Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat kan dat zijn, blijft aan achterpoten bijten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

wat kan dat zijn, blijft aan achterpoten bijten

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond loopt gewoon goed, maar als ie ligt gaat ie steeds aan beide achterpoten bijten.
Tot ze helemaal rood en nat zijn.
Hij heeft een zachte dichte vacht, wit, die dan bruin kleurt.

Kan dit een allergie zijn?
Of........
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Of, een gedragsprobleem?
Afbeelding
Laundry
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laundry »

hmm, onze hond beet af en toe naar zijn achterpoot en zat er dan boos naar te kijken. Sinds heel kort zijn we erachter dat hij pattela luxatie (loszittende knieschijf, ondiepe kommen) heeft terwijl hij al maanden dit gedrag vertoonde. Door een trauma is de knieschijf er onlangs af geschoten maar het heeft dus van jongs af aan al niet goed gezeten. :denken: Hij liep altijd wel goed maar sinds de knieschijf er éénmaal af is gegaan is het op dit moment dagelijks 1 tot 5 keer dat ie eraf vliegt. Het is inmiddels zo erg dat hij over twee weken geopereerd wordt. :jank:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Volle anaalklieren willen ook nog weleens jeuk aan de achterpoten geven.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson heeft vorig jaar een kleine periode gehad dat hij op 1 achterpoot kluifde...dat was stress of onvreede met net feit dat Samara langzaamaan schijt aan hem kreeg....dus niet meer de laagste in rang bleek tezijn....daar had hij het even moeilijk mee.
Inmiddels is dat weer over en zijn kluifpoot ook weer geheeld...hij had dus echt kapot gebeten, begon met likken maar omdat hij zijn poot zo nat maakte begon het tesmetten.
Ik heb er toen een ranzig goedje opgesmeert er hem telkens gewaarschuwd/afgeleid en zo zijn gedrag onderbroken.

Jacqueline
Afbeelding
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

Laundry schreef:hmm, onze hond beet af en toe naar zijn achterpoot en zat er dan boos naar te kijken. Sinds heel kort zijn we erachter dat hij pattela luxatie (loszittende knieschijf, ondiepe kommen) heeft terwijl hij al maanden dit gedrag vertoonde. Door een trauma is de knieschijf er onlangs af geschoten maar het heeft dus van jongs af aan al niet goed gezeten. :denken: Hij liep altijd wel goed maar sinds de knieschijf er éénmaal af is gegaan is het op dit moment dagelijks 1 tot 5 keer dat ie eraf vliegt. Het is inmiddels zo erg dat hij over twee weken geopereerd wordt. :jank:
mijn hond heeft de zelfde operatie ondergaan ! en op zich is het wel goed gegaan. waar laat je het doen ??

iedergeval veel sterkte!
Laundry
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laundry »

dorien83 schreef:
Laundry schreef:hmm, onze hond beet af en toe naar zijn achterpoot en zat er dan boos naar te kijken. Sinds heel kort zijn we erachter dat hij pattela luxatie (loszittende knieschijf, ondiepe kommen) heeft terwijl hij al maanden dit gedrag vertoonde. Door een trauma is de knieschijf er onlangs af geschoten maar het heeft dus van jongs af aan al niet goed gezeten. :denken: Hij liep altijd wel goed maar sinds de knieschijf er éénmaal af is gegaan is het op dit moment dagelijks 1 tot 5 keer dat ie eraf vliegt. Het is inmiddels zo erg dat hij over twee weken geopereerd wordt. :jank:
mijn hond heeft de zelfde operatie ondergaan ! en op zich is het wel goed gegaan. waar laat je het doen ??

iedergeval veel sterkte!
In Emmeloord bij een orthopeed. Onze oudste hond had hetzelfde en is ook door drs Krooshof geholpen. Het gaat super met hem :ok:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Bijten op pootjes kan verschillende oorzaken hebben. Ik zou een (voedsel)allergie niet uitsluiten, maar alleen de DA kan dit bepalen. Soms kan het ook stress, onvrede of verveling (lees: te weinig uitdaging) zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”