Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
AHV vs Duck: hoeveelheden ?
Moderator: moderatorteam
- Bono's baasje
- geregistreerd lid
AHV vs Duck: hoeveelheden ?
Voor een volwassen hond van 30 kg zegt AHV dat er 900gr. per dag nodig is. DUCK echter heeft het over zo'n 700gr. (andere merken moet ik nog "analyseren"). Vanwaar dat verschil ? (voedingswaarde begrijp ik, maar WAT maakt nu juist het verschil in voedingswaarde ?)
- starfleet
- Erelid
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Ik heb nog nooit die tabellen aangehouden, mijn honden wegen rond de 50 kg en krijgen 750-800 gram per dag en dan maakt het niet uit van welk merk.
Duck AHV Carnibest Bibi noem het maar op
Duck AHV Carnibest Bibi noem het maar op

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, ik hou ook gewoon 1 gewicht aan en zie dan wel of ze er zwaarder of lichter op worden. Ik denk ook dat het van belang is hoeveel granen er in de kvv zitten, hoe meer granen des te minder hoef je te geven, want dan zit je hond al veel sneller vol. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Leane
Hier wegen de volwassen honden rond de 35 a 40 kilo en krijgen s'morgens 500 gram AHV ieders een zakje dus. En s'avonds krijgen ze BARF. Ik voer ook gewoon op het oog de ene keer krijgen ze s'avonds wat meer dan de andere keer. Xavier 5,5 maand en 26 kilo nu eet precies hetzelfde als de volwassen honden maar die is ook super aktief en in de groei. En mijn oudste is 9 en verbruikt niks. Die krijgt soms nog wel minder dan Xavier
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mensen die hun honden volledig rauw voeren houden 2 a 3% van het volwassen gewicht aan en dan afhankelijk hoeveel beweging je hond krijgt voer je meer of minder. Dus wat AHV aangeeft is wel een aardige richtlijn en verder kijken of je hond goed op gewicht blijft.
Overigens vind ik AHV wel een betere KVV dan Duck. Duck is mij te gemalen en bevat teveel graan. Bij AHV zie je tenminste nog echt vlees zitten. Bij AHV verkopen ze ook hele mooie penslappen.
Overigens vind ik AHV wel een betere KVV dan Duck. Duck is mij te gemalen en bevat teveel graan. Bij AHV zie je tenminste nog echt vlees zitten. Bij AHV verkopen ze ook hele mooie penslappen.
Groetjes van Charlotte

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hou ook de tabellen niet precies aan,, ik voer van alle merken Kvv hetzelfde, Ahv,Crnibest en Smul Mack is 60 kilo maar nog in de groei, en hij krijgt ongeveer 1600 gram per dag,verdeeld over twee maaltijden.
Echter de Duck Lam en Rijst krijgt ie minder van, dat adviseren ze ook.
En hij ziet er goed uit,, al zeg ik het zelf
Hij heeft nog een middel. 
Echter de Duck Lam en Rijst krijgt ie minder van, dat adviseren ze ook.
En hij ziet er goed uit,, al zeg ik het zelf
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier krijen ze een zakje AHV per hond per keer, dus 's ochtends 1 zakje van 500 gr. en eventueel 's avonds.
mijn honden verschillen best in gewicht de lichtste is 20 kg, de zwaarste rond de 35. Toch hebben ze voldoende aan ieders 1 zakje ahv per keer.
mijn honden verschillen best in gewicht de lichtste is 20 kg, de zwaarste rond de 35. Toch hebben ze voldoende aan ieders 1 zakje ahv per keer.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi