Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
diarree en winderigheid
Moderator: moderatorteam
-
nathalieh
- geregistreerd lid
diarree en winderigheid
Hallo ik ben nathalie net nieuw hier en heb een probleempje met mijn hond. Ik heb een pup een reu cane corso rhodesian ridgeback kruizing.
Hij is sinds het weekend aan de diarree. Sinds zondg egt dun.
Af en toe weer wat dikker en dan weer heel dun.
Heb gister de DA gebelt en heb een wormenkuur gekregen, 2 tabletten moest hij innemen (ging op gewicht)
Nu heeft hij wel wat lobbige ontlasting, niet extreem dun. Er zijn verder geen wormen ontdekt of bloed. De hond is vrolijk, eet drinkt en speelt wel. Kan het zijn dat hij gewoon iets verkeerds gehad heeft of een beetje een griep onder de leden heeft?
Ik heb hem op advies vd DA ook karnemelk gegeven.
Verder geef ik hem droogvoer in kleine porties en veel water.
Kan iemand mij misschien zeggen of ik dit zo moet aanzien.
Hij toont absoluut niet ziek en heeft dus af en toe erge dunne.
Hij laat wel flink windjes.
Hij krijgt aldoor het zelfde merk voer vanaf pup tot nu.
Dus ben nooit verandert van merk.
Hij krijgt wel brood smorgens missch moet ik dit niet meer geven?
Hij at bruinbrood.
Ik heb hem nu af en toe witbrood gegeven dat scheen ook te helpen voor de dunne.
Iemand advies voor mij?
groeten Nathalie
Hij is sinds het weekend aan de diarree. Sinds zondg egt dun.
Af en toe weer wat dikker en dan weer heel dun.
Heb gister de DA gebelt en heb een wormenkuur gekregen, 2 tabletten moest hij innemen (ging op gewicht)
Nu heeft hij wel wat lobbige ontlasting, niet extreem dun. Er zijn verder geen wormen ontdekt of bloed. De hond is vrolijk, eet drinkt en speelt wel. Kan het zijn dat hij gewoon iets verkeerds gehad heeft of een beetje een griep onder de leden heeft?
Ik heb hem op advies vd DA ook karnemelk gegeven.
Verder geef ik hem droogvoer in kleine porties en veel water.
Kan iemand mij misschien zeggen of ik dit zo moet aanzien.
Hij toont absoluut niet ziek en heeft dus af en toe erge dunne.
Hij laat wel flink windjes.
Hij krijgt aldoor het zelfde merk voer vanaf pup tot nu.
Dus ben nooit verandert van merk.
Hij krijgt wel brood smorgens missch moet ik dit niet meer geven?
Hij at bruinbrood.
Ik heb hem nu af en toe witbrood gegeven dat scheen ook te helpen voor de dunne.
Iemand advies voor mij?
groeten Nathalie
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Je kan wat ontlasting opvangen en laten onderzoeken op Giardia.
Overigens zou ik het met een pup (ik weet niet hoe oud hij is) nooit langer dan 24 uur aanzien.
Hou je wel zijn temperatuur in de gaten?
Overigens zou ik het met een pup (ik weet niet hoe oud hij is) nooit langer dan 24 uur aanzien.
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 06 mar 2007 18:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
nathalieh
- geregistreerd lid
Zijn temp is ok en zen gesteldheid ook.MoniqueDM schreef:Je kan wat ontlasting opvangen en laten onderzoeken op Giardia.
Hij speelt is vrolijk en eet drinkt goed!
Zen ontlasting was nu wat dikker gister was het net water.
Dus een teken dat de kuur aanslaat is dit zeker...?
De DA had mij gezegd indien het zo dun bleef hen te contacten.
Hij is een half jaar.
wat is giardia?
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Giardia is een 1-cellige parasiet die wereldwijd voorkomt bij zoogdieren, ook bij de mens. De parasiet leeft in het lumen van de dunne darm. Het hecht zich met behulp van flagellen (een soort hele dunne tentakeltjes) aan het slijmvlies van de darm. Hierdoor raakt het slijmvlies aan de oppervlakte beschadigd, waardoor de vertering en opname van voedingsstoffen niet meer optimaal verlopen. Door deze slechte vertering ontstaat diarree.
Meestal wordt een chronische, recidiverende diarree gezien. De diarree is niet waterdun, maar brijig, slijmerig en (zurig) stinkend. Vaak bevat de ontlasting veel vet, ten gevolge van de slechte vertering. Dit kan verwarrend zijn en doet het beeld denken aan een probleem met de alvleesklier. Meestal is de eetlust goed, soms zelfs wat meer dan normaal. Op enkele uitzonderingen na zijn de dieren niet ernstig ziek. De dieren zijn vaak wel wat te mager. Jonge dieren, beneden de leeftijd van 1 jaar, zijn het meest gevoelig. Maar ook dieren die om een of andere reden een verminderde weerstand hebben pikken de infectie sneller op. Volwassen dieren met een normale weerstand en een gezond maagdarmkanaal zijn waarschijnlijk niet of nauwelijks gevoelig voor de infectie.
Bron: WHG Dierenartsen
Meestal wordt een chronische, recidiverende diarree gezien. De diarree is niet waterdun, maar brijig, slijmerig en (zurig) stinkend. Vaak bevat de ontlasting veel vet, ten gevolge van de slechte vertering. Dit kan verwarrend zijn en doet het beeld denken aan een probleem met de alvleesklier. Meestal is de eetlust goed, soms zelfs wat meer dan normaal. Op enkele uitzonderingen na zijn de dieren niet ernstig ziek. De dieren zijn vaak wel wat te mager. Jonge dieren, beneden de leeftijd van 1 jaar, zijn het meest gevoelig. Maar ook dieren die om een of andere reden een verminderde weerstand hebben pikken de infectie sneller op. Volwassen dieren met een normale weerstand en een gezond maagdarmkanaal zijn waarschijnlijk niet of nauwelijks gevoelig voor de infectie.
Bron: WHG Dierenartsen
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Golden Stanley
-
Golden Stanley
-
nathalieh
- geregistreerd lid
Hallo mijn hond is zoals het nu lijkt aan de betere hand!
Hij heeft zijn dikke donkere harde ontlasting terug zoals hij hem heeft
Verder heeft ie wat etterige oogjes, missch doordat hij wat ziek is als symptoom van het ziektebeeld?
Het is niet erg maar het zit er tog, beetje slijmerig.
Ik maak het schoon net als bij babies met afgekoelt gekookt water en een hydrofiele luier. Iemand nog een tip om dit anders te doen.
Oogjes ie gaan etteren tonen toch vaak een beeld dat de hond iets mankeert?
De diarree is over wormenkuur, witbrood en droogvoer en veel laten drinken heeft mij geholpen.
Windjes laat hij nog af en toe maar het zal allemaal wel de buik zijn geweest...wie weet ook last van de vervelende buikgriep die wij mensen ook krijgen

Hij heeft zijn dikke donkere harde ontlasting terug zoals hij hem heeft
Verder heeft ie wat etterige oogjes, missch doordat hij wat ziek is als symptoom van het ziektebeeld?
Het is niet erg maar het zit er tog, beetje slijmerig.
Ik maak het schoon net als bij babies met afgekoelt gekookt water en een hydrofiele luier. Iemand nog een tip om dit anders te doen.
Oogjes ie gaan etteren tonen toch vaak een beeld dat de hond iets mankeert?
De diarree is over wormenkuur, witbrood en droogvoer en veel laten drinken heeft mij geholpen.
Windjes laat hij nog af en toe maar het zal allemaal wel de buik zijn geweest...wie weet ook last van de vervelende buikgriep die wij mensen ook krijgen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
nathalieh
- geregistreerd lid
Ik geef hem vanaf het begin al Bento Kronen.Hutsje schreef:Wat voor voer geef je hem?
Mijn vader heeft deze aangeraden, hij zit in de hondensport.
Dit is voor actieve honden zeer geschikt.
Hij is er ook helemaal gek op.
Ik geef hem alleen nu kleine porties ivm herstellen.
Dit werkt erg goed ook kwa huid, bouw en groei.
De DA vermoed dat Nero iets verkeerds gegeten heeft buiten.
We hebben een druk weekend gehad en dat kon het nog verergeren.
Dus al met al zal het meegevallen hebben...hopen we!
Gelukkig toonde hij ook niet ziek, want dan was het vast anders gelopen.