Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedplassen Joe

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rubella
Actief

bedplassen Joe

Ongelezen bericht door rubella »

Joe mijn Westie (13, dovig, beetje "de weg kwijt") heeft de afgelopen week een paar plasjes gedaan op mijn dekbed. :mrgreen:
3 grote gele kringen :pffff:
Hij ligt sinds pup op de zelfde plek, aan het voeteneind. De laatste tijd slaapt hij heel diep, hij verroert zich 's nachts nauwelijks, gaat ook niet verliggen o.i.d.

Ik denk dat hij het zomaar laat lopen en er geen erg in heeft :19:
Ik wil hem niet uit bed verbannen, maar vind het ook niet zo fris natuurlijk :mrgreen:

Hebben jullie tips? incontinentie materiaal op bed? is medicatie een mogelijkheid?
groetjes, Wina

Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

medicatie weet ik niet, maar je zou bij de apotheek onderleggers kunnen halen, als hij toch niet van zijn plek af gaat is dat een ideale oplossing.

Suc6 er mee
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik zou sowieso even langs de dokter. Soms kan plotselinge incontinentie wijzen op nierproblemen of andere problemen waar iets aan gedaan kan worden. Als het echt een kwestie is van accepteren omdat er niets aan te doen is zou je kunnen denken aan bv een opengeknipte vuilniszak met dekentjes of iets erop die je dagelijks wast. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
rubella
Actief

Eline* schreef:Ik zou sowieso even langs de dokter. Soms kan plotselinge incontinentie wijzen op nierproblemen of andere problemen waar iets aan gedaan kan worden. Als het echt een kwestie is van accepteren omdat er niets aan te doen is zou je kunnen denken aan bv een opengeknipte vuilniszak met dekentjes of iets erop die je dagelijks wast. :wink:
Dat was ik al van plan," even" langs de dokter, vooral ook omdat hij zo uit bekkie stinkt :N: , terwijl hij prachtige witte tanden heeft. Nierwaarde was een aantal maanden geleden goed, d.w.z. iets verhoogd, conform de leeftijd. :19:
Het beroerde is, dat hij zo verzenuwd is bij de d.a. "Even langs gaan" is echt een big deal :N:
Gaat toch gebeuren, dus.
Plastic zak met dekentjes..... :denken: erg broeierig hoor, voor mij.
Dan toch maar incontinentiemateriaal/onderleggers...
groetjes, Wina

Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik denk dat gezien de leeftijd van Joe, het best dementie kan zijn. Slecht horen, slecht zien. Dan past nachtelijke incontinentie wel in het beeld.
Zou zeker even langs de DA gaan. En daarna langs de apotheek, om incontinentiematjes te kopen.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

rubella schreef: Plastic zak met dekentjes..... :denken: erg broeierig hoor, voor mij.
Aan de achterkant van onderleggers zit ook plastic :wink:. Als hij incontinent blijft zul je dagelijks moeten verschonen; is denk ik geen goedkope oplossing :denken:. Die uitwasbare dekentjes zijn nog niet zo'n gek idee, denk ik. :idea: Ik bedenk me ineens dat er ook babyzeiltjes zijn (Hema bijv.) wat ws. wat vriendelijker materiaal is dan plastic :19: Ik dacht dat die ook in de wasmachine kunnen?
Ik hoop overigens dat het een kwaaltje blijkt te zijn waar wat aan te doen is!
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik ken wel oude incontinente hondjes die gewoon een pamper om hebben :wink:
Is dat niet en oplossing als het blijvend is?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
rubella
Actief

thom schreef:Ik denk dat gezien de leeftijd van Joe, het best dementie kan zijn. Slecht horen, slecht zien. Dan past nachtelijke incontinentie wel in het beeld.
Zou zeker even langs de DA gaan. En daarna langs de apotheek, om incontinentiematjes te kopen.
Ik zal zeker een afspraak maken met de DA!
Joe is al een tijdje redelijk aan het dementeren, maar maakt het eigenlijk heel goed. Fysiek was/is? hij in een goede conditie, behalve zijn artrose.
Hij maakt een vrolijke indruk, speels en toegangelijk: laat zich zomaar aanhalen door vreemden :N:
Ik moet hem alleen erg in de gaten houden dat hij met onze wandelingen niet een verkeerde afslag neemt, want hij blijft altijd achter om zijn eigen ding te doen: snuffelen/piesen, weer teruglopen en nog eens :19:
groetjes, Wina

Afbeelding
rubella
Actief

Moon schreef:
rubella schreef: Plastic zak met dekentjes..... :denken: erg broeierig hoor, voor mij.
Aan de achterkant van onderleggers zit ook plastic :wink:. Als hij incontinent blijft zul je dagelijks moeten verschonen; is denk ik geen goedkope oplossing :denken:. Die uitwasbare dekentjes zijn nog niet zo'n gek idee, denk ik. :idea: Ik bedenk me ineens dat er ook babyzeiltjes zijn (Hema bijv.) wat ws. wat vriendelijker materiaal is dan plastic :19: Ik dacht dat die ook in de wasmachine kunnen?
Ik hoop overigens dat het een kwaaltje blijkt te zijn waar wat aan te doen is!
Ja da's waar, dat is ook plastic...., maar het is dunner en soepeler dan een gewoon stuk plastic/of zak. Als je dat bedekt met een goed wasbaar dekentje, wordt dat waarschijnlijk fleece, i.v.m. snel drogen/ & vaak wassen. Fleece absorbeert niet goed, geeft de plas door aan de plastic (krakende) zak en daar drijven we allemaal weer :mrgreen:
Incontinentiemateriaal is wrs. erg duur, maar zolang hij niet dagelijks plast nog wel op te brengen.. :wink: hoop ik, zal eens informeren wat dat kost!
groetjes, Wina

Afbeelding
rubella
Actief

ranetje schreef:Ik ken wel oude incontinente hondjes die gewoon een pamper om hebben :wink:
Ocherm! :smile: :smile: mijn machomannetje!

Gaatje erin knippen voor staartje?
Pielemoosje komt niet in de knel?
Misschien inderdaad een goede oplossing!
Misschien wordt het weer even minder, beter zal het er niet op worden en ik reken erop dat dit dagelijks bedplassen gaat worden in de toekomst!
groetjes, Wina

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

rubella schreef:
ranetje schreef:Ik ken wel oude incontinente hondjes die gewoon een pamper om hebben :wink:

Misschien wordt het weer even minder, beter zal het er niet op worden en ik reken erop dat dit dagelijks bedplassen gaat worden in de toekomst!
:wink:
Een gaatje voor het staartje is wel handig ja :mrgreen:
Als je de goede maat neemt komt pielemoosje niet in de knel.
Daar moet juist het ruimste deel van de pamper zitten, want daar komt de nattigheid uit hé? :smile:
Als je overigens in huis voldoende en gemakkelijk kunt dweilen zou ik het alleen 's nachts om doen.
Misschien is dat geen al te grote aanslag op zijn ego? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
rubella
Actief

ranetje schreef:
rubella schreef:

:wink:
Een gaatje voor het staartje is wel handig ja :mrgreen:
Als je de goede maat neemt komt pielemoosje niet in de knel.
Daar moet juist het ruimste deel van de pamper zitten, want daar komt de nattigheid uit hé? :smile:
Als je overigens in huis voldoende en gemakkelijk kunt dweilen zou ik het alleen 's nachts om doen.
Misschien is dat geen al te grote aanslag op zijn ego? :wink:
Jaaa, de goeie maat is wel van belang.... :smile:
Ik zal zo'n ding zeker niet overdag aan doen. :mrgreen:
Voorlopig plast hij nog uitsluitend 's nachts en dan ook nog niet elke nacht.
Ik heb een makkelijk dweilbaar huis, dus een plasje op de vloer is verder niet zo erg! :mrgreen:
groetjes, Wina

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”