Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht eten
Moderator: moderatorteam
- Margot/Falco
- Vaste gebruiker
Slecht eten
Dit onderwerp is vast al vaker aan de orde geweest, maar ik kon er zo snel geen ander topic over vinden, dus ik open maar een nieuw topic.
Sinds eind oktober heb ik een golden retriever, Falco (zie overplaatsting). Hij wordt in maart 2. De eerste dagen dat Falco bij ons was, at hij steeds slecht. Na een tijdje ging het goed en vervolgens kwam er weer een periode dat hij slecht eet. Ik vraag me af waarom hij de ene keer wel goed eet en de andere keer niet.
Falco krijgt 2x per dag lam-rijst brokken. Tussendoor krijgt hij regelmatig een wat uitgedroogde bruine boterham. Af en toe krijgt hij, als wij klaar zijn met het avondeten, wat vlees en/of groente dat over is.
Het probleem van dan wel, dan niet eten geldt alleen voor de brokken. In het begin lieten we de bak met brokken gewoon staan, maar nu halen we hem na ongeveer een half uur weg.
Hebben jullie nog tips?
Sinds eind oktober heb ik een golden retriever, Falco (zie overplaatsting). Hij wordt in maart 2. De eerste dagen dat Falco bij ons was, at hij steeds slecht. Na een tijdje ging het goed en vervolgens kwam er weer een periode dat hij slecht eet. Ik vraag me af waarom hij de ene keer wel goed eet en de andere keer niet.
Falco krijgt 2x per dag lam-rijst brokken. Tussendoor krijgt hij regelmatig een wat uitgedroogde bruine boterham. Af en toe krijgt hij, als wij klaar zijn met het avondeten, wat vlees en/of groente dat over is.
Het probleem van dan wel, dan niet eten geldt alleen voor de brokken. In het begin lieten we de bak met brokken gewoon staan, maar nu halen we hem na ongeveer een half uur weg.
Hebben jullie nog tips?
Groetjes van Margot en een poot van Falco
Meissie, ik zal je nooit vergeten! Layla 09/11/1989 - 23/04/2003
-
WOEF!
- Zeer actief
- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Mauyak
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vleesvoer is niet duurder dan de duurdere hondenbrok. Sterker nog, toen ik nog brokken gaf was ik bergen met geld kwijt door bezoekjes aan de dierenarts met honden met allerlei klachten aan darmen, huid, ogen en gewrichten. Nu kom ik nauwelijks meer bij de dierenarts.
Zelf samenstellen is zelfs goedkoper.
Zelf samenstellen is zelfs goedkoper.
Laatst gewijzigd door Sjalot op 14 feb 2007 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte

- Sennaruby
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
-
Lindsey
- Zeer actief
Tsja, als hij z'n eten laat staan vindt hij het gewoon niet lekker
.
Op een paar merken na is brok natuurlijk niet het meest 'natuurlijke' eten voor honden.
Ik zou hem gewoon overzetten op KVV (bv. Rodi of Smuldier - C1000, of Energique of Duck (dierenwinkel). Veel gezonder en er zijn maar weinig honden te vinden die dat niet lusten.
Op een paar merken na is brok natuurlijk niet het meest 'natuurlijke' eten voor honden.
Ik zou hem gewoon overzetten op KVV (bv. Rodi of Smuldier - C1000, of Energique of Duck (dierenwinkel). Veel gezonder en er zijn maar weinig honden te vinden die dat niet lusten.
- Margot/Falco
- Vaste gebruiker
Ik zal me eens verdiepen in een ander soort voer.
Ik ben er niet zeker van dat hij de brokken niet lust, omdat hij het in 'goede' periodes wel goed eet. Maar ik sluit het ook niet uit.
Ik ga me dus even oriënteren op de andere mogelijkheden om te voeren.
Bedankt voor de tips!
Ik ben er niet zeker van dat hij de brokken niet lust, omdat hij het in 'goede' periodes wel goed eet. Maar ik sluit het ook niet uit.
Ik ga me dus even oriënteren op de andere mogelijkheden om te voeren.
Bedankt voor de tips!
Groetjes van Margot en een poot van Falco
Meissie, ik zal je nooit vergeten! Layla 09/11/1989 - 23/04/2003
-
Murphybull