Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kippenvleugels
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Kippenvleugels
Kan dit gevaarlijk zijn voor grotere honden i.v.m. schrokken en de kleine botjes?
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou ze de eerste keer zeker even beethouden totdat je hond even flink erin gebeten heeft en dat je echt krak hoort. Dan weet je dat je hond kauwt.
Als dat bij een paar stukjes standaard gebeurt, kan je het gewoon geven.
Wat je ook kan doen is de eerste paar keer dat je het geeft de vleugeltjes even inknippen met een tuinschaar of sterke keukenschaar, zodat de botjes wat korter worden. Dus je hoeft niet de hele vleugel in stukken te knippen , maar gewoon even inknippen op de botjes zodat die niet meer heel zijn.
Dan gaat het wel goed. En als blijkt dat ze er dan nog goed op kauwen kan je hele vleugels geven. Altijd erbij blijven, altijd.
Als dat bij een paar stukjes standaard gebeurt, kan je het gewoon geven.
Wat je ook kan doen is de eerste paar keer dat je het geeft de vleugeltjes even inknippen met een tuinschaar of sterke keukenschaar, zodat de botjes wat korter worden. Dus je hoeft niet de hele vleugel in stukken te knippen , maar gewoon even inknippen op de botjes zodat die niet meer heel zijn.
Dan gaat het wel goed. En als blijkt dat ze er dan nog goed op kauwen kan je hele vleugels geven. Altijd erbij blijven, altijd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Honden kauwen niet - dat kunnen ze niet omdat ze de gewrichten en spieren om te kunnen kauwen niet hebben!Mizzsylver schreef:kauwen is beterMaar volgens mij kunnen ze die botjes in zn geheel ook wel verteren.
Kippenvleugels zijn geen dingen om mee te beginnen als je iets rauws aan je hond wilt geven. Nekken zijn wat dat betreft veel veiliger - zie Bottendocument bovenaan de rubriek Voeding.
Succes.
Ignit Bekken.
http://www.barf-natuurlijk.nl
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je vergeet het gebit te noemen.ignit schreef:Honden kauwen niet - dat kunnen ze niet omdat ze de gewrichten en spieren om te kunnen kauwen niet hebben!Mizzsylver schreef:kauwen is beterMaar volgens mij kunnen ze die botjes in zn geheel ook wel verteren.
![]()
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'