Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
binnen een halfuur blind worden
Moderator: moderatorteam
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
- Aantal honden: 2
binnen een halfuur blind worden
ik ben vrijwilliger bij een asiel en ik doe daar honden uitlaten
nou was er zaterdag iets heel geks aan de hand
ik ging een hond op de speelweide (groot buiten hok)
zetten samen met nog een hond
en ging ff spelen met de hondjes
en toen ik die herder op de speel weide wou zetten lag zijn bal buiten de kooi die wou hij perse meenemen
dat was goed dus hij pakte die bal op en ik heb hem op de speelweide gezet
nog ff met hem gespeeld
bal wegschoppen en dan kwam hij de bal netjes terug brengen
en dan moest ik hem weer wegschoppen na 5 minuten ben ik andere honden uitgaan laten
toen ik terug kwam wou ik hem terug in zijn kooi terug doen
ik dacht ik zal nog eerst ff wat gaan spelen met hem want dat vindt hij geweldig met de bal spelen
toen ik in de buiten kooi stapte viel mij al op dat hij heel voorzichtig liep
en hij legde de bal neer dus ik schopte die bal weg
en hij erachteraan
de bal lag tegen het hek maar die hond liep vol tegen het hek op
daarna liep hij tegen nog wat meer dingen
dus ik had er iemand bij gehaald die daar vast werkt
toen nog een keer die bal weg getrapt dus hij rent weer naar die bal toe
maar die bal lag niet tegen het hek
die lag ongeveer 2 meter voor het hek
maar wat doet die hond
die loopt die bal zomaar voorbij en loopt rechtdoor weer tegen het hek aan
en daar ging hij pas echt op zoek naar de bal uiteindeijk had hij hem wel gevonden en legde hem voor mij neer (hij wist waar ik stond om dat ik tegen hem praatte)
toen heb ik heel voorzichting de bal weg gepakt zonder geluid te maken
maar hij bleef maar naar die plek kijken waar die bal lag
dus hij zag echt nix meer
de herder is ondertussen al 12 dus dat is al best oud
daarna hebben ze de dieren arts gebeld maar hoe het allemaal afgelopen is weet ik niet want ik moest weer weg
en ik ga er morgen weer heen om te kijken hoe het er nou mee is
maar hebben jullie dit al eens meer gehoord ???
of is dit echt een uniek geval
er zat echt niet meer dan een half uur tussen
en ik zijn ogen zag ik ook nix geks
nou was er zaterdag iets heel geks aan de hand
ik ging een hond op de speelweide (groot buiten hok)
zetten samen met nog een hond
en ging ff spelen met de hondjes
en toen ik die herder op de speel weide wou zetten lag zijn bal buiten de kooi die wou hij perse meenemen
dat was goed dus hij pakte die bal op en ik heb hem op de speelweide gezet
nog ff met hem gespeeld
bal wegschoppen en dan kwam hij de bal netjes terug brengen
en dan moest ik hem weer wegschoppen na 5 minuten ben ik andere honden uitgaan laten
toen ik terug kwam wou ik hem terug in zijn kooi terug doen
ik dacht ik zal nog eerst ff wat gaan spelen met hem want dat vindt hij geweldig met de bal spelen
toen ik in de buiten kooi stapte viel mij al op dat hij heel voorzichtig liep
en hij legde de bal neer dus ik schopte die bal weg
en hij erachteraan
de bal lag tegen het hek maar die hond liep vol tegen het hek op
daarna liep hij tegen nog wat meer dingen
dus ik had er iemand bij gehaald die daar vast werkt
toen nog een keer die bal weg getrapt dus hij rent weer naar die bal toe
maar die bal lag niet tegen het hek
die lag ongeveer 2 meter voor het hek
maar wat doet die hond
die loopt die bal zomaar voorbij en loopt rechtdoor weer tegen het hek aan
en daar ging hij pas echt op zoek naar de bal uiteindeijk had hij hem wel gevonden en legde hem voor mij neer (hij wist waar ik stond om dat ik tegen hem praatte)
toen heb ik heel voorzichting de bal weg gepakt zonder geluid te maken
maar hij bleef maar naar die plek kijken waar die bal lag
dus hij zag echt nix meer
de herder is ondertussen al 12 dus dat is al best oud
daarna hebben ze de dieren arts gebeld maar hoe het allemaal afgelopen is weet ik niet want ik moest weer weg
en ik ga er morgen weer heen om te kijken hoe het er nou mee is
maar hebben jullie dit al eens meer gehoord ???
of is dit echt een uniek geval
er zat echt niet meer dan een half uur tussen
en ik zijn ogen zag ik ook nix geks

-
jelle
- Zeer actief
Dus je wilt nu beweren dat een hond plotsklaps volledig blind geworden is, daar verder zelf in gedrag eigenlijk helemaal niet merkbaar op reageert, en vervolgens de goede kant op (alleen wat te ver) achter een bal aan rent?
Dat er misschien een probleem is met zijn zicht kan natuurlijk, maar ik geloof er niets van dat hij nu ineens helemaal blind is. Dan zou je toch echt wel andere dingen gezien hebben lijkt me.
Als zijn zicht ineens minder is kan dat best veel oorzaken hebben. Ik zou denken aan iets uitwendigs (iets in een oog gekregen hebben bijvoorbeeld) of iets neurologisch (lichte hersenbloeding?). Maar daar kan de dierenarts natuurlijk veel meer over zeggen.
Dat er misschien een probleem is met zijn zicht kan natuurlijk, maar ik geloof er niets van dat hij nu ineens helemaal blind is. Dan zou je toch echt wel andere dingen gezien hebben lijkt me.
Als zijn zicht ineens minder is kan dat best veel oorzaken hebben. Ik zou denken aan iets uitwendigs (iets in een oog gekregen hebben bijvoorbeeld) of iets neurologisch (lichte hersenbloeding?). Maar daar kan de dierenarts natuurlijk veel meer over zeggen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- kawa2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckels
- Aantal honden: 2
ja dat beweer ik iddjelle schreef:Dus je wilt nu beweren dat een hond plotsklaps volledig blind geworden is, daar verder zelf in gedrag eigenlijk helemaal niet merkbaar op reageert, en vervolgens de goede kant op (alleen wat te ver) achter een bal aan rent?
.
maar zijn gedrag was wel verandert
als hij liep/rende zag er dat heel erg onzeker uit
heel voorzichtig
maar hij reageerde wel op het geluid van die bal
dus als ik de bal naar rechts schopte en hij hoorde de bal neer komen dan pas ging hij die kant is
ja het klinkt allemaal erg raar maar dat was het ook
het klopte allemaal niet wat hij deed
maar van de week waat ik meer
dan ben ik weer op het asiel en kan ik vragen hoe het verder gegaan is

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp dat hij een poosje alleen is geweest op de speelweide? Dan kan hij een epileptische aanval gehad hebben waarna ze vaak een tijdje blind zijn en ook onzeker gedrag vertonen. Dat gaat als het goed is vanzelf weer weg. Ook zijn leeftijd hoort daar dan bij.
Wij hebben dat met een golden gehad. Die kreeg met 12 een enorm insult en is daarna een paar uur stekeblind geweest.
Helaas kwamen de aanvallen daarna heel snel achter elkaar en is ze ingeslapen.
Wij hebben dat met een golden gehad. Die kreeg met 12 een enorm insult en is daarna een paar uur stekeblind geweest.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
bij een hersenvliesontsteking kan tijdelijke blindheid ook een gevolg zijn maar meestal zijn er dan nog meer verschijnselen... voor de rest ga ik met m'n voorgangers mee

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Dat zou idd ook kunnen...MARC_S schreef:Ik begrijp dat hij een poosje alleen is geweest op de speelweide? Dan kan hij een epileptische aanval gehad hebben waarna ze vaak een tijdje blind zijn en ook onzeker gedrag vertonen. Dat gaat als het goed is vanzelf weer weg. Ook zijn leeftijd hoort daar dan bij.
Wij hebben dat met een golden gehad. Die kreeg met 12 een enorm insult en is daarna een paar uur stekeblind geweest.Helaas kwamen de aanvallen daarna heel snel achter elkaar en is ze ingeslapen.
Dante is ook altijd even (niet zo lang als jij beschrijft) blind na een insult, maar is dan ook echt gedesoriënteerd. Reageert dan niet op mijn stem, is duidelijk angstig dan. Die zou dan echt niet achter een bal aangaan (die hij normaal gesproken wel zou ruiken). Maar bij epilepsie is de uitwerking heel grillig
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou het ook raar vinden, dat spelen na epilepsie. Maar als ik het goed begreep wilde hij niet echt meer en een herder kan natuurlijk behoorlijk dwangmatig worden als hij er zijn taak van heeft gemaakt. Maargoed, ik zou dat ook wel raar vinden vlak na een flinke insult. Wie weet.ranetje schreef:Bij epilepsie kan het idd voorkomen, maar ik verwacht eigenlijk niet dat de hond op dat moment met zijn bal wil spelen?
Die link van *Femia is heel interessant.![]()
Bedankt *Femia
Daar staat epi niet bij trouwens als mogelijke oorzaak![]()
Waarschijnlijk omdat dat tijdelijk is?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
Ik zou dan inderdaad ook aan een hersenbloeding oid denken. Max heeft een tijdje geleden ook zo'n aanval gehad, waarschijnlijk een hersenbloeding, en die ziet nu ook duidelijk minder. Ze loopt tegen alles op, gaat op dingen liggen, en gaat inderdaad pas de goede kant uit bij het spelen als ze de bal hoort neerkomen.
Alleen toen ze die aanval had wilde ze ook absoluut niet spelen, dus dat met de bal spelen had ik niet verwacht.
Alleen toen ze die aanval had wilde ze ook absoluut niet spelen, dus dat met de bal spelen had ik niet verwacht.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
Dazwa84
Senna, onze berner die bij mijn ouders woont, wordt na een epileptische aanval een tijd blind. Ze wil overal overheen lopen, knalt tegen alles aan. Ook heeft ze de drang om te blijven bewegen. We geven haar dan een kong zodat ze zich daar op kan focussen. Maar na een epileptische aanval kunnen honden dus ook tijdelijk blind worden.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Hallo, ik werk ook op dat dierenasiel en het klopt inderdaad. Luukie was in een half uur tijd blind. Ze was best een beetje in paniek tussendoor omdat ze niet meer wist wat en hoe. Ze snapte het niet meer dat ze niks meer zag. EN ZE ZG ECHT NIKS MEER!
Wij zijn met haar naar de dierenarts gegaan en ze bleek lymfeklierkanker te hebben. Het komt maar weinig voor maar ze kunnen er ineens blind van worden. Luukie was al bijna 12 jaar.
We hebben haar moeten laten inslapen want het ging niet meer over.
Hoe erg we het ook vinden!
Groetjes Marieta
Wij zijn met haar naar de dierenarts gegaan en ze bleek lymfeklierkanker te hebben. Het komt maar weinig voor maar ze kunnen er ineens blind van worden. Luukie was al bijna 12 jaar.
We hebben haar moeten laten inslapen want het ging niet meer over.
Hoe erg we het ook vinden!
Groetjes Marieta
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals