Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dante; weer op controle geweest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Dante; weer op controle geweest

Ongelezen bericht door Moon »

Ben toch een beetje teleurgesteld. Maar dat is mijn eigen schuld; ging er met veel te hoge verwachtingen naar toe :roll: . In mijn ogen liep Dante weer heel goed, geen startproblemen meer, enz. Maar volgens Crama 'zijn we er nog niet'... Hij zag en constateerde nog wel veel wat nog niet in orde is...
Dus hij blijft aan de lijn. Ik moet een dagboek bijhouden hoe hij loopt (telgang?) en moet met minuten uitbreiden, ook het fietsen. Moderin moet Dante nog een maand gebruiken, dan stoppen. Ik moet geregeld zijn ruggewervels voelen of hij pijn aangeeft bij druk. Ook zijn achillespezen; die schijnen snel te ontsteken door de auto-immuunziekte.
Maar hij mag ook gaan zwemmen! Crama informeerde hoe Dante meestal te water gaat. Toen ik vertelde dat hij eerst altijd 'voelt of het niet te diep is', leek het hem een goed idee om te gaan zwemmen :wink: .
Dus voorlopig tot juni hobbelen we maar weer door :roll: :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dus je was ietsje te optimistiesch? :wink:
Wat je vertelt vind ik toch niet slecht hoor, al had jij misschien liever wat meer (anders) gehoord :mrgreen:
Je mag het fietsen uitbreiden
Dante mag zwemmen (vind hij dat leuk? :wink: )
Hij heeft een langer lijn om aan te lopen en af en toe mag hij toch ook even los?

Niet zo slecht hoor :ok:
En met wat spoortjes er bij wordt het weer helemaal leuk voor hem :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jammer dat je in elk geval nog tot juni moet "doorhobbelen", maar ik duim gewoon voor een prachtig voorjaar zodat je misschien samen met Dante kunt gaan zwemmen? Ik vind dat zelf altijd heerlijk.
Houdt Dante van baantjes trekken?
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Ah lekker zwemmen!
Het lijkt me wel een hond die van zwemmen en apporteren houdt(?)
Hiet wordt ook erg veel gezwommen zodra ik het water weer warm genoeg vind.Met een ballen werpstok de bal zo ver als ik kan en dan maar zwemmen.
We breiden het aantal worpen langzaam uit(we beginnen vaak met 3 x en dan om de 4 dagen een x erbij tot 10 worpen per keer).
Dit doen we elke dag en ik merk aan Donna dat ze erg veel baat bij heeft...ze valt er vanaf en ze krijgt meer spiermassa die de gewrichten verstevigen.
Waarom moet je zijn (tel)gang bij houden?Er lopen toch heel veel honden in telgang als ze normaal lopen?Zegt dit iets over zijn lichamelijke conditie?
ranetje
Zeer actief

donna schreef:Ah lekker zwemmen!
Hiet wordt ook erg veel gezwommen zodra ik het water weer warm genoeg vind.Met een ballen werpstok de bal zo ver als ik kan en dan maar zwemmen.
We breiden het aantal worpen langzaam uit(we beginnen vaak met 3 x en dan om de 4 dagen een x erbij tot 10 worpen per keer).
Dit doen we elke dag en ik merk aan Donna dat ze erg veel baat bij heeft...ze valt er vanaf en ze krijgt meer spiermassa die de gewrichten verstevigen.
Waarom moet je zijn (tel)gang bij houden?Er lopen toch heel veel honden in telgang als ze normaal lopen?Zegt dit iets over zijn lichamelijke conditie?
Bij het werpen van de bal zou Dante zijn achterpoot weer kunnen forceren door een felle afzet denk ik? :denken:
Daar zou Marijke dus wel even naar moeten kijken, of dat wel kan. :wink:
En die telgang, tja.....Rana loopt vaak in telgang als ze langzaam loopt.
Daar kan ik niets aan "ophangen" :wink:
Misschien ligt dat voor Dante anders? Een vraagje voor Crama :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
donna
Zeer actief

ranetje schreef:
Bij het werpen van de bal zou Dante zijn achterpoot weer kunnen forceren door een felle afzet denk ik? :denken:
Daar zou Marijke dus wel even naar moeten kijken, of dat wel kan. :wink:
En die telgang, tja.....Rana loopt vaak in telgang als ze langzaam loopt.
Daar kan ik niets aan "ophangen" :wink:
Misschien ligt dat voor Dante anders? Een vraagje voor Crama :mrgreen:
Dat balwerpen is ook bedoelt voor in het water.
Zorgen dat je hond niet al te ondiep staat en dan de bal in het water gooien.(dus niet vanaf de wal laten vertrekken)
Je moet dan een watertje zien te vinden met een schuinaflopende wal(makkelijk in en uit lopen)maar waar het water wel
vrij snel diep is zodat ze niet een heel eind moeten hopsen voordat ze de grond onder de poten kwijt zijn.
En dat telgangen doet Donna altijd als ze langzaam loopt.
Hierdoor ben ik er op gaan letten en het viel me op dat bijna alle honden het doen!
Ben dus ook benieuwd wat Crama hier van zegt :wink:
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:Dus je was ietsje te optimistiesch? :wink:
Wat je vertelt vind ik toch niet slecht hoor, al had jij misschien liever wat meer (anders) gehoord :mrgreen:
Hij heeft een langer lijn om aan te lopen en af en toe mag hij toch ook even los?

Nee, is ook niet slecht, licht echt aan mij :roll:. Maar onbewust had ik geloof ik een soort 'wonderbaarlijke genezing' verwacht, geloof ik; totaal niet realistisch natuurlijk :roll:. En juni klinkt nog zover weg.....
Eigenlijk mag hij helemaal niet los, dat was bedoeld om de top van zijn 'gekte' er af te halen zodat hij verder wat rustiger aan de lijn loopt. Ik doe het dus zo min mogelijk (het blijft een licht risico dat er ineens een kat opduikt of zo).
En ik weet dat ik niet moet zeuren :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Marion. schreef:Jammer dat je in elk geval nog tot juni moet "doorhobbelen", maar ik duim gewoon voor een prachtig voorjaar zodat je misschien samen met Dante kunt gaan zwemmen? Ik vind dat zelf altijd heerlijk.
Houdt Dante van baantjes trekken?
Dante vindt zwemmen maar zo, zo. Maar het voordeel is dat ik dan wel met een balletje kan werken. Als ik hem eerst in 'zit' zet, gaat hij vrij rustig er achteraan (zeker met water; dan moet hij eerst voelen waar het diep wordt en met veel aanmoediging gaat hij dan het balletje of dummy halen :roll: :mrgreen:). Nee, helaas, baantjes trekken is er niet bij, als hij eenmaal 'door' is, gaat hij een tweede keer wel makkelijker er in maar alleen het balletje halen en weer terug :wink: En het maakt niet uit of ik meezwem (lijkt me heel erg leuk!) want dan moet ik ook blijven gooien om hem er in te houden :roll:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef:
ranetje schreef:Dus je was ietsje te optimistiesch? :wink:

Nee, is ook niet slecht, licht echt aan mij :roll:. Maar onbewust had ik geloof ik een soort 'wonderbaarlijke genezing' verwacht, geloof ik; totaal niet realistisch natuurlijk :roll:. En juni klinkt nog zover weg.....
Eigenlijk mag hij helemaal niet los, dat was bedoeld om de top van zijn 'gekte' er af te halen zodat hij verder wat rustiger aan de lijn loopt. Ik doe het dus zo min mogelijk (het blijft een licht risico dat er ineens een kat opduikt of zo).
En ik weet dat ik niet moet zeuren :wink:
Ik kan me best voorstellen dat het niet gemakkelijk is voor jou en voor Dante. En natuurlijk hoop je na zo veel gehannes op een snellere verbetering. Maar het is al snel juni hoor :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Zwemmen; zie boven :wink:
Crama verteld dat telgangen kán betekenen dat Dante iets voelt in zijn rug (hoeft niet erg te zijn) en dit compenseert door in telgang te gaan lopen. (zoals jezelf je rug strekt of zo, als je er een beetje last van hebt) Maar er zijn ook honden die dit altijd al doen. Nu moest ik heel goed nadenken hoe dit voor een jaar geleden bij Dante ging. Maar die deed het toen maar heel af en toe (het viel dan op als hij het deed). Nu doet hij het veel vaker. Het zou er op kunnen wijzen dat hij af en toe 'zijn rug voelt'. Als hij echt pijn zou hebben gaat hij op een gegeven moment achter lopen of zelfs stil staan. Dat heeft hij idd wel eens gedaan maar nu niet meer; in tegendeel zelfs :mrgreen: , heb af en toe last van mijn schouder en rug door die enthousiasteling :roll:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

donna schreef:Dat balwerpen is ook bedoelt voor in het water.
Zorgen dat je hond niet al te ondiep staat en dan de bal in het water gooien.(dus niet vanaf de wal laten vertrekken)
Je moet dan een watertje zien te vinden met een schuinaflopende wal(makkelijk in en uit lopen)maar waar het water wel
vrij snel diep is zodat ze niet een heel eind moeten hopsen voordat ze de grond onder de poten kwijt zijn.
En dat telgangen doet Donna altijd als ze langzaam loopt.
Hierdoor ben ik er op gaan letten en het viel me op dat bijna alle honden het doen!
Ben dus ook benieuwd wat Crama hier van zegt :wink:
Ik moet altijd op zoek naar een schuinaflopende wal; anders krijg ik meutje echt het water niet in :mrgreen:. Eerst maar eens kijken hoe hij het vindt, is anders wel een idee om de werper te gebruiken....
Wat dat telgangen betreft; het dagboekje is bedoeld om patronen te ontdekken, en te zien hoeveel hij aan kan. Het telgangen kán dus een aanwijzing zijn, maar hoeft niet..
Gr. Marijke
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Geen al te slechte berichten dus :wink:
Die achillespees zou ik inderdaad goed in de gaten houden aangezien die inderdaad makkelijk zou kunnen gaan irriteren en ontsteken.Wat afzetten in het water om achter een bal aan te gaan betreft zou ik ook uitkijken;sommige honden doen dat zo enthousiast dat ook dat schade kan opleveren,dus laat hem lekker op zijn eigen tempo rondpoedelen zou ik zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moon
Zeer actief

marian* schreef:Geen al te slechte berichten dus :wink:
Die achillespees zou ik inderdaad goed in de gaten houden aangezien die inderdaad makkelijk zou kunnen gaan irriteren en ontsteken.Wat afzetten in het water om achter een bal aan te gaan betreft zou ik ook uitkijken;sommige honden doen dat zo enthousiast dat ook dat schade kan opleveren,dus laat hem lekker op zijn eigen tempo rondpoedelen zou ik zeggen :mrgreen:
In zijn eigen tempo rondpoedelen zit er niet zo in; dan worden alleen zijn poten nat, vrees ik :mrgreen: . En ik vind het juist zo fijn dat we dan eindelijk weer eens met een bal kunnen spelen! Hij is heel steady; ik zou hem dan in het water in 'zit' kunnen zetten.
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Als hij voorzichtig te water gaat zoals je beschrijft :mrgreen:
Zou je dat dus misschien wèl met een balletje kunnen doen :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Moon schreef:In zijn eigen tempo rondpoedelen zit er niet zo in; dan worden alleen zijn poten nat, vrees ik :mrgreen: . En ik vind het juist zo fijn dat we dan eindelijk weer eens met een bal kunnen spelen! Hij is heel steady; ik zou hem dan in het water in 'zit' kunnen zetten.
Dan zou ik het wel doen maar gewoon zo voorzichtig mogelijk :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
donna
Zeer actief

Zodra het weer kan trek ik m'n schoenen en sokken uit en ga tot m'n knieen in het water staan.Dan hoeft Donna niet helemaal naar de kant te komen en kan ze ook niet raar rond gaan lopen stuiteren.
Vanaf daar werp ik de bal er dan weer in.
Donna is ook een verschrikkelijke ballengek en dit is DE manier voor ons om verantwoord met een bal te kunnen spelen.
De worpen die gemaakt worden met zo'n werpstok zijn echt super!
Er worden heel wat meters afgelegd op deze manier,iets wat je met rondpoedelen niet bereikt. :wink:
Hebben ze bij je in de buurt niet een plas waar een hondenstrandje bij is waar je het hele jaar met je hond mag komen?
...(ik zal al bijna zeggen dat ik blij ben dat je last van je rug en schouder hebt...maar dat klinkt wel raar natuurlijk :mrgreen: )
Moon
Zeer actief

donna schreef:Zodra het weer kan trek ik m'n schoenen en sokken uit en ga tot m'n knieen in het water staan.Dan hoeft Donna niet helemaal naar de kant te komen en kan ze ook niet raar rond gaan lopen stuiteren.
Vanaf daar werp ik de bal er dan weer in.
Donna is ook een verschrikkelijke ballengek en dit is DE manier voor ons om verantwoord met een bal te kunnen spelen.
De worpen die gemaakt worden met zo'n werpstok zijn echt super!
Er worden heel wat meters afgelegd op deze manier,iets wat je met rondpoedelen niet bereikt. :wink:
Hebben ze bij je in de buurt niet een plas waar een hondenstrandje bij is waar je het hele jaar met je hond mag komen?
...(ik zal al bijna zeggen dat ik blij ben dat je last van je rug en schouder hebt...maar dat klinkt wel raar natuurlijk :mrgreen: )
Reactie op dikgedrukte; nou bedankt hè :mrgreen:
Gelukkig trekt hij niet meer zó hard; de 'loopse teven explosie' is gelukkig zo'n beetje voorbij :ok: (want daarvan vond ik het vooral heel griezelig dat hij zo afzette met zijn acherpoten :N:).
Ja, er zijn gelukkig wel heel wat watertjes te vinden waar hij zo in kan lopen! Alleen wacht ik wel tot het iets warmer wordt; hij heeft maar een heel dun vachtje (en geen ondervacht) en ik zou het wat anders vinden als hij er echt zelf voor kiest om er in te gaan, maar dat is bij Dante niet het geval, helaas..
Gr. Marijke
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Toch niet al te slechte berichten, vind ik als 'buitenstaander', (maar ik begrijp je lichte teleurstelling zeker ook :wink: ).
Zwemmen lijkt me fijn en goed (weinig tot geen belasting en toch beweging).
Hoop dat het mooi weer blijft en het water lekker opwarmt zodat Dante snel te water kan gaan. :ok:
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Rami schreef:Toch niet al te slechte berichten, vind ik als 'buitenstaander', (maar ik begrijp je lichte teleurstelling zeker ook :wink: ).
Zwemmen lijkt me fijn en goed (weinig tot geen belasting en toch beweging).
Hoop dat het mooi weer blijft en het water lekker opwarmt zodat Dante snel te water kan gaan. :ok:
Sorry, ik had jouw berichtje niet meer gezien! Dank voor de goede wensen!
Nou een paar dagen zulk weer en ik ga het eens proberen :ok: .
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”