2 jaar geleden begon er wat bloed te druppelen uit zijn penis. Ben dierect naar de da gegaan alwaar me verteld werd dat het zijn prostaat was en dat dit geregeld voorkwam bij oudere dominante reuen. Optie was chemisch castreren of of helemaal de scalpel er in. Dat laatste zag ik niet zo zitten omdat daarmee niet gezegd was dat het dominante af zou nemen en ze daarna nogal eens de neiging kunnen hebben dik te worden.
Dus een spuitje laten zetten en daarmee was het redelijk snel beter.
Afgelopen vrijdag begon het weer. Ik vond bloeddruppels op de vloer en zag duidelijk dat de hond zich niet lekker voelde. S'avonds een deken op de bank gelegd (want daar ligt ie meestal s'nachts) en s'morgens schrok ik me redelijk een aap want er lag toch wel een behoorlijke vlek op de deken. Uiteraard direct naar de da gegaan waar me weer hetzelfde verteld werd.
Baldo is weer chemisch gecastreerd dmv een spuitje en over een week of 5 krijgt ie er nog eentje. Hij is overigens weer helemaal het (dominante) heertje gelukkig. Overigens met een hele berg antibiotica erbij.
Nu mijn vraag, zijn er hier mensen met dezelfde ervaring en is je hond er rustiger van geworden?
Belangrijker nog, moet ik vrezen voor een echte castratie? Heb me laten vertellen dat als de problemen met zijn prostaat blijvend zijn dit de enige optie is......
Ik heb al gelezen dat die spuit behoorlijke rotzooi moet zijn