Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hamsteren met Barf- schijnzwanger en vasten?
Moderator: moderatorteam
- Lies en co
- Zeer actief
Hamsteren met Barf- schijnzwanger en vasten?
Hallo,
Ik weet niet echt waar ik m'n vraag moet zetten, bij gedrag of hier bij voeding.
Wanneer Dinah gegeten heeft, laat ze het laatste restje liggen en spaart ze dit op. Onze 'eetroutine' is alsvolgt: wij eten, nadien eten de honden in hun bench (uit practische overwegingen, ook om te zorgen dat de kinderen nooit de honden kunnen gaan storen als ze aan het eten zijn). Meestal eten de honden Barf, soms ook Duck. Als Dinah Duck eet, schrokt ze alles binnen. Eet ze Barf, dan peuzelt ze er traag aan, en laat ze het laatste beetje liggen om er een hele tijd op te liggen zabberen. Bovendien heeft Dinah baknijd, dus dwz dat er niemand in de buurt van haar bench mag komen. (ook al negeren we haar compleet, enfin, ik toch, of af en toe geef ik haar iets kleins om haar er aan te herinneren dat ik geen bedreiging ben) Tegen de volgende ochtend heeft ze meestal wel al een volle blaas, en wanneer ze dan wél naar buiten wil (uit de bench dus), neem ik het vlees weg terwijl de honden buiten zijn. Meestal kan ik ook haar vlees altijd wegnemen, maar de laatste dagen wil ze dit niet meer.
Ons Dinah heeft zoiezo altijd al de neiging gehad om 'overschotjes' te hamsteren en bij te houden, maar de laatste tijd wordt het erger en laat ze steeds meer liggen om te hamsteren.
Het is zeker niet zo dat ze te dik is. Ik vind ze zelfs te mager, en was van plan om ze op 'verdikkingsdieet' te zetten. Maar dat gaat moeilijk als ze weigert alles op te eten.
Ideetjes ivm waarom/hoe op te lossen?
Ik weet niet echt waar ik m'n vraag moet zetten, bij gedrag of hier bij voeding.
Wanneer Dinah gegeten heeft, laat ze het laatste restje liggen en spaart ze dit op. Onze 'eetroutine' is alsvolgt: wij eten, nadien eten de honden in hun bench (uit practische overwegingen, ook om te zorgen dat de kinderen nooit de honden kunnen gaan storen als ze aan het eten zijn). Meestal eten de honden Barf, soms ook Duck. Als Dinah Duck eet, schrokt ze alles binnen. Eet ze Barf, dan peuzelt ze er traag aan, en laat ze het laatste beetje liggen om er een hele tijd op te liggen zabberen. Bovendien heeft Dinah baknijd, dus dwz dat er niemand in de buurt van haar bench mag komen. (ook al negeren we haar compleet, enfin, ik toch, of af en toe geef ik haar iets kleins om haar er aan te herinneren dat ik geen bedreiging ben) Tegen de volgende ochtend heeft ze meestal wel al een volle blaas, en wanneer ze dan wél naar buiten wil (uit de bench dus), neem ik het vlees weg terwijl de honden buiten zijn. Meestal kan ik ook haar vlees altijd wegnemen, maar de laatste dagen wil ze dit niet meer.
Ons Dinah heeft zoiezo altijd al de neiging gehad om 'overschotjes' te hamsteren en bij te houden, maar de laatste tijd wordt het erger en laat ze steeds meer liggen om te hamsteren.
Het is zeker niet zo dat ze te dik is. Ik vind ze zelfs te mager, en was van plan om ze op 'verdikkingsdieet' te zetten. Maar dat gaat moeilijk als ze weigert alles op te eten.
Ideetjes ivm waarom/hoe op te lossen?
Laatst gewijzigd door Lies en co op 31 jan 2007 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
-
Golden Stanley
Ben het met Ien eens. Eten in de bench is waarschijnlijk een te grote bedreiging, waardoor het verdedigen van het voer juist versterkt wordt.
Whooper van mij had/heeft ook baknijd. Hij gromt of hapt niet, maar hij draaide zich weg en gaf gewoon niet af. Door steeds af en toe wat bij te voeren en daarna te ruilen heeft hij geleerd dat ik geen bedreiging ben.
Door hem in bescherming te nemen tov Stanley die altijd eerder klaar is dan Whoop, weet hij ook dat ik geen bedreiging meer ben. Meestal eten ze in de tuin, als het rot weer is binnen. Is de 1 eerder klaar dan de ander, dan hou ik ze effe apart. Als ze echt op een vrije plek kan eten, wordt ze rustiger waardoor haar eetlust ook zal toenemen.....denk ik.
Whooper van mij had/heeft ook baknijd. Hij gromt of hapt niet, maar hij draaide zich weg en gaf gewoon niet af. Door steeds af en toe wat bij te voeren en daarna te ruilen heeft hij geleerd dat ik geen bedreiging ben.
Door hem in bescherming te nemen tov Stanley die altijd eerder klaar is dan Whoop, weet hij ook dat ik geen bedreiging meer ben. Meestal eten ze in de tuin, als het rot weer is binnen. Is de 1 eerder klaar dan de ander, dan hou ik ze effe apart. Als ze echt op een vrije plek kan eten, wordt ze rustiger waardoor haar eetlust ook zal toenemen.....denk ik.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Vergeet overigens niet dat barfen, grote stukken, of een hele prooi een ander gedrag vertoont bij de hond.
Ze zullen dit altijd verdedigen! [dit is gewoon een natuurlijk gedrag]
Mijn honden kunnen naast elkaar gewoon een prakkie staan eten maar stukken vlees en bot nooit!!!
zelfs de katten mogen niet eens naar ze kijken!!
Ik ben ook geen bedreiging voor ze tijdens hun eten, als ik het gegeven heb dan toon ik geen belangstelling voor hun voer.
Ze zullen dit altijd verdedigen! [dit is gewoon een natuurlijk gedrag]
Mijn honden kunnen naast elkaar gewoon een prakkie staan eten maar stukken vlees en bot nooit!!!
zelfs de katten mogen niet eens naar ze kijken!!
Ik ben ook geen bedreiging voor ze tijdens hun eten, als ik het gegeven heb dan toon ik geen belangstelling voor hun voer.

- Lies en co
- Zeer actief
In de zomer eten ze zoiezo alletwee buiten, maar als het wat vroeger donker wordt, dan geven we ze binnen eten (we hebben buiten geen verlichting). 't Is zeker 't proberen waard om Dinah buiten eten te geven. Senne heeft er geen probleem mee om binnen te eten, die eet alles razendsnel op. We zullen hen vroeger op de dag eten geven, en dan kan Dinah buiten eten. Senne ga ik binnen laten denk ik, want die heeft totaal geen neiging om haar eten te verdedigen, en dus is het ook niet nodig dat zij buiten eet. Als Dinah Senne in de tuin ziet, kan dit misschien haar verdedigingsdrang aanwakkeren. (tenzij bij pens, want die komt hier niet binnen)
Ik hoop dat het helpt!
Ik hoop dat het helpt!
- Lies en co
- Zeer actief
-
nance
- Erelid
- Lies en co
- Zeer actief
Nee! Zeker niet!!! De honden krijgen hun eten in hun bench, ondertussen worden hier de kleintjes in bad gestopt, en krijgen de honden verplichte platte rust na hun eten. Tegen de tijd dat wij uit de badkamer komen, is het al zo'n klein halfuurtje later. En dan kruipen we met z'n allen in de zetel, en is het één groot knuffel-moment. Tegen 's avonds laat gaat Senne terug in de bench, omdat die in hart en ziel pup is, en nogal eens durft dingen stuk te bijten. Dinah blijft vrij (tenzij ze héél veel pens gegeten heeft), meestal legt ze zich languit in de zetel terwijl wij slapen.
Maar... gisteren wou Dinah niet uit de bench, want ze bleef er liever in samen met haar stukje lamskarkas. Geen lieve woordjes, geen vermaning, geen verleidelijke koekjes, voor niets wou ze er uit. Normaal gezien heeft ze tegen 's ochtends het vlees opgegeten, en wil ze dan dus wel uit de bench. Maar gisteren bleef ze er mee liggen tot vannacht, en wou ze er dus ook niet uit tot vannacht om te gaan plassen.
Maar... gisteren wou Dinah niet uit de bench, want ze bleef er liever in samen met haar stukje lamskarkas. Geen lieve woordjes, geen vermaning, geen verleidelijke koekjes, voor niets wou ze er uit. Normaal gezien heeft ze tegen 's ochtends het vlees opgegeten, en wil ze dan dus wel uit de bench. Maar gisteren bleef ze er mee liggen tot vannacht, en wou ze er dus ook niet uit tot vannacht om te gaan plassen.
- Lies en co
- Zeer actief
bij dinah geldt de regel: hoe lekkerder, hoe trager en hoe meer er gegromd wordt.Nanna schreef:Wellicht vindt ze de Duck lekkerder dan de barfspullen.Als Dinah Duck eet, schrokt ze alles binnen. Eet ze Barf, dan peuzelt ze er traag aan
Waarom zet je haar niet helemaal over op Duck, misschien krijg je haar, omdat ze dát graag eet, dan ook wat dikker.
- Lies en co
- Zeer actief
daar had ik ook al aan lopen denken. hoe zie je dat? ze is de laatste dagen ook dominanter naar Senne toe.nance schreef:Mijn eerste reactie is dat ze schijndrachtig is en daarom zo reageertLies en co schreef:Was nog iets vergeten te vermelden: het is nu twee maand geleden dat ze loops geweest is. Kan dit het voedsel verzamelen verergeren?
Edit: Nancy, ik ben een domme geit
Ik heb altijd al gezegd dat Dinah heel erg aan m'n lijf hangt, maar dat ze me ook nu zou nadoen??
Zeggen ze niet dat een schijndrachtige teef héél veel beweging nodig heeft? Is dit niet het ideale moment om terug te gaan fietsen met Dinah?
- Lies en co
- Zeer actief
Ik denk/hoop dat Dinah zichzelf al aan 't genezen is. Ze heeft gisteren terug haar eten geweigerd, ook al at ze buiten. 't Was een halve kip gisteren. Iets wat ze normaal gezien altijd graag lust. Gevolg: ze is nu al bijna twee dagen aan 't vasten (min of meer). En eigenlijk vind ik dat ze terug wat minder geprikkeld is. Senne kan al iets meer in haar buurt komen, ze gromt minder, probeert ook niet de hele dag te rijden op Senne. Ofwel heeft ze nu een goeie dag, maar ik denk toch dat er iemand vanavond geen eten krijgt. We zullen zien of het zich in dezelfde richting verderzet.