Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wormenkuur:wanneer zou je iets moeten zien?
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wormenkuur:wanneer zou je iets moeten zien?
Vanmorgen om 08.00 heb ik Max en Bente maar eens een wormenkuur gegeven en tegelijk vroeg ik me af wanneer je dan iets zou moeten zien in geval van besmetting.
Daarnet een rondje gemaakt en er was niks te zien.Betekent dat dat er geen besmetting is?
De kuur was gewoon voor mijn eigen idee;ik heb geen wormen gezien.
Daarnet een rondje gemaakt en er was niks te zien.Betekent dat dat er geen besmetting is?
De kuur was gewoon voor mijn eigen idee;ik heb geen wormen gezien.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Daan
-
Anna*
Ik houd het bij gewoon gezond verstand. Ik houd mijn hondjes altijd goed in de gaten en zolang ze vrolijk en levendig zijn en een goede eetlust hebben, niet mager zijn, geen diarree hebben, ontworm ik echt niet. En voor mezelf ben ik ook niet bang hoor, heb nog nooit gehoord van een hondeneigenaar die via zijn hond werd besmet met wormen dus dat doe ik af als spookverhalen.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Anna*
Ja, dat is waarschijnlijk. Kinderen lopen wel risico, maar dat kan dus ook heel goed als je geen hond of kat hebtFemia schreef:Ik heb wel als kind wormpjes gehad. Meerdere malen zelfs. Wij hadden geeneens een hond of kat. Waarschijnlijk dan via de zandbak of zo?Anna Penta schreef: heb nog nooit gehoord van een hondeneigenaar die via zijn hond werd besmet met wormen dus dat doe ik af als spookverhalen.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Ik denk dat, wanneer je honden wormen zouden hebben gehad, je dat dan pas morgen in de ontlasting terug zal zien. De ontlasting die ze vanmiddag hebben gehad, zat al veel te ver in het darmkanaal om de wormen er al mee naar buiten te kunnen drijven, volgens mij.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Anna*
Als je op internet zoekt, kom je op veel plaatsen tegen dat kinderen via uitwerpselen in de zandbak besmet kunnen raken met wormen. Maar goed, hoe het precies zit, weet ik ook nietInge O schreef:nee hoor, dat zijn dan menselijke-variant-wormen, en die krijg je echt niet via hond of kat.Femia schreef:Ik heb wel als kind wormpjes gehad. Meerdere malen zelfs. Wij hadden geeneens een hond of kat. Waarschijnlijk dan via de zandbak of zo?Anna Penta schreef: heb nog nooit gehoord van een hondeneigenaar die via zijn hond werd besmet met wormen dus dat doe ik af als spookverhalen.
je kan wel besmet worden met honden- of kattenspoelwormen, maar die groeien dan in de mens niet uit tot volwassen wormen, juist omdát ze daar niet op hun plek zitten. de opgenomen larven kunnen echter wel naar elders in het lichaam migreren en zich daar inkapselen, en dat kan dan weer wel schade veroorzaken (maar dat gebeurt zelden).
Kan zijn dat het idd om het 'migratie'-ding gaat, maar daar wordt dan weer veel ophef om niets over gemaakt, zie bijv. hier
http://www.devrolijkeviervoeters.org/kynotermen20.htm (term: zandbak)
Nog een reden voor mij om dat hele 'je moet per se ontwormen want anders...'-verhaal met een korreltje zout te nemen.
-
miekmiek
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer: