Alvast bedankt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schapenpens
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
schapenpens
Ik zag gisteren in de vriezer bij de Islamitische slager pakjes met gewassen, hele stukken schapenpens (hij vertelde me dat er soep van gemaakt wordt). Omdat het gewassen is, lijkt het me geen volwaardige hondenmaaltijd. Zou je een stuk kunnen geven i.p.v. een verse kluif of kan je er met wat toevoegingen (welke
) toch een volwaardige maaltijd van maken. Ik heb hier nog niet kunnen ontdekken waar lappen vuile pens verkocht worden, dus ik geef smuldier pens.
Alvast bedankt
Alvast bedankt

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Re: schapenpens
Die heb ik vorige week ook gekocht.schone pens ik kan hier ook geen lappen vuile vinden.maar ik heb begrepen dat het alleen een leuk vulmiddel is.Of het waar is weet ik niet dus ik lees meealma2 schreef:Ik zag gisteren in de vriezer bij de Islamitische slager pakjes met gewassen, hele stukken schapenpens (hij vertelde me dat er soep van gemaakt wordt). Omdat het gewassen is, lijkt het me geen volwaardige hondenmaaltijd. Zou je een stuk kunnen geven i.p.v. een verse kluif of kan je er met wat toevoegingen (welke) toch een volwaardige maaltijd van maken. Ik heb hier nog niet kunnen ontdekken waar lappen vuile pens verkocht worden, dus ik geef smuldier pens.
Alvast bedankt

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ik heb op div. voedingsfora gelezen dat schone (dus gewassen) pens - te herkennen aan de zowat witte kleur - idd niet veel voedingswaarde meer heeft.
Als je niet aan vuile (of 'half-vuile', die zijn wel gespoeld maar niet 'gewassen') pens kunt komen, kun je misschien nog beter de (vuile)pens variant van Rodi geven, die is dan wel gemalen maar zou wel vuil zijn.
Als je niet aan vuile (of 'half-vuile', die zijn wel gespoeld maar niet 'gewassen') pens kunt komen, kun je misschien nog beter de (vuile)pens variant van Rodi geven, die is dan wel gemalen maar zou wel vuil zijn.
- alm@
- moderator
Wat ik gezien heb was inderdaad bijna wit, dus qua voeding zal het wel nihil zijn. Maar zou je dan een lapje (omdat het heel is) kunnen geven voor het kauwen, als gebitsreiniger zeg maar? Of zou het erg 'aanzetten', ze zijn hier allebei gecastreerd dus ik moet een beetje opletten dat ik niet te veel voer.Rami schreef:Ik heb op div. voedingsfora gelezen dat schone (dus gewassen) pens - te herkennen aan de zowat witte kleur - idd niet veel voedingswaarde meer heeft.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, voor het betere sleur-en-trek-werkalma2 schreef:Wat ik gezien heb was inderdaad bijna wit, dus qua voeding zal het wel nihil zijn. Maar zou je dan een lapje (omdat het heel is) kunnen geven voor het kauwen, als gebitsreiniger zeg maar? Of zou het erg 'aanzetten', ze zijn hier allebei gecastreerd dus ik moet een beetje opletten dat ik niet te veel voer.Rami schreef:Ik heb op div. voedingsfora gelezen dat schone (dus gewassen) pens - te herkennen aan de zowat witte kleur - idd niet veel voedingswaarde meer heeft.
(O en een tip - weet niet meer van wie ik 'm kreeg - maar als je een lap pens hebt en je spijkert 'm vast aan een paaltje, boom, schutting of zo, dan moeten ze wel wel sleuren en trekken en is het een nog betere 'tandenborstel'!)
Ik denk dat het met het aanzetten trouwens wel mee zal vallen. Echt vet is het niet. Geef het dan gewoon als maaltijd (zelfde gewicht als je anders zou geven), dan kan ik me niet voorstellen dat het kwaad kan qua 'aankomen'.
- alm@
- moderator
Rami schreef:Ja, voor het betere sleur-en-trek-werkis het misschien wel goed, tenminste, als het een hele lap is en niet in stukken gesneden.
(O en een tip - weet niet meer van wie ik 'm kreeg - maar als je een lap pens hebt en je spijkert 'm vast aan een paaltje, boom, schutting of zo, dan moeten ze wel wel sleuren en trekken en is het een nog betere 'tandenborstel'!)
Ik denk dat het met het aanzetten trouwens wel mee zal vallen. Echt vet is het niet. Geef het dan gewoon als maaltijd (zelfde gewicht als je anders zou geven), dan kan ik me niet voorstellen dat het kwaad kan qua 'aankomen'.