Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ga mijn pup energiqeu geven, moet ze dan ook brok?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sassefras
geregistreerd lid

Ik ga mijn pup energiqeu geven, moet ze dan ook brok?

Ongelezen bericht door sassefras »

Hallo,

Ik gaf mijn pup (nu 10 weken) fokker brokjes, maar dit vind ze niet zo lekker. Ze eet alleen als ze echt honger heeft, maar het is geen feestmaal. Toen ze laatst aan de diaree was, heb ik haar even rijst met gekookte kip gegeven en dit vond ze heerlijk, at ze wel gelijk op.
Ik heb daarom besloten om eens te kijken naar ander voer. En zag hier op het forum ook goede verhalen over vers vlees.
Ik heb daarom vandaag energiqeu gekocht bij de dieren speciaalzaak. Hier vertelden ze dat ze naast dit vlees, nog wel brokken moeten, omdat dit goed is voor de tanden. Maar ze krijgt ook af en toe wat botjes.
Wat is nu het beste gewoon overstappen op alleen maar vlees, of ook nog afwisselen met brok. En welke brok vinden jullie puppen dan het lekkerste? ik heb nu een proefzakje Techni-Cal meegekregen, deze vind ze iets lekkerder.

Alvast bedankt,
groetjes Saskia
Liefs Sas en Nikki
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Je hoeft geen brokjes te geven.
Brokken zijn juist slecht voor de tanden.
Om de tanden te reinigen kun je er rauw vlees en botten bij geven.
Afbeelding
Weim
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Weim »

Ik heb een jaar of twee geleden, op aanraden van de dierenspeciaalzaak, ook de overstap gemaakt van brok naar Energique voor mijn twee poedeltjes. En ik moet zeggen ze doen het er geweldig op. Ik voer er geen brokken naast. Het schijnt een fabeltje te zijn dat ze die nodig hebben voor hun gebit. Ik geef ze wel regelmatig een kauwbot.
Sinds twee maanden heb ik een jonge Weimaraner erbij en ook zij krijgt Energique. Ik zou niet anders meer willen voor mijn honden.
Afbeelding
WOEF!
Zeer actief

Ongelezen bericht door WOEF! »

aleen kvv voeren, plus wat kluifwerk voor de tantjes (botten ribben etc)

dat brok goed is voor de tanden is een fabeltje. integendeel! eerder slecht :wink:
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
sassefras
geregistreerd lid

Bedankt voor de reacties. :ok:

Ik heb haar net haar eerste portie gegeven en ze vind het heerlijk, was binnen een paar tellen op.
Ik probeer nu eerst alleen energique te voeren en kijk of dit goed gaat.
Liefs Sas en Nikki
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

sassefras schreef:Bedankt voor de reacties. :ok:

Ik heb haar net haar eerste portie gegeven en ze vind het heerlijk, was binnen een paar tellen op.
Ik probeer nu eerst alleen energique te voeren en kijk of dit goed gaat.
Ik weet niet of je van Energique meerdere varianten hebt, maar als je alleen Energique voert moet je er wel opletten dat je een compleet versie koopt. Dan hoeft er verder helemaal niets meer bij.

Anne
sassefras
geregistreerd lid

Dit is complete voeding speciaal voor pups!
Liefs Sas en Nikki
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Je hoeft bij Energique niets bij te voeren, nummer twee is voor pups maar kan je wel aanraden om tussen de 4 en 5 maanden over te gaan naar nr 1 (volwassen).

Vooral als je lieverd een groot ras is :wink:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

onzin :wink:

Energique is een compleet voer.
Rimpel heeft bijna twee jaar lang op Energique gestaan en kreeg daarnaast geen brokjes...hier geen brokken in huis :wink:
Nu ben ik sinds een jaar overgestapt op Carnibest en part-time Barf (rauw vlees...net een beetje Energique maar dan anders :mrgreen: Energique is kant en klaar en gemalen,...bij barf geef je een stuk vlees zo puur natuur als het maar kan...)

En zijn tanden? Die zien er prima uit :ok:

marion heeft foto;s van haar twee Goldens die Barfen..misschein wil ze ze hier wel even plaatsen zodat het fabeltje van tanden en brokken de wereld uit is :ok:

Moet je haar even Pb sturen :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”