Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
1 bal(letje)
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
1 bal(letje)
Bij Timber is maar 1 bal ingedaald. Hij is nu 5 maanden en de kans dat tie nog indaald is erg klein heb ik begrepen, hoewel er zoveel verschillende meningen te vinden zijn op het net....Maar goed, ik ga er vanuit dat het niet meer gaat gebeuren.
Ook de meningen over het laten verwijderen van de niet-ingedaalde bal zijn erg verdeeld. Ik ben niet van plan om Timber te laten castreren, maar als zo'n balletje voor problemen zou gaan zorgen zou ik alleen dit balletje laten verwijderen.
Nou lees ik ook dat het een pittige ingreep is, en daar zit ik ook niet op te wachten. Nou is mijn vraag; is het mogelijk om met een echo het balletje te lokaliseren zodat niet zo gewroet hoeft te worden in zijn buik? En stel dat tie er maar 1 heeft, dan moet zijn buik voor niks open. Het balletje was nl. ook niet voelbaar in de lies dus zit tie waarschijnlijk ergens in zijn buik.
Ook heb ik ergens gelezen dat ze zo'n balletje ook op zijn plaats kunnen zetten? Is dit waar? Ik ga geen shows lopen en ook niet fokken met Timber, maar ik wil hem gewoon zo compleet mogelijk houden.
Mijn enige angst is omdat het balletje niet in zijn lies zit, ik er waarschijnlijk te laat achter zou komen als er iets mis is.
Hij is nu natuurlijk pas 5 maanden, maar muts als ik ben maak me nu al zorgen voor de toekomst. Heeft iemand antwoord op mijn vragen en/of ervaringen met bovenstaande?
Alvast hartelijk dank!
Ook de meningen over het laten verwijderen van de niet-ingedaalde bal zijn erg verdeeld. Ik ben niet van plan om Timber te laten castreren, maar als zo'n balletje voor problemen zou gaan zorgen zou ik alleen dit balletje laten verwijderen.
Nou lees ik ook dat het een pittige ingreep is, en daar zit ik ook niet op te wachten. Nou is mijn vraag; is het mogelijk om met een echo het balletje te lokaliseren zodat niet zo gewroet hoeft te worden in zijn buik? En stel dat tie er maar 1 heeft, dan moet zijn buik voor niks open. Het balletje was nl. ook niet voelbaar in de lies dus zit tie waarschijnlijk ergens in zijn buik.
Ook heb ik ergens gelezen dat ze zo'n balletje ook op zijn plaats kunnen zetten? Is dit waar? Ik ga geen shows lopen en ook niet fokken met Timber, maar ik wil hem gewoon zo compleet mogelijk houden.
Mijn enige angst is omdat het balletje niet in zijn lies zit, ik er waarschijnlijk te laat achter zou komen als er iets mis is.
Hij is nu natuurlijk pas 5 maanden, maar muts als ik ben maak me nu al zorgen voor de toekomst. Heeft iemand antwoord op mijn vragen en/of ervaringen met bovenstaande?
Alvast hartelijk dank!
- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
Hey,
Wij hebben dit ook gehad met onze Staffordshire bull terrïër. Hij kwam uit het asiel en daar zeiden ze dat de niet ingedaalde bal voor geen problemen ging zorgen maar onze DA zei dan weer dat dit op termijn een tumor kon worden. Vandaar wij deze hebben laten verwijderen, en tegelijkertijd een castratie hebben laten uitvoeren omdat hij elk been dat in de geburen kwam vastklapte om te 'rijden'. de operatie op zich is zeer goed meegevallen. DIe is ondertussen 6 jaar geleden uitgevoerd,toen was hij 3 jaar en hij heeft er geen last van gehad.
Wij hebben dit ook gehad met onze Staffordshire bull terrïër. Hij kwam uit het asiel en daar zeiden ze dat de niet ingedaalde bal voor geen problemen ging zorgen maar onze DA zei dan weer dat dit op termijn een tumor kon worden. Vandaar wij deze hebben laten verwijderen, en tegelijkertijd een castratie hebben laten uitvoeren omdat hij elk been dat in de geburen kwam vastklapte om te 'rijden'. de operatie op zich is zeer goed meegevallen. DIe is ondertussen 6 jaar geleden uitgevoerd,toen was hij 3 jaar en hij heeft er geen last van gehad.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Een tijd lang werd gezegd dat een niet ingedaalde bal verwijderd moest worden omdat er een groter risico zou zijn op kanker.
Volgens een aantal DA's die ik heb gesproken klopt dat verhaal niet.
Zij gaan er van uit (na studies die er zijn verricht) dat je alles gewoon kan laten zoals het is. De risico's zijn niet zo groot dat je daarom zou moeten laten opereren.
Of je op een echo kan zien of het balletje er is of niet weet ik niet.
Ik weet wel dat iemand een kunstballetje had laten zetten omdat hij zijn hond wilde showen (en dan moeten er twee ballen zijn
)
Bij een controle door een DA op een show had die hond er opeens drie
Was het balletje toch later nog ingedaald
Die mijnheer had toen een probleem
Volgens een aantal DA's die ik heb gesproken klopt dat verhaal niet.
Zij gaan er van uit (na studies die er zijn verricht) dat je alles gewoon kan laten zoals het is. De risico's zijn niet zo groot dat je daarom zou moeten laten opereren.
Of je op een echo kan zien of het balletje er is of niet weet ik niet.
Ik weet wel dat iemand een kunstballetje had laten zetten omdat hij zijn hond wilde showen (en dan moeten er twee ballen zijn
Bij een controle door een DA op een show had die hond er opeens drie
- senna03
- Zeer actief
Hahaha, dan sta je toch behoorlijk voor joker als eigenaar! Ik heb dat inderdaad wel eens gehoord van die siliconen-balletjes, het moet toch niet gekker worden he!
Maar wel leuk dat dat balletje toch nog is ingedaald, er is dus toch nog hoop
(maar ik ga er niet van uit....)
Voorlopig blijft alles maar lekker zitten zoals het zit!
Maar wel leuk dat dat balletje toch nog is ingedaald, er is dus toch nog hoop
Voorlopig blijft alles maar lekker zitten zoals het zit!
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
Ken je die persoon echt die dat is overkomen? Ik heb namelijk ook een reu met maar 1 balletje (bijna 5mnd) en mij vertellen ze dat verhaal dus ook steeds maar dna met een Saarloos in de hoofdrol, t lijkt bijna wel zo'n urbanlegend ofzoranetje schreef: Ik weet wel dat iemand een kunstballetje had laten zetten omdat hij zijn hond wilde showen (en dan moeten er twee ballen zijn)
Bij een controle door een DA op een show had die hond er opeens drie![]()
![]()
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb het verhaal al lang geleden gehoord van iemand die bij het "slachtoffer"stondMorgaine schreef:Ken je die persoon echt die dat is overkomen? Ik heb namelijk ook een reu met maar 1 balletje (bijna 5mnd) en mij vertellen ze dat verhaal dus ook steeds maar dna met een Saarloos in de hoofdrol, t lijkt bijna wel zo'n urbanlegend ofzoranetje schreef: Ik weet wel dat iemand een kunstballetje had laten zetten omdat hij zijn hond wilde showen (en dan moeten er twee ballen zijn)
Bij een controle door een DA op een show had die hond er opeens drie![]()
![]()
Geen Saarloos trouwens.
Het ras weet ik niet meer.
- senna03
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat zou je kunnen doen maar ik bedoelde het serieussenna03 schreef:De da heeft gisteren zijn hele liesstreek en buik onderzocht op zoek naar het balletje, zou hij dan een liesbreuk over het hoofd gezien kunnen hebben? Misschien dan maar op zoek naar een andere da

- M@ri@nne
- Zeer actief
-
cindy-11
- nieuw lid
Nino heeft ook maar 1 balletje. De da heeft de andere vorige week wel in zijn lies gevoeld. Maar toch adviseert hij castreren. Ik ben daar niet zo kapot van, omdat ik Nino lief vindt zoals hij nu is. En hij was ook geen voorstander van maar 1 balletje verwijderen. Omdat bij Nino eerst het spuugprobleem opgelost moet worden, zal ik er voorlopig toch nog geen beslissing overnemen, maar ik opereer liever ook niet. Oja Nino is nu 9,5 maand.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- senna03
- Zeer actief