Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
daarstraks lag mijn pup op zn rug aan mn voeten en toen viel me op dat er een gelige druppel aan zn piemel zat, ook zag ik rondom zn geslachtsorgaan gelige aangekoekte plekjes.
Kan dit een voorhuidsontsteking zijn? Ik dacht dat dat alleen bij geslachtsrijpe reuen voorkwam die met de poot omhoog plassen (ja sorry als ik nu iets doms zeg, ben nog een leek op reutjesproblematiek )
Is dit ernstig?
nee hoor op zo'n jonge leeftijd komt dat ook voor. Er wordt gezegd dat het door het schachten komt.
Je kunt het schoonmaken, mijn beide reuen zijn er over heen gegroeid, als je het een da vraagt staan ze gelijk klaar met de scalpel om te castreren :N:
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
Morgaine schreef:Met wat maak ik dat schoon? en hoe?
Schoonlikken
Gewoon met een doekje met wat schoon water. Bij de DA kun je allerlei spul halen om mee te spoelen maar de ervaring leert dat dat geen zin heeft.
Het hoort een beetje bij een reu; heel veel reuen hebben het.
De enige manier om er helemaal van af te komen is castratie, maar is dat het waard?
Castratie helpt echt niet altijd hoor!
Je kunt hem vitamine C gaan geven.
Kook wat water en doe daar een paar schepjes zeezout( je kan beter zeezout gebruiken ipv gewoon zout omdat het ontsmettend werkt) in, laten afkoelen en dan goed roeren en zn voorhuidje ermee spoelen.
Of in het afgekoelde water een paar druppeltjes betadine oplossing (dat het een kleur van slappe thee heeft, anders is het wat pijnlijk) en daarmee zn voorhuidje spoelen.
Ik doe het met een spuitje van de apotheek.
Even een weekje volhouden.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra
Hutsje schreef:
Dit vroeg ik me ook al af . Onze reu is gecastreerd door de vorige eigenaars, vanwege steeds terugkerende voorhuidontstekingen. Nu heb ik het idee (wij hebben hem nu 5 maanden) dat hij het weer heeft. Hij heeft dezelfde klachten als de hond van Morgaine.....
Hoe kan ik hem vitamine c geven? En welke vitamine c?
Hutsje schreef:
Dit vroeg ik me ook al af . Onze reu is gecastreerd door de vorige eigenaars, vanwege steeds terugkerende voorhuidontstekingen. Nu heb ik het idee (wij hebben hem nu 5 maanden) dat hij het weer heeft. Hij heeft dezelfde klachten als de hond van Morgaine.....
Hoe kan ik hem vitamine c geven? En welke vitamine c?
Ik geef altijd de ester C van Now, het is in poedervorm. Opbouwen tot het over is. Helpt hier heel goed .
Morgaine schreef:Met wat maak ik dat schoon? en hoe?
Schoonlikken
Gewoon met een doekje met wat schoon water. Bij de DA kun je allerlei spul halen om mee te spoelen maar de ervaring leert dat dat geen zin heeft.
Het hoort een beetje bij een reu; heel veel reuen hebben het.
De enige manier om er helemaal van af te komen is castratie, maar is dat het waard?
Mijn pup van 16 weken heeft ook last van die pus uit zijn piemeltje en heb 3 weken prepusol gebruikt maar dat helpt niet.
Die vitamine C...welke wordt hier bedoelt en in welke vorm moet ik die geven ?