Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

homeopathie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Youp
Zeer actief

homeopathie?

Ongelezen bericht door Youp »

Een week of 3 geleden heeft Diesel een anaalklierontsteking gehad. Ze zijn geleegd en hij heeft een kuurtje gehad.

Na 10 dagen zijn we voor controle geweest en het was goed volgens de da. De symptomen (stinken en likken rond de anus) waren ook helemaal verdwenen.

Helaas is het nu sinds een kleine week weer terug. Dezelfde geur en jeuk/irritatie rond de anus. Hij heeft harde ontlasting (van cavom en carnibest), geen vlooien/wormen.

Nu ben ik dus met homeopathie begonnen. Hij krijgt Hepar Sulfuris (tegen ontstekingen) en Catsclaw (voor zijn weerstand). We zitten nu op dag 4 vier met deze medicijnen en het wordt erger. Ook de pukkels op zijn kin worden dikker en vuriger.
Volgens mij is dit wel een redelijk normaal verschijnsel bij homeopathie.

Toch vraag ik me af hoe lang dit mag duren :19: Hij heeft er duidelijk last van. Hij is wel vrolijk, eet goed, enz. Ik zie het niet zitten om hem weer een kuur te doen. Hij heeft er te veel gehad de laatste tijd.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

heb je al eens overwogen om naar een homeopaat voor dieren met hem te gaan(inplaats van zelf proberen) ik heb daar hele goede ervaringen mee, en dan heb je kans dat alle klachten met 1 costitutie middel worden aangepakt :19:
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

loving bulls schreef:heb je al eens overwogen om naar een homeopaat voor dieren met hem te gaan(inplaats van zelf proberen) ik heb daar hele goede ervaringen mee, en dan heb je kans dat alle klachten met 1 costitutie middel worden aangepakt :19:
Ja ik heb er wel eens over nagedacht. Ik zal eens kijken of er hier in de buurt 1 zit.
Ik heb dit trouwens niet zelf bedacht hoor :mrgreen: Ik heb wel advies ingewonnen bij mensen die er verstand van hebben.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:N: ik zeg ook niet dat je het niet goed doet :19: , maar als Diesel last heeft, en er steeds dingen opduiken, dan kijken die mensen naar ondersteuning van de constitutie.

Ik zat met Baco ieder maand wel bij de DA en alle keren was er wat :eek:

Ik ben 2 keer bij de Homeopaat voor dieren geweest, en heb sinds september de DA niet meer gezien :ok:
dus het was maar een goed bedoeld advies :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als je met homeopatische medicatie begint zullen als je het juiste medicijn hebt de verschijnselen van de ziekte eerst erger worden voordat ze beter worden. Je zegt dat je pas op dag 4 bent, dus ja dan kan het goed dat de verschijnselen erger worden.

Maar ik zou inderdaad naar een goede gediplomeerde homeopaat voor dieren gaan. Die kan precies uitzoeken welk medicijn het beste is voor je hond want bij homeopathie komt er meer bij kijken dan alleen de kwaal.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”