Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

loops

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

romda40
Vaste gebruiker

loops

Ongelezen bericht door romda40 »

heeft een hond "last" van haar loopsheid net zoals de mens last/pijn kan hebben van haar menstruatie?
Laatst gewijzigd door romda40 op 18 mar 2007 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
leef bij de dag van vandaag!Gisteren is voorbij; morgen komt nog.
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Re: loops

Ongelezen bericht door astrid »

romda40 schreef:heeft een hond "last" van haar loopsheid net zoals de mens last/pijn kan hebben van haar menstruatie?
Ik heb een teef die niet te genieten is voor en tijdens haar loopsheid. Ze steekt mij naar de kroon als het om chagerijnigheid gaat :mrgreen:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Als buikpijn enzo? Ja, dat denk ik wel. Je kunt het ze natuurlijk niet vragen alleen wat aan het gedrag aflezen. En dat gedrag wordt ook al anders voor, tijdens en ná een loopsheid. Ze zullen er best wat van voelen dus. Niet fijn lijkt mij.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Inge O schreef:
Rosita Compagner schreef:Als buikpijn enzo? Ja, dat denk ik wel. Je kunt het ze natuurlijk niet vragen alleen wat aan het gedrag aflezen. En dat gedrag wordt ook al anders voor, tijdens en ná een loopsheid. Ze zullen er best wat van voelen dus. Niet fijn lijkt mij.
dit kan je absoluut niet met elkaar vergelijken - dan zouden wij ook buikpijn moeten hebben rond het tijdstip van onze eisprong, en op een enkele uitzondering na merkt geen vrouw daar iets van.

loopsheid bij een teef brengt natuurlijk hormonale veranderingen mee die haar stemming zeker kunnen beïnvloeden (maar dat hoeft niet negatief te zijn), maar fysiek is er geen enkele reden tot ongemak - hun bloedvelies heeft niks te maken met dat van ons.
Rana beet in haar flanken vlak voor ze loops werd.
Ik heb dat toen gehouden voor mogelijke buikpijn :denken:
Kan dat niet zo zijn geweest denk je?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Sita is op dit moment loops. Ze is echt super rustig. Ligt binnen alleen maar te slapen en wil ook niet spelen. Echt niet normaal voor Sita. Moet zeggen dat het ook wel heel gezellig is zo. Ze komt lekker tegen je aan liggen en blijft dan ook een hele tijd liggen. Maar geef mij toch maar weer de drukke Sita. :mrgreen:

Bij de vorige loopsheid heb ik geen verandering gemerkt van haar gedrag.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ash is loops nu en een sjaggie eerste klas momenteel.
Ik zal blij zijn als het weer over is.

Gaia heeft nergens last van, die blijft gewoon zichzelf en aan Aidah heb ik de eerste keer ook niets gemerkt, maar daar waren we nogal verbaasd dat ze loops werd, dus kan ik gemist hebben...:mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

dit kan je absoluut niet met elkaar vergelijken - dan zouden wij ook buikpijn moeten hebben rond het tijdstip van onze eisprong, en op een enkele uitzondering na merkt geen vrouw daar iets van.
Maar sommige vrouwen hebben toch ook buikpijn of andere "pijntjes" rond hun ongesteldheid?
Ik heb daar zelf ook erg last van en zo ken ik er meer.

Zou het bij honden dan ook niet zo zijn, dat de ene er wel wat last van heeft maar de andere niet?

Overigens merk ik bij Misty niet veel, behalve dat ze wat hangeriger is, wil wat meer op schoot enz.
Megan is wat luier tijdens haar loopsheid en wil bijna 2 weken lang alleen maar op zoek naar een lekkere bink :mann:
starfleet
Erelid

Re: loops

Ongelezen bericht door starfleet »

romda40 schreef:heeft een hond "last" van haar loopsheid net zoals de mens last/pijn kan hebben van haar menstruatie?
Kan ik me niet voorstellen aangezien bij mensen de baarmoeder de bekleding afstoot en dat met krampen gepaard gaat terwijl bij honden ze juist net vruchtbaar zijn.

Ik heb me wel eens afgevraagd hoe oncomfortabel dat zou voelen om met zo'n opgezwollen doos rond te lopen 3 weken lang :eek:

Anne
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik merk eigenlijk wel altijd dat ze een wat ander gedrag vertonen voor en tijdens de loopsheid, bij allebei.
Ze worden wat meer timide naar anderen en zijn enorm aanhalig en knuffelig naar ons toe. Verder lijken ze er totaal geen last van te hebben.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik bedoel ook niet baarmoederkrampen, maar zoals eerder genoemd van die opgezwollen vulva inderdaad of andere 'dingetjes'.
Ik heb het niet zozeer over buikpijn.

Het is toch wel duidelijk dat sommige honden er 'anders' onder zijn :19:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Suuz schreef:
Maar sommige vrouwen hebben toch ook buikpijn of andere "pijntjes" rond hun ongesteldheid?
Ik heb daar zelf ook erg last van en zo ken ik er meer.
De eisprong is twee weken voor en na de ongesteldheid: daar merk je toch niets van?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

ik merk hier eigenlijk weinig van de loopsheid , alleen bij de schijndracht zitten ze niet lekker in hun vel.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
romda40
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door romda40 »

Wij twijfelen nu of onze hond loops is of niet. Aan rotzooi is het niet te merken, ze houdt zich dan goed schoon. Maar afgelopen weekend kwam er een mannetje aanrennen en die "plakte" steeds aan haar vast. Ik kreeg dit mannetje niet van haar af. De baas was in geen velde of wegen te bekennen en ik mijn hond dacht alleen leuk spelen en ze liep niet met me mee. Uiteindelijk kwam ik iemand tegen die het mannetje voor me vasthield en ik kon naar huis lopen. Ben een half uur bezig geweest. Dan zou je zeggen ja ze is loops. Maar met andere wandelingen was er geen enkele man die reageerde. Even snuffelen maar dan weer doorlopen. Misschien zijn zij geholpen en is de drang niet zo groot, dat kan ook, maar dan ga ik twijfelen. Is ze loops of niet?
We wachten maar af. In elk geval laat ik haar de komende drie weken even niet los lopen, dan kan ik het in de gaten houden want geheid dat ze ook niet luistert als ze los loopt natuurlijk....... :roll:
leef bij de dag van vandaag!Gisteren is voorbij; morgen komt nog.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Als Pasha loops moet worden is ze altijd heel rustig en kruipt het liefst in kasten en onder de bank/bed.. Als het maar donker is. Dit heeft ze altijd wel een beetje, maar als ze loops wordt is het helemaal errug!!
Als ze loops is, is ze meestal aan de diarree en heel jammerig. Tegen de tijd dat ze op haar hoogtepunt is, is ze alles vergeten en loopt ze alles en iedereen op te geilen (vooral mijn vriend is dan de klos :denken: ).

Als zaba loops is, is ze wel wat rustiger, maar verder merk ik aan haar niet heel veel verschil.
Wel veranderen zowel Pasha als Zaba is potten als onze reuen even ergens anders zitten.. :roll: rara hondjes!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”