Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy net opgehaald: Diarree!
Moderator: moderatorteam
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
Puppy net opgehaald: Diarree!
Gisteren, vrijdag 16-03-2007 hebben we onze IJslandse Hond puppy opgehaald (8 weken oud).
Autorit duurde ruim 2 uur en onze pup heeft overgegeven.
We kwamen rond 19:00 aan.
Eenmaal thuis ging hij rustig zijn nieuwe omgeving verkennen (binnenshuis).
Maar hij kreeg toen na 1 uur diarree. En vervolgens ongeveer om de uur moest hij poepen. (hele nacht door).
Gisteren poepte hij alleen water uit (beetje bruinig / rood).
Vandaag is de diarree al wat dikker en lijkt het op een slijmerige dunne substantie. Ook heeft hij vandaag heel wat geslapen.
Hij blijft gelukkig wel drinken en eten.
Ik heb de fokker gebeld, die zei dat het kwam door de spanning en dat ik me geen zorgen moest maken.
Wat is jullie mening?
Autorit duurde ruim 2 uur en onze pup heeft overgegeven.
We kwamen rond 19:00 aan.
Eenmaal thuis ging hij rustig zijn nieuwe omgeving verkennen (binnenshuis).
Maar hij kreeg toen na 1 uur diarree. En vervolgens ongeveer om de uur moest hij poepen. (hele nacht door).
Gisteren poepte hij alleen water uit (beetje bruinig / rood).
Vandaag is de diarree al wat dikker en lijkt het op een slijmerige dunne substantie. Ook heeft hij vandaag heel wat geslapen.
Hij blijft gelukkig wel drinken en eten.
Ik heb de fokker gebeld, die zei dat het kwam door de spanning en dat ik me geen zorgen moest maken.
Wat is jullie mening?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het kan door de spanning komen.
Maar met puppies moet je uitkijken, zeker de combinatie overgeven en diarree kan voor snelle uitdroging zorgen.
De diarree moet dus nu wel heel snel overgaan. Verder moet de pup levendig blijven, in de gaten houden dat hij goed drinkt (zo niet, dan richting dierenarts), eventueel temperaturen.
Houdt de pup vannacht nog diarree, dan zou ik de dierenarts inschakelen want een puppy van 8 weken is toch nog erg teer.
Maar met puppies moet je uitkijken, zeker de combinatie overgeven en diarree kan voor snelle uitdroging zorgen.
De diarree moet dus nu wel heel snel overgaan. Verder moet de pup levendig blijven, in de gaten houden dat hij goed drinkt (zo niet, dan richting dierenarts), eventueel temperaturen.
Houdt de pup vannacht nog diarree, dan zou ik de dierenarts inschakelen want een puppy van 8 weken is toch nog erg teer.
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
Diarree moet dus binnen 2 dagen weg zijn en zo niet, kan het ernstig zijn als ik het goed begrijp?
Hij had gisteren rond 21:00 en heeft het nu nog steeds (weliswaar is de poep wel wat dikker, maar nog steeds dun).
ps. Volgens de fokker had de pup geen last van diarree toen die nog daar woonde.
Wanneer die morgen nog steeds last van heeft, zal ik maandag even de DA bellen.
Komt het overigens vaak voor dat Puppies diarree krijgen bij spanning/plaatsing in nieuw gezin?
Hij had gisteren rond 21:00 en heeft het nu nog steeds (weliswaar is de poep wel wat dikker, maar nog steeds dun).
ps. Volgens de fokker had de pup geen last van diarree toen die nog daar woonde.
Komt het overigens vaak voor dat Puppies diarree krijgen bij spanning/plaatsing in nieuw gezin?
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ernstig, nee het hoeft niets ernstigs te zijn, maar het pupje kan uitdrogen van ernstige diarree. Dus dat is altijd het gevaar (en dat kan echt snel gaan, dus beter het zekere voor het onzekere nemen).Akuma2000 schreef:Diarree moet dus binnen 2 dagen weg zijn en zo niet, kan het ernstig zijn als ik het goed begrijp?
Iedereen kan van spanning diarree krijgen, dus ook pups.
Is er soms direct overgestapt naar andere voeding of krijgt de pup nog dezelfde voeding als bij de fokker?
Als de diarree nog erg aanhoudt vannacht, dan zou ik dus morgen de dierenarts bellen en niet maandag.
Gaat het nu steeds beter én blijft de pup vrolijk en alert, dan lijkt het mij niet nodig.
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom geef je water uit flesjes? (bronwater neem ik aan).Akuma2000 schreef:Dezelfde voeding. De fokker had me een pak meegegeven van de voeding die ze krijgen.
Ik geef ze wel water uit flesjes (dus geen kraanwater), kan dat misschien een oorzaak zijn?
IIG bedankt voor de tips.
Hopelijk gaat het morgen een stuk beter...
Anders ga ik inderdaad de dierenarts bellen.
Gewoon kraanwater is prima hoor
Is de pup wel goed ontwormd bij de fokker?
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Van één dag diarree toch niet Martijn? En de ontlasting wordt al dikker (binnen 24 uur dus).Martijn schreef:Direct naar de dierenarts met een onster van de diarree.
Waarschijnlijk is er niets aan de hand maar het kan ook parvo of iets anders zijn en dat is weer wel levensbedreigend.
Zieke puppies van die leeftijd is altijd zorgwekkend.
Ik zou zeggen: morgen nog diarree, dan wel naar de dierenarts.
-
estelle
toen Ghaya pup was, was ze ook zo aan de diarree...begon laat in de middag. savonds toch de DA maar gebeld, moesten gelijk komen.Stang schreef:Van één dag diarree toch niet Martijn? En de ontlasting wordt al dikker (binnen 24 uur dus).Martijn schreef:Direct naar de dierenarts met een onster van de diarree.
Waarschijnlijk is er niets aan de hand maar het kan ook parvo of iets anders zijn en dat is weer wel levensbedreigend.
Ze was er echt beroerd aan toe en we hadden geen nacht langer moeten wachten volgens de DA.
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk gaat het mij niet om die 30 euroMartijn schreef:Ik ga zelf liever voor niets dan te laat.Stang schreef:Van één dag diarree toch niet Martijn? En de ontlasting wordt al dikker (binnen 24 uur dus).Martijn schreef:Direct naar de dierenarts met een onster van de diarree.
Heel jonge puppies kunnen zo snel zo ziek worden dat ik liever helemaal niet wacht. Over een maand..prima.
Maar een pup van 8 weken kan binnen een dag de strijd al verloren hebben.
Niet dat ik denk dat er iets verschrikkelijks aan de hand is maar vraag jezelf eens af of die dag stress die 30 euro wel waard is?
Maar dit pupje eet en drinkt goed, maakt dus geen enorm zieke indruk en de ergste diarree is nu binnen 24 uur weg.
Dan zou ik dus niet meteen aan iets ernstigs als parvo denken.
Mocht het nu vannacht weer diarree zijn dán uiteraard morgen wel naar de dierenarts.
Is de pup verder ziekerig en lamlendig en eet of drinkt hij niet, dan wordt het uiteraard een heel ander verhaal.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
pupjes kunnen idd door stress , of als ze te druk zijn geweest een beetje dunnere ontlasting krijgen , maar niet zo dat het water dun is.
Als het mijn pup was zou ik ook voor de zekerheid even naar de DA gaan. En ik weet niet of je al zijn temp gemeten hebt , want met verhoging en diarree zijn ze zo uitgedroogd.
Als het mijn pup was zou ik ook voor de zekerheid even naar de DA gaan. En ik weet niet of je al zijn temp gemeten hebt , want met verhoging en diarree zijn ze zo uitgedroogd.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik ken deze, heel aardige vrouw, Hella Mentjox. Waarschijnlijk krijg je een bandje te horen als je belt, met de dienstdoende weekend-dierenarts. Maar maandag kan je vast wel bij haar terecht:
Mentjox H P
Nabucco 13
2907JB Capelle aan den IJssel
010-4580574
Ik lees in je voorsteltopic dat je van Chinese afkomst bent: deze dierenarts heeft mijn tekkeltje met acupunctuur van haar hernia afgeholpen
Mentjox H P
Nabucco 13
2907JB Capelle aan den IJssel
010-4580574
Ik lees in je voorsteltopic dat je van Chinese afkomst bent: deze dierenarts heeft mijn tekkeltje met acupunctuur van haar hernia afgeholpen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou met een nieuwe pup met diarree ook al heel snel bij de da zitten. Baby's en kittens en pups drogen afgrijselijk snel uit, heb ooit een kitten aan een infuus met vocht gehad, nee dankjewel, dan liever een keertje voor niks naar de da.estelle schreef:toen Ghaya pup was, was ze ook zo aan de diarree...begon laat in de middag. savonds toch de DA maar gebeld, moesten gelijk komen.Stang schreef:Van één dag diarree toch niet Martijn? En de ontlasting wordt al dikker (binnen 24 uur dus).Martijn schreef:Direct naar de dierenarts met een onster van de diarree.
Ze was er echt beroerd aan toe en we hadden geen nacht langer moeten wachten volgens de DA.
Spanning en stress... okee, dat kan 1 keertje dunne poep veroorzaken, maar daarna moet het over zijn. Zo niet, is er iets anders aan de hand en moet je m.i. geen risico's nemen door te lang te wachten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
van stress in de auto kan het lichaampje van streek raken, dat kan.
maar als er bloed bij de ontlasting zit zou ik toch ff met de dierenarts checken.
stinkt de diarree heel erg dan zou ik ook zeker weten met de dierenarts overleggen.
mocht het alweer wat beter gaan, geen bloed bij de ontlasting en een vrolijke pup dan komt het wel goed.
beter een keer teveel dan een keer te laat naar de dierenarts gaan en met jonge puppen kan je nooit echt wachten.
gr Maria.
maar als er bloed bij de ontlasting zit zou ik toch ff met de dierenarts checken.
stinkt de diarree heel erg dan zou ik ook zeker weten met de dierenarts overleggen.
mocht het alweer wat beter gaan, geen bloed bij de ontlasting en een vrolijke pup dan komt het wel goed.
beter een keer teveel dan een keer te laat naar de dierenarts gaan en met jonge puppen kan je nooit echt wachten.
gr Maria.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
Vannacht nog steeds om de zoveel tijd gepoept met dunne ontlasting.
Nu nog steeds...
Ik ben zelf dit weekend in Almelo.
Mijn pa is dus in Capelle en speelt de informatie naar mij door.
Ik verwacht mijn broer elk ogenblik bij mijn ouders, zodat hij met mijn pa naar de DA kan gaan. (mijn pa spreekt niet goed NL, dus is lastig als hij alleen naar de DA gaat).
Ik hoop echt dat er niks ernstigs is...
Nu nog steeds...
Ik ben zelf dit weekend in Almelo.
Mijn pa is dus in Capelle en speelt de informatie naar mij door.
Ik verwacht mijn broer elk ogenblik bij mijn ouders, zodat hij met mijn pa naar de DA kan gaan. (mijn pa spreekt niet goed NL, dus is lastig als hij alleen naar de DA gaat).
Ik hoop echt dat er niks ernstigs is...
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
Ik heb net 2 DA's in de buurt gebeld.
Zoals verwacht zijn ze natuurlijk gesloten.
Het is zondag...
Zal ik de Spoednummer bellen of morgen ochtend om 8.30 bellen?
En enig idee hoeveel de DA's berekenen voor zoiets?
En is het direct contant betalen? Want dan is het wel zo handig om voldoende geld mee te nemen
Zoals verwacht zijn ze natuurlijk gesloten.
Het is zondag...
Zal ik de Spoednummer bellen of morgen ochtend om 8.30 bellen?
En enig idee hoeveel de DA's berekenen voor zoiets?
En is het direct contant betalen? Want dan is het wel zo handig om voldoende geld mee te nemen
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou het spoednummer even bellen.
kan van hieraf natuurlijk niet zien hoe ernstig het is.
je kan de pup ook een beetje laten vasten, en alleen maar gekookte kip met een beetje rijst geven. laat hem eventueel bouillon drinken. even geen brokjes. en zeker geen dieetbrokjes van de dierenarts.
bij Parvo had je pup nu al veel zieker geweest, dan hebben ze absoluut verhoging en verdwijnt de eetlust al snel, vacht wordt heel dof en gaat open staan.
ik denk dat het komt door spanning, de ene pup kan daar langer last van hebben dan de ander. zorg er wel voor dat de pup voldoend vocht binnen krijgt.
sterkte ermee
kan van hieraf natuurlijk niet zien hoe ernstig het is.
je kan de pup ook een beetje laten vasten, en alleen maar gekookte kip met een beetje rijst geven. laat hem eventueel bouillon drinken. even geen brokjes. en zeker geen dieetbrokjes van de dierenarts.
bij Parvo had je pup nu al veel zieker geweest, dan hebben ze absoluut verhoging en verdwijnt de eetlust al snel, vacht wordt heel dof en gaat open staan.
ik denk dat het komt door spanning, de ene pup kan daar langer last van hebben dan de ander. zorg er wel voor dat de pup voldoend vocht binnen krijgt.
sterkte ermee
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
De pup is lekker speels,actief en heeft eetlust.
Wilt ook heletijd spelen met mijn moeder
Maar poept nog steeds om de uur met diaree.
Na het poepen gaat ie wel altijd eventjes drinken
(overigens is hij al "zindelijk", gaat al netjes op de aangewezen plek plassen en poepen
)
Mijn broer is nog steeds niet thuis... damnit.
Dus geen "tolk" thuis
Mijn ouders willen de pup straks wat rijst geven en afwachten tot morgen ochtend met de DA.
Want de pup gedraagd zich niet ziek of wat dan ook.
Ik ben vannacht tegen 01:00 ook weer thuis.
Dan bel ik morgen om 8.30 direct de DA om een afspraak te maken.
Tenzij de diaree vannacht al ophoudt natuurlijk.
Wat betreft de rijst, daarvan hebben we genoeg (we zijn chinees
):
Rijst moet gekookt worden, dan afgekoeld en dan de pup voeren?
Verder nog waar mijn ouders rekening mee moet houden?
Wilt ook heletijd spelen met mijn moeder
Maar poept nog steeds om de uur met diaree.
Na het poepen gaat ie wel altijd eventjes drinken
(overigens is hij al "zindelijk", gaat al netjes op de aangewezen plek plassen en poepen
Mijn broer is nog steeds niet thuis... damnit.
Dus geen "tolk" thuis
Mijn ouders willen de pup straks wat rijst geven en afwachten tot morgen ochtend met de DA.
Want de pup gedraagd zich niet ziek of wat dan ook.
Ik ben vannacht tegen 01:00 ook weer thuis.
Dan bel ik morgen om 8.30 direct de DA om een afspraak te maken.
Tenzij de diaree vannacht al ophoudt natuurlijk.
Wat betreft de rijst, daarvan hebben we genoeg (we zijn chinees
- starfleet
- Erelid
Als hij vijf/zes keer poept op een dag met wat dunne ontlasting, hij eet verder wel en drinkt goed, is niet suffig of slaperig maar happerig, speels en alert dan zou ik het aandurven om tot morgenochtend te wachten, maar anders echt de spoed bellen. Heb je zijn temperatuur al opgemeten. Bij koorts zou ik direct gaan en ook als hij nu nog steeds waterige diaree heeft.
Dierenarts zal gelijk willen afrekenen maar dat kan tegenwoordig overal met een pinpas. Als je je gegevens achterlaat, rijbewijs etc. kunt laten zien zal hij ook wel de rekening willen sturen, maar vaak beginnen dierenartsen als je er verder nooit geweest bent met de ogen te rollen als je dat vraagt, door schade en schande wijs geworden vrees ik.
Wat de kosten betreft, ik zou in eerste instantie op rond de 60 euro rekenen.
Anne
Dierenarts zal gelijk willen afrekenen maar dat kan tegenwoordig overal met een pinpas. Als je je gegevens achterlaat, rijbewijs etc. kunt laten zien zal hij ook wel de rekening willen sturen, maar vaak beginnen dierenartsen als je er verder nooit geweest bent met de ogen te rollen als je dat vraagt, door schade en schande wijs geworden vrees ik.
Wat de kosten betreft, ik zou in eerste instantie op rond de 60 euro rekenen.
Anne
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
Vergeten te melden.
Gisteren, voordat we de pup gingen ophalen, had de pup een fotosessie gehad in een soort van bos.
Daar hebben ze 2 uur non-stop zitten rennen en doen.
Dus daarvan waren ze ook verschrikkelijk moe geworden.
En dan ook nog een autorit, waarbij de pup moest overgeven.
En daarna natuurlijk de nieuwe omgeving bij ons.
Dat verklaart de enorme spanning en daardoor de diarree volgens de fokker.
Want bij de fokker was de pup gezond en had ie geen diarree (volgens de fokker).
Had bij het afhalen niet zelf gechecked of de pup al diarree had (dom van me).
Maar de fokker komt bij mij vertrouwelijk over.
Gisteren, voordat we de pup gingen ophalen, had de pup een fotosessie gehad in een soort van bos.
Dus daarvan waren ze ook verschrikkelijk moe geworden.
En dan ook nog een autorit, waarbij de pup moest overgeven.
En daarna natuurlijk de nieuwe omgeving bij ons.
Dat verklaart de enorme spanning en daardoor de diarree volgens de fokker.
Want bij de fokker was de pup gezond en had ie geen diarree (volgens de fokker).
Had bij het afhalen niet zelf gechecked of de pup al diarree had (dom van me).
Maar de fokker komt bij mij vertrouwelijk over.
- starfleet
- Erelid
Ik zou de pup geen rijst geven. Hij zit al in een ander huis en heeft waarschijnlijk nog nooit rijst gehad, daar is zijn darmstelsel helemaal niet aan gewend. Ik zou hem kleine beetjes van het eigen voer geven-dat is tegenwoordig het advies meestal- , eventueel wat gekookte kipfilet en rijstewater.Akuma2000 schreef:
Wat betreft de rijst, daarvan hebben we genoeg (we zijn chinees):
At hij bij de fokker wel dat voer gewoon goed al? Is die fokker een beetje te vertrouwen daarin en is je hond heel zeker 8 weken? Als ik je verhaal lees ga ik ervan uit dat je bij een goede fokker hebt gekocht, maar weet dat niet zeker natuurlijk, je hoort soms zulke rare dingen.
Anne
- starfleet
- Erelid
Oef, dat is niet slim zeg met een pup recht uit het nest. Waarom doen jullie dat nou of had de fokker dat gedaan? Dat pleit echt niet voor de fokker dan, een pup zo bespottelijk afmatten en daarna meegeven voor een autorit van anderhalf uur naar een nieuw huis. Ik schrik er best van eerlijk gezegd, dat kan echt niet met een pup.Akuma2000 schreef:Vergeten te melden.
Anne
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
Dat had de fokker gedaan (fotoshoot).
Tja.. ik stond er niet bij stil, ik had tijd vrijgemaakt om het vrijdag te komen afhalen.
En de fokker had de fotoshoot die dag en zei dat ze om 16:00 klaar ermee waren.
Daarna heb ik het ook opgehaald.
Verder hebben we er niet bij stil gestaan...
EDIT:
Ja de pup is 8 weken. Heb de fokker al meerdere malen bezocht en heb de groei dus een beetje gevolgd.
Hij had daar gewoon goed.
Tja.. ik stond er niet bij stil, ik had tijd vrijgemaakt om het vrijdag te komen afhalen.
En de fokker had de fotoshoot die dag en zei dat ze om 16:00 klaar ermee waren.
Daarna heb ik het ook opgehaald.
Verder hebben we er niet bij stil gestaan...
EDIT:
Ja de pup is 8 weken. Heb de fokker al meerdere malen bezocht en heb de groei dus een beetje gevolgd.
Hij had daar gewoon goed.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Akuma2000
- Vaste gebruiker
- starfleet
- Erelid