Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geitenrib

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

geitenrib

Ongelezen bericht door malinois »

Ze hebben hier donderdag weer geitenrib gehad, (niet de eerste keer) maar gisteren hebben er 2 overgegeven waar complete stukken rib uitkwamen :denken: heb ze nog bewaard en ze zijn best scherp. Is dit nou normaal en kan dat geen kwaad. De keren daarvoor hebben ze hier (bij mijn weten) nooit last van gehad, heb in ieder geval nooit stukken rib gevonden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: geitenrib

Ongelezen bericht door Rami »

malinois schreef:Ze hebben hier donderdag weer geitenrib gehad, (niet de eerste keer) maar gisteren hebben er 2 overgegeven waar complete stukken rib uitkwamen :denken: heb ze nog bewaard en ze zijn best scherp. Is dit nou normaal en kan dat geen kwaad. De keren daarvoor hebben ze hier (bij mijn weten) nooit last van gehad, heb in ieder geval nooit stukken rib gevonden.
Ik heb dat ook wel eens gehad. Toch wat 'oudere' geiten geweest, denk ik.
Volgens mij kan het niet echt kwaad (ze hebben het immers uitgekotst) maar voor mij was het wel een reden om een tijd geen geitenribben meer te geven.
Tegenwoordig haal ik geitenribben bij een Islamatische slagerijen die veel vlees/botten voor honden verkoopt (Islam Centrum te R'dam) en als je daar zegt dat het voor de hond is, krijg je mooie kleine, dunne ribben van jonge geiten.

Wat trouwens ook kan schelen is of ze wel of niet goed bevleesd zijn. Zit er wat minder vlees aan kun je misschien afsnijdsels of wat kopvlees er bij geven.
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Re: geitenrib

Ongelezen bericht door astrid »

Rami schreef:
Wat trouwens ook kan schelen is of ze wel of niet goed bevleesd zijn. Zit er wat minder vlees aan kun je misschien afsnijdsels of wat kopvlees er bij geven.
Zo doe ik het ook, bij weinig vlees op de ribben wat vlees bijgeven. Anders kotst Kira het geheid weer uit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ok :ok: dank je... ik had er wel wat vlees bijgegeven maar niet zoveel, de volgende keer dus wat meer :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”