Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
anabolen oude hond
Moderator: moderatorteam
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
anabolen oude hond
Ik las in Whera's topic in de fotohoek over Abando met z'n pijnlijke gewricht dat ze niet zo achter anabolen bij oudere honden staat.
De dierenarts heeft het mij ook aangeboden ivm mijn oude beauceron, ik vond het nog niet nodig toen maar met de storm afgelopen donderdag vond ik haar achterhand wankeler dan ik had verwacht. Ze heeft spondylose en een erg slechte elleboog linksvoor. Dus ik overweeg het eigenlijk voor haar om haar extra ondersteuning van de spieren te geven.
De dierenarts heeft het mij ook aangeboden ivm mijn oude beauceron, ik vond het nog niet nodig toen maar met de storm afgelopen donderdag vond ik haar achterhand wankeler dan ik had verwacht. Ze heeft spondylose en een erg slechte elleboog linksvoor. Dus ik overweeg het eigenlijk voor haar om haar extra ondersteuning van de spieren te geven.
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Het versterkt de spieren zodat de spieren het gewricht beter kunnen samen houden.
Jonge of oude hond, dat maakt niets uit voor mij.
Bij een jonge hond kan je wel de spieren dan goed opbouwen door bijv. in zand te gaan wandelen, zwemmen, enz. Dat kan je niet bij een oudere hond.
Maar alleen als het medisch verantwoord is, geen anabole geven voor een indrukkwekkende hond te krijgen, want dan ben je verkeerd bezig, en kan de hond zelfs agressief worden, hebben ze mij verteld.
Bij een jonge hond kan je wel de spieren dan goed opbouwen door bijv. in zand te gaan wandelen, zwemmen, enz. Dat kan je niet bij een oudere hond.
Maar alleen als het medisch verantwoord is, geen anabole geven voor een indrukkwekkende hond te krijgen, want dan ben je verkeerd bezig, en kan de hond zelfs agressief worden, hebben ze mij verteld.
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
- vedim
- Actief
heavenlysaints schreef:Het versterkt de spieren zodat de spieren het gewricht beter kunnen samen houden.
net als bij mensen dus.....
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Onze Dino heeft ruim een jaar anabolen injecties gekregen , ze knapte er onwijs van op. Eerst kreeg ze om de 6 weken een injectie , na een half jaar hielp dat niet goed genoeg meer. Toen kreeg ze ze om de 4 weken , dat ging ruim een half jaar heel goed. Helaas ging het daarna weer slechter , en ze werd bang om te lopen , toen hebben we haar laten inslapen.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Waarom zou je het niet doen als je een oudere hond daarmee nog even een prettig leven kunt geven?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Daar is ook niets op tegen maar ze krijgt op het moment al zoveel troep in haar lijf aan pijnstilling en ze krijgt nog veel beweging en ik houd haar liever zo in een zo optimaal mogelijke conditie.Scooby schreef:Waarom zou je het niet doen als je een oudere hond daarmee nog even een prettig leven kunt geven?
Het is zo kl*te van die verrotte elleboog. Daar heeft ze echt veel last van. Had ze dat niet gehad had ze nog jaren door kunnen gaan. Maar ook schrok ik wel van de achterhand die toch zwakker lijkt dan ik vermoedde, haar rug is natuurlijk ook echt niet goed. Ze is bijna tien en een beauceron zou op de leeftijd echt nog niet "versleten" mogen zijn.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Waarom kreeg Dino de anabolen? En in hoeverre knapte ze er van op dan?jip007 schreef:Onze Dino heeft ruim een jaar anabolen injecties gekregen , ze knapte er onwijs van op. Eerst kreeg ze om de 6 weken een injectie , na een half jaar hielp dat niet goed genoeg meer. Toen kreeg ze ze om de 4 weken , dat ging ruim een half jaar heel goed. Helaas ging het daarna weer slechter , en ze werd bang om te lopen , toen hebben we haar laten inslapen.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat snap ik, maar die anabolen kunnen juist bijdragen tot die optimale conditie lijkt mij?Bas Rouge schreef:Daar is ook niets op tegen maar ze krijgt op het moment al zoveel troep in haar lijf aan pijnstilling en ze krijgt nog veel beweging en ik houd haar liever zo in een zo optimaal mogelijke conditie.Scooby schreef:Waarom zou je het niet doen als je een oudere hond daarmee nog even een prettig leven kunt geven?
Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
Dino werd zwak in haar achterhand ,had artrose en viel soms gewoon om als ze door de bocht ging , daardoor durfde ze niet echt meer te rennen buiten .Had ook al geen controle meer over de sluitspieren , ontlasting liet ze gewoon lopen . 2 weken na de eerste injectie zag je haar opknappen , ze kon weer lekker rennen buiten , zelfs in de bochten ging het goed.Bas Rouge schreef:Waarom kreeg Dino de anabolen? En in hoeverre knapte ze er van op dan?jip007 schreef:Onze Dino heeft ruim een jaar anabolen injecties gekregen , ze knapte er onwijs van op. Eerst kreeg ze om de 6 weken een injectie , na een half jaar hielp dat niet goed genoeg meer. Toen kreeg ze ze om de 4 weken , dat ging ruim een half jaar heel goed. Helaas ging het daarna weer slechter , en ze werd bang om te lopen , toen hebben we haar laten inslapen.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
tineke
- danielle-russel-king
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
-
chrico
- Zeer actief
Waarom ik niet voor anabolen bij oudere honden ben is dat het lichaam van een oudere hond al minder werk, de lever het zwaarder te verduren krijgt, er een vergroot risico is op hartaandoeningen en de nieren en urinewegen problemen kunnen geven. Aandoeningen die bij een oudere hond al een groter risico zijn dan een jonge vitale hond. Persoonlijk ben ik meer voor goede voeding en opbouw door middel van trainen (in het geval van Abando opbouwen van wandelen en struinen op het strand) waardoor de spieren in een rustig tempo aan kunnen sterken en zich weer gaan ontwikkelen en is het genoeg dan is het genoeg.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk; als dat gewoon mogelijk is, zou ik er ook geen anabolen in spuiten. Maar in sommige gevallen heb je bij een oudere hond gewoon geen keus en trekt de hond het juist uit zichzelf niet meer om nog iets op te kunnen bouwen door middel van trainen. Dan moet je een afweging maken tussen twee kwaden en in zo'n geval zal ik zeker voor een anabolen-injectie kiezen om een hond nèt dat beetje extra te geven, zodat hij weer even mee kan en zijn algehele conditie op kan bouwen.chrico schreef:Waarom ik niet voor anabolen bij oudere honden ben is dat het lichaam van een oudere hond al minder werk, de lever het zwaarder te verduren krijgt, er een vergroot risico is op hartaandoeningen en de nieren en urinewegen problemen kunnen geven. Aandoeningen die bij een oudere hond al een groter risico zijn dan een jonge vitale hond. Persoonlijk ben ik meer voor goede voeding en opbouw door middel van trainen (in het geval van Abando opbouwen van wandelen en struinen op het strand) waardoor de spieren in een rustig tempo aan kunnen sterken en zich weer gaan ontwikkelen en is het genoeg dan is het genoeg.
Groetjes, Karen
-
chrico
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar een hond die de moed en de kracht niet meer kan vinden om verder te gaan en alleen maar achteruit gaat, heeft ook geen fijn leven meer. Zoals ik al schreef; je zal een afweging moeten maken tussen twee kwaden in dat geval.chrico schreef:Net dat beetje extra kan hem ook de das omdoen. Zolang je dat bewust bent is er niets aan de hand
Groetjes, Karen
-
chrico
- Zeer actief
een hond die de moed en de kracht niet meer heeft moet je ook niet pesten met anabolen lijkt mij. Maar goed, dat is mijn mening.Scooby schreef:Maar een hond die de moed en de kracht niet meer kan vinden om verder te gaan en alleen maar achteruit gaat, heeft ook geen fijn leven meer. Zoals ik al schreef; je zal een afweging moeten maken tussen twee kwaden in dat geval.chrico schreef:Net dat beetje extra kan hem ook de das omdoen. Zolang je dat bewust bent is er niets aan de hand
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, dat is ieder zijn/haar eigen mening natuurlijk. Als je door één of twee spuiten een oudere hond weer op de been krijgt die daardoor ook weer zin krijgt in het leven, vind ik dat zeker het proberen waard.chrico schreef:een hond die de moed en de kracht niet meer heeft moet je ook niet pesten met anabolen lijkt mij. Maar goed, dat is mijn mening.Scooby schreef:Maar een hond die de moed en de kracht niet meer kan vinden om verder te gaan en alleen maar achteruit gaat, heeft ook geen fijn leven meer. Zoals ik al schreef; je zal een afweging moeten maken tussen twee kwaden in dat geval.chrico schreef:Net dat beetje extra kan hem ook de das omdoen. Zolang je dat bewust bent is er niets aan de hand
Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
-
Bas Rouge
- Zeer actief
Ze laat urine gewoon soms zo lopen, dan ligt ze in de hal naar me te kijken als ik in de keuken bezig ben en dan ligt er zo een enorme plas. Gebeurt niet vaak maar wel steeds vaker.
Ontlasting houdt ze nog goed op maar ze moet vaak wel heeeel erg nodig en haalt de poepplek dan niet meer. Tijdens het lopen piept er dan zo een drol uit. Ik heb begrepen dat dat met de spondylose te maken heeft.
Ze is niet zo dat ze het leven zat is, absoluut niet. Ze is in feite nog heel erg fit. Vanmiddag nog op het strand dolt ze als een jonge hond en graaft enorme kuilen en is gewoon algeheel blij en opgewekt. Maar met en al die pijnstilling die maag, lever en nieren sterk belasten dan ook nog anabolen te geven, ik doe dat niet zo 123. Ik ga eerst overleggen met de d'arts. Ik heb jullie antwoorden en overwegingen erg gewaardeerd, dank
daarvoor.
Ontlasting houdt ze nog goed op maar ze moet vaak wel heeeel erg nodig en haalt de poepplek dan niet meer. Tijdens het lopen piept er dan zo een drol uit. Ik heb begrepen dat dat met de spondylose te maken heeft.
Ze is niet zo dat ze het leven zat is, absoluut niet. Ze is in feite nog heel erg fit. Vanmiddag nog op het strand dolt ze als een jonge hond en graaft enorme kuilen en is gewoon algeheel blij en opgewekt. Maar met en al die pijnstilling die maag, lever en nieren sterk belasten dan ook nog anabolen te geven, ik doe dat niet zo 123. Ik ga eerst overleggen met de d'arts. Ik heb jullie antwoorden en overwegingen erg gewaardeerd, dank
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze Joy (bijna 10) krijgt af en toe ook anabolen.
Juist door het geven van de anabolen kunnen we bij haar voorkomen dat ze op pijnstillers moet. Zij komt namelijk in een cirkeltje terecht van minder bespiering --> pijn --> niet willen lopen --> minder bespiering etc. Bij het alleen aanpakken van de pijn gaat het wel beter, maar stukken langzamer en ze blijft dan toch de aangedane poot ontlasten. Daarnaast reageert ze niet echt lekker op pijnstillers, de pijn blijft (weliswaar in mindere mate) toch bestaan en ze heeft snel diarree.
Als ze anabolen krijgt dan pakken we de mindere bespiering aan en loopt ze binnen een week weer stukken beter!
Juist door het geven van de anabolen kunnen we bij haar voorkomen dat ze op pijnstillers moet. Zij komt namelijk in een cirkeltje terecht van minder bespiering --> pijn --> niet willen lopen --> minder bespiering etc. Bij het alleen aanpakken van de pijn gaat het wel beter, maar stukken langzamer en ze blijft dan toch de aangedane poot ontlasten. Daarnaast reageert ze niet echt lekker op pijnstillers, de pijn blijft (weliswaar in mindere mate) toch bestaan en ze heeft snel diarree.
Als ze anabolen krijgt dan pakken we de mindere bespiering aan en loopt ze binnen een week weer stukken beter!
-
Saremi
- Vaste gebruiker
Ik zou niet durven zeggen of ik wel voor anabolen ben of niet maar ik neig tot naar niet.
Ik denk toch dat als een hond niet zonder anabolen kan functioneren dat hij toch in zijn algemeen al aardig aan de slechte kant is.
Daarbij is het maar tijdelijk dat een ouwe hond daar goed mee kan functioneren want eens houd het op.
Ik heb ook een oude hond met zwaar hd en artose alom maar als hij niet meer zelfstandig kan opstaan en lopen dan denk ik niet dat ik het ga rekken met anabolen. Maar dat zeg ik nu he
Als het om een jonge hond gaat tja dan zou ik het zeker nog gaan proberen en dan in combinatie met idd zwemmen en strandwandelingen om de spieren te sterken.
Succes met je beslissing
Groetjes....saremi
Ik denk toch dat als een hond niet zonder anabolen kan functioneren dat hij toch in zijn algemeen al aardig aan de slechte kant is.
Daarbij is het maar tijdelijk dat een ouwe hond daar goed mee kan functioneren want eens houd het op.
Ik heb ook een oude hond met zwaar hd en artose alom maar als hij niet meer zelfstandig kan opstaan en lopen dan denk ik niet dat ik het ga rekken met anabolen. Maar dat zeg ik nu he
Als het om een jonge hond gaat tja dan zou ik het zeker nog gaan proberen en dan in combinatie met idd zwemmen en strandwandelingen om de spieren te sterken.
Succes met je beslissing
Groetjes....saremi