Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mag Pup iets extra's bij pup brokken
Moderator: moderatorteam
- markdh
- Zeer actief
mag Pup iets extra's bij pup brokken
Heb een vraagje,Bantou is vandaag 17 weken en zit nu nog aan de Puppybrokken.Mag ik hem om wat variatie in zijn eten te brengen hem wat extra's geven(b.v. hard gekookt ei?) zonder dat hij aan de race gaat? of kan ik daarmee beter wachten totdat hij over gaat naar Junior-brokken?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- markdh
- Zeer actief
Re: mag Pup iets extra's bij pup brokken
Ben er van uitgegaan van het advies wat de fokster me gaf qua overgaan naar volwassen honden-voer c.q. Junior-voerNanna schreef:Met 17 weken had ik een pup alláng niet meer op de puppybrokken.markdh schreef:Heb een vraagje,Bantou is vandaag 17 weken en zit nu nog aan de Puppybrokken.Mag ik hem om wat variatie in zijn eten te brengen hem wat extra's geven(b.v. hard gekookt ei?) zonder dat hij aan de race gaat? of kan ik daarmee beter wachten totdat hij over gaat naar Junior-brokken?
Die zie ik puur als overgang van moedermelk naar vast voedsel (als ik ze al zou gebruiken want hier eten de pups KVV).
Hier eet de meute gewoon vanaf 9 weken volwassen honden voer en dat gaat prima. Vooral met honden die al gauw last hebben van gewrichtsproblemen zou ik oppassen met te lang pupvoer geven.
Ze liet mij weten om vanaf circa 4 1/2 maand de puppy brokken te vermengen met het nieuwe voer(volwassenen/Junior voer) omdat wanneer men gelijk overstapt op de volwassenen voer/Junior-voer de kans groot is dat de pup aan de diaree gaat omdat de darmen dit eerst nog moet verwerken(eraan wennen)
Ik merk wel dat een ieder zijn eigen methoden heeft in deze.
Maar waar mijn vraag uiteindelijk omging was of ik de pup iets extra's mag geven bij zijn brokken(als variatie)

-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Re: mag Pup iets extra's bij pup brokken
gewoon een pensstaafje?? of een plakje rodiworst als beloningmarkdh schreef:[Maar waar mijn vraag uiteindelijk omging was of ik de pup iets extra's mag geven bij zijn brokken(als variatie)
zelf ben ik geen voorstander van die gerookte varkensoren ect.
gewoon wat gedroogde spul.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ja hoor, brokken zijn erg eenzijdig dus hij zal dat best waarderen. Misschien kun je één maaltijd per dag vervangen door 'iets lekkers'? Diepvriesvlees van Rodi of Smuldier ofzo. Rauw eitje inderdaad (geef hem dat eitje buiten en ongebroken dan heb je nog een leuke film ook). Of een stuk ongemalen pens, ook heel leuk en lekker.
- starfleet
- Erelid
-
Neeltje
En inderdaad langzaam gaan overstappen op volwassen voer. Er zit veel 'groeikracht' in puppyvoer zodat ze hard groeien, maar de botten mogen ook weer niet te hard gaan groeien. Als je langzaam op 'n ander voer overstapt (dus gaan mengen met het voer dat je pup nu krijgt) is de kans het kleinst dat je pup diarree krijgt.
Al die verschillende soorten voer voor puppy/puber weet ik wat er tegenwoordig allemaal is, is ook veel een commerciepraatje. Je puppy zou het zelfs goed doen als-ie van jongs af aan alleen volwassenbrokken zou hebben gekregen.
Al die verschillende soorten voer voor puppy/puber weet ik wat er tegenwoordig allemaal is, is ook veel een commerciepraatje. Je puppy zou het zelfs goed doen als-ie van jongs af aan alleen volwassenbrokken zou hebben gekregen.
- markdh
- Zeer actief
Bij mijn vorige Goldie gaf ik ook alleen maar puppybrokken(ook op advies) vd fokker toen,dus weet niet beter dat wat een fokker voor advies geeft wat betreft wel of geen pup brokken geven vanaf begin ik ervan uitging dat een fokker wel weet wat goed voor een puppy is,vandaar dat ik Bantou dus ook vanaf begin op advies van de fokster op puppy-brokken heb gezet. Bantou is nu 4 maanden en ga over een week Puppy-brokken(Junior) mengen met wat ik nu geef aan Bantou zodat zijn darmen er aan kunnen wennen aan de Junior-brokken.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier hebben ze meteen volwassenbrok gehad toen ze hier kwamen met een week of 7, helemaal geen puppybrok. Heb het bij 1 hond gedaan en hele slechte ervaringen mee... Behalve als een hond net de grote brok nog niet weg kan krijgen (Barca is een geperste brok) dan krijgen ze zolang puppybrok maar dat is alleen voor de grootte. Een geexpandeerde brok kun je laten weken maar bij geperste brokken kan dit niet maar ik heb dat nog niet vaak meegemaakt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Kijk eens op http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20512 wat je allemaal kunt bijvoeren op een verantwoorde en gezonde manier.
Succes!
Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl
Succes!
Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl
- markdh
- Zeer actief
-
Neeltje
Ik heb Tirsa ook heel snel op 'n grotere brok gezet. Ok, klein hondje, maar wel 'n breed bekkie....malinois schreef:hier hebben ze meteen volwassenbrok gehad toen ze hier kwamen met een week of 7, helemaal geen puppybrok. Heb het bij 1 hond gedaan en hele slechte ervaringen mee... Behalve als een hond net de grote brok nog niet weg kan krijgen (Barca is een geperste brok) dan krijgen ze zolang puppybrok maar dat is alleen voor de grootte. Een geexpandeerde brok kun je laten weken maar bij geperste brokken kan dit niet maar ik heb dat nog niet vaak meegemaakt.