan straatstenen kleeft?
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

linlin schreef: dat is goed voor de afweer.
dat scheelt mij weer wat schuldgevoelens. Martijn is momenteel erg 'into the piemels' en heeft ook die van Tommie ontdekt. Dat zorgt wel eens voor wat minder hygiënische momenten, maar hé, dat jochie leert voor hij twee is al enorm veel over anatomie. :pffff:

Tommie heeft er zo nu en dan last van. Volgens mij wordt het alleen maar erger wanneer ik me ermee ga bemoeien, dus hij mag het mooi zelf oplossen. Op dit forum kreeg ik het geweldige advies om het comando 'lik pik' aan te leren. Misschien ook wat voor jou Sil. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”