Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meer ontlasting door Duck

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Plaats reactie
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Meer ontlasting door Duck

Bericht door Amber »

Hoi

Voer al geruime tijd Kvv, En aangezien ik afwisselend voer, krijgen ze de ene keer Carnibest, dan Ahv-Breda, en ook Smul en Duck komen voorbij.
Dit doe ik trouwens omdat ik voorstander ben van afwisselen ivm de darmflora, en ook omdat ik niet altijd alles kan krijgen op het moment dat ik het nodig heb.
Nu valt het mij op dat Mack met de Ahv-Breda en de Duck erg fors meer flinke ontlasting heeft dan met de andere merken,, zou dit kunnen omdat er misschien meer granen zitten in de Ahv en Duck?
Graag jullie ervaringen :wink: :wink:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Lindsey
Zeer actief

Bericht door Lindsey »

Of er meer granen in Duck of AHV zitten weet ik niet. Volgens mij is het dat je in Duck mais ziet in het voer, en in de andere merken minder of niet.
Het kan aan de samenstelling van het voer liggen. Maar als je meerdere merken voert, dan laat je Duck toch gewoon achterwege.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Bericht door Scooby »

Van Duck weet ik in elk geval dat daar in verhouding erg veel granen in zitten. Veel meer dan in Energique, Bibi of Carnibest in elk geval.
doggies
geregistreerd lid

Bericht door doggies »

hier hadden ze vrij veel ontlasting met de gewone duck, maar veeeeel minder met duck lam en rijst, vergelijkbaar met wat ze hebben als ze carnibest eten...
Afbeelding
doggies
geregistreerd lid

Bericht door doggies »

hier hadden ze vrij veel ontlasting met de gewone duck, maar veeeeel minder met duck lam en rijst, vergelijkbaar met wat ze hebben als ze carnibest eten...
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Bericht door Rami »

Ja, dat kan aan de samenstelling liggen, wellicht de hoeveelheid granen.
Kan jammergenoeg geen analyses achterhalen i.v.m. graan...
Geef je van alle merken precies evenveel?

Misschien heeft het toevoegen van een calcium-preparaat er ook mee te maken? AHV bevat alleen een calcium-preparaat, Duck zou naast gemalen kippenbotten ook een preparaat toevoegen.
Maar goed, Smuldier maakt ook gebruik van een preparaat... :denken: Carnibest bevat trouwens als enige van de door jouw genoemde merken alleen gemalen bot (geen preparaat).
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Bericht door Amber »

Ja ik weet het ook eigenlijk niet, hoe het komt.
Ik voer van de Duck meestal de pens compleet en de uitmuntend, maar laatst genoemde hadden ze vanmiddag niet, dus heb ik Lam en Rijst genomen. Kijken wat er hiervan weer uitkomt,, ben een echte drollenobserveerster geworden,, mijn man schaamt zich dood als we samen lopen. hahaha. :mrgreen:

Het vervolg plaats ik wel weer,, denk dat ik dan morgen de Lam en Rijst voer. Vanavond is het Smul.
doggies
geregistreerd lid

Bericht door doggies »

Amber schreef: Ik voer van de Duck meestal de pens compleet en de uitmuntend, maar laatst genoemde hadden ze vanmiddag niet, dus heb ik Lam en Rijst genomen..
zo is het bij ons ook gegaan, en na grondige drollenobservatie wil ik hier alleen nog maar lam en rijst :wink:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Bericht door Amber »

Hihihi,, wat een poep praatjes allemaal he!!
Nu vraag ik me alleen af, hoe lang moet ik de Lam en Rijst voeren eer ik het resultaat zie op het grasveld zal ik maar zeggen?

Hij heeft dus zaterdagmorgen en zaterdagavond de Lam en rijst gehad?
En vanochtend staan er kippe magen en kippe hartjes op het menu.
doggies
geregistreerd lid

Bericht door doggies »

Amber schreef:Nu vraag ik me alleen af, hoe lang moet ik de Lam en Rijst voeren eer ik het resultaat zie op het grasveld zal ik maar zeggen?

Hij heeft dus zaterdagmorgen en zaterdagavond de Lam en rijst gehad?
En vanochtend staan er kippe magen en kippe hartjes op het menu.
hier ging het erg snel, bijna van de ene dag op de andere, maar hier aten ze dan ook niks anders, geen magen of zo, alleen soms een klein beetje als aanvulling.
Afbeelding
omafia

Bericht door omafia »

Poepen ze niet meer door de kip ??? Bowie poep ook altijd heel dun als hij kip heeft gehad
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”