Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vers of KVV
Moderator: moderatorteam
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Vers of KVV
Ik zit er steeds meer aan te denken om de honden vers of KVV te gaan geven,maar omdat we sinds zondag er een pup bij hebben die van de fokker puppy brokken kreeg van Eukanuba,heb ik het nog even uitgesteld.
Mijn vraag is nou: wanneer kan je een pup ook vers of KVV gaan voeren?
En waar kan ik dan het beste mee beginnen?
Kan er iemand ook een indicatie geven wat ik aan kosten zou hebben bij een hond van 40 kilo,1 van 15 kilo,1 van 25 kilo en een pup van ongeveer 3 kilo?
Groetjes Petra
Mijn vraag is nou: wanneer kan je een pup ook vers of KVV gaan voeren?
En waar kan ik dan het beste mee beginnen?
Kan er iemand ook een indicatie geven wat ik aan kosten zou hebben bij een hond van 40 kilo,1 van 15 kilo,1 van 25 kilo en een pup van ongeveer 3 kilo?
Groetjes Petra
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi
Med Kvv zou je al vlot kunnen beginnen, alleen als een hond alleen gewend is om brokken te eten,, zul je ht wel geleidelijk aan moeten doen, want brokken verteren heel anders als bvb Kvv of Nrv=vers
Je kan het beter niet gaan mengen, maar beginnen met een vijf dagen Kvv dieet. Je kan bvb de eerste keer de kook even over de Kvv laten gaan. Kwa kosten je moet ongeveer rekenen bij Kvv tussen de 1,75 en de 3,00 per Kg. Afhankelijk van het merk.
SMul is het voordeligst denk ik,, of Kivo in Veldhoven.
En Duck en Carnibest zijn het duurst 3,00 per kg.
Ik denk voor de grootste hond,, bijna een acht ons per dag,,
Hou ongeveer aan 2% van het gewicht van de hond. per dag.
Maar voer met je ogen. Dus met zoveel hond kan het aardig in de papieren gaan lopen
En een pup moet je meer voeren, dan die 2% Op het forum staan her en der wel wat onderwrpen over Kvv,
ook met prijzen, lees er het een en ander over,,
Het is wel zo dat het zelf samenstellen van voer, stukken voordeliger is dan Kvv, maar dat moet je willen.
Je moet dan zelf zorgen voor voldoende van alles,, orgaan, spier en bot
Is best een uitzoek gebeuren,, er is ook een forum wat zicht uitsluitend bezighoud, met in hoofdzaak Nrv ofwel vers. Zelf samenstellen dus, waar ze ook wat menuutjes hebben gemaakt voor de beginnende Nrv er.
www.voernatuurlijk.nl
Med Kvv zou je al vlot kunnen beginnen, alleen als een hond alleen gewend is om brokken te eten,, zul je ht wel geleidelijk aan moeten doen, want brokken verteren heel anders als bvb Kvv of Nrv=vers
Je kan het beter niet gaan mengen, maar beginnen met een vijf dagen Kvv dieet. Je kan bvb de eerste keer de kook even over de Kvv laten gaan. Kwa kosten je moet ongeveer rekenen bij Kvv tussen de 1,75 en de 3,00 per Kg. Afhankelijk van het merk.
SMul is het voordeligst denk ik,, of Kivo in Veldhoven.
En Duck en Carnibest zijn het duurst 3,00 per kg.
Ik denk voor de grootste hond,, bijna een acht ons per dag,,
Hou ongeveer aan 2% van het gewicht van de hond. per dag.
Maar voer met je ogen. Dus met zoveel hond kan het aardig in de papieren gaan lopen
ook met prijzen, lees er het een en ander over,,
Het is wel zo dat het zelf samenstellen van voer, stukken voordeliger is dan Kvv, maar dat moet je willen.
Je moet dan zelf zorgen voor voldoende van alles,, orgaan, spier en bot
Is best een uitzoek gebeuren,, er is ook een forum wat zicht uitsluitend bezighoud, met in hoofdzaak Nrv ofwel vers. Zelf samenstellen dus, waar ze ook wat menuutjes hebben gemaakt voor de beginnende Nrv er.
www.voernatuurlijk.nl
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- starfleet
- Erelid
Je kan gelijk overschakelen op vers vlees. Eventueel houd je er een pensdag tussendoor, maar is meestal ook niet nodig. Carnibest raadt aan om eerst hun light te geven als je wil overschakelen, daar zit ook wat meer pens in.
Qua kosten dat is heel verschillend. Ik ben voor Buffy Carnibest 18 euro per maand kwijt. Ze eet maar 200 gram per dag, is wel 15 kilo (meer maar ze moet 15 wegen). Een pup eet relatief meer. Wat je ook kan doen is een of twee KVV dagen in de week doen en voor de rest brok, kan ook probleemloos.
Anne
Qua kosten dat is heel verschillend. Ik ben voor Buffy Carnibest 18 euro per maand kwijt. Ze eet maar 200 gram per dag, is wel 15 kilo (meer maar ze moet 15 wegen). Een pup eet relatief meer. Wat je ook kan doen is een of twee KVV dagen in de week doen en voor de rest brok, kan ook probleemloos.
Anne
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb mijn pup meteen bij thuiskomt overgezet op rauwe voeding. Mijn grote honden aten vroeger naast de brokken KVV. Ik heb ze eerst een week alleen KVV gegeven en daarna steeds meer zelf gaan samenstellen.
Ik geef nu volledig NRV
Ik ben voor mijn volwassen hond van 25 en 34 kilo ongeveer tussen de 50 eurocent en 1 euro per dag kwijt. Ze eten hetzelfde.
Ik geef nu volledig NRV
Ik ben voor mijn volwassen hond van 25 en 34 kilo ongeveer tussen de 50 eurocent en 1 euro per dag kwijt. Ze eten hetzelfde.
Groetjes van Charlotte

- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klopt, alleen het heeft natuurlijk wel met de kosten te maken,, Als ik zie dat ik op uitsluitend Kvv ruim 50 euro in de maand kwijt ben voor een hond van welliswaar 60 kilo.starfleet schreef:
Anne
Maar met een paar is het voeren van bvb carnibest wel prijzig.
- starfleet
- Erelid
Met een paar groterds zou ik een goede natuurlijke brok voeren en verder een pensdag en nog eens een dag zelf samenstellen ofzo. Ik vind dat ook veel te prijzig worden voor Carnibest.Amber schreef: Dat klopt, alleen het heeft natuurlijk wel met de kosten te maken,, Als ik zie dat ik op uitsluitend Kvv ruim 50 euro in de maand kwijt ben voor een hond van welliswaar 60 kilo.
Maar met een paar is het voeren van bvb carnibest wel prijzig.![]()
kies bvb een Natuurlijke brok uit,, Eukanuba is best duur,. Farmfood daar tegenover dacht ik 30 euro voor 15 kilo, en kun je ook probleemloos aan je pup geven.
Anne
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Als optie zou je ook nog de Smul kunnen proberen,, is stukken voordeliger, en helemaal als je het zelf gaat halen,, Mack krijgt ook wel eens Smul,, want ik vind het persoonlijk ook erg duur, de Cb en Duck.
Daar doet ie het net zo goed op als op de wat duurdere merken Kvv.
Hij krijgt ook regelmatig een kippie of als de riblappen in de aanbieding zijn krijgt ie die ook wel eens.
Maar zijn hoofdvoer bestaat uit Kvv.
Daar doet ie het net zo goed op als op de wat duurdere merken Kvv.
Hij krijgt ook regelmatig een kippie of als de riblappen in de aanbieding zijn krijgt ie die ook wel eens.
Maar zijn hoofdvoer bestaat uit Kvv.
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
-
Ester&Lara
Waarom niet helemaal vers? Het is niet zo moeilijk hoor!petra1 schreef:Hoi,
bedankt allemaal voor de tips! Als ik het goed begrijp,dan kan ik dus ook zeg maar 1 of 2 dagen kvv geven,en de rest van de tijd Farmfood?
Groetjes Petra
Ik wil je best helpen met een menu'tje als ik ook weet aan welke dingen je kunt komen. Je kunt sowieso al 1x per week vis geven ( bijv. zalmkoppen die je voor een paar cent/gratis op de markt bij de visboer kunt halen) Als je naar de Aldi of Lidl gaat kun je een hele kip kopen, 1200 gram voor 2 euro, en die kun je dan ook versnijden. Twee keer per week vuile pens