Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Glucosamine/chondroitine van de etos
Moderator: moderatorteam
-
Boytjeenluna
- nieuw lid
Glucosamine/chondroitine van de etos
Hallo
Heb een vraagje .
Omdat er vorige week bij mijn hond Artrose is vastgesteld,heb ik met mijn Da overlegt om iets toe te voegen (glucosamine/chondroitine).
Omdat het nog in begin fase is heb ik de tabletten van de Etos voorgesteld,en dat vond ze een goed plan.
Ik wilde vragen wie gebruikt dit nog meer?
En als ik het ga gebruiken hoeveel tabletten per dag moet ik me hondje geven.
Hij weegt tussen de 30/35 kilo.
Heb een vraagje .
Omdat er vorige week bij mijn hond Artrose is vastgesteld,heb ik met mijn Da overlegt om iets toe te voegen (glucosamine/chondroitine).
Omdat het nog in begin fase is heb ik de tabletten van de Etos voorgesteld,en dat vond ze een goed plan.
Ik wilde vragen wie gebruikt dit nog meer?
En als ik het ga gebruiken hoeveel tabletten per dag moet ik me hondje geven.
Hij weegt tussen de 30/35 kilo.
GR LIESBETH

-
Maaike
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Maaike kan je mij het verschil even uitleggen? wat is Hydrochloride en sulfaat :N:Maaike schreef:Ik heb van het weekend een lezing gehad van Marcel Nijland. Hij adviseerd om Hydrochloride glucosamine te geven en niet de sulfaat versie. Di als extra aandachtspuntje bij de keuze voor een supplement

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Maaike
- Zeer actief
Good lord :N: (klepel....bel....cloris schreef:Maaike kan je mij het verschil even uitleggen? wat is Hydrochloride en sulfaat :N:Maaike schreef:Ik heb van het weekend een lezing gehad van Marcel Nijland. Hij adviseerd om Hydrochloride glucosamine te geven en niet de sulfaat versie. Dit als extra aandachtspuntje bij de keuze voor een supplement
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
Boytjeenluna
- nieuw lid
Ik heb begrepen om glucosamine te geven en niet de glucosamine sulfaat.Maaike schreef:Ik heb van het weekend een lezing gehad van Marcel Nijland. Hij adviseerd om Hydrochloride glucosamine te geven en niet de sulfaat versie. Di als extra aandachtspuntje bij de keuze voor een supplement
Het verschil met het sulfaat is (wat ik begreep),is dat het een slap aftreksel is van de glucosamine.
In de tabletten van de Etos zit de pure clucosamine +de chondroitine.
clucosamine +de chondroitine is beter om samen te geven .
Dus wie weet wat over de Etos tabletten en weet ook hoeveel ik mag geven voor een hond van 30/35 kilo
GR LIESBETH

-
Maaike
- Zeer actief
Anders dan bij een sulfaatvorm is een glucosamine hydrochloride-
vorm veel stabieler en minder kwetsbaar voor invloeden van buitenaf, zoals warmte en
zonlicht. Dit is voor de werking en de effectiviteit van de stof. Bovendien bevat de HCl-vorm
per eenheid glucosamine méér glucosamine dan een sulfaatvorm, hetgeen betekent dat je
een veel hogere dosering van de sulfaatvorm zou moeten geven om gelijkwaardige resultaten
zoals bij de HCl-vorm te kunnen krijgen.
bron: http://www.whgdierenartsen.nl
Met welke vorm je te maken hebt staat bij de ingredienten van het product.
vorm veel stabieler en minder kwetsbaar voor invloeden van buitenaf, zoals warmte en
zonlicht. Dit is voor de werking en de effectiviteit van de stof. Bovendien bevat de HCl-vorm
per eenheid glucosamine méér glucosamine dan een sulfaatvorm, hetgeen betekent dat je
een veel hogere dosering van de sulfaatvorm zou moeten geven om gelijkwaardige resultaten
zoals bij de HCl-vorm te kunnen krijgen.
bron: http://www.whgdierenartsen.nl
Met welke vorm je te maken hebt staat bij de ingredienten van het product.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
Boytjeenluna
- nieuw lid
-
heavenlysaints
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): St-Bernards en Engelse Bull-terrier
- Contacteer:
Wij geven die van Kruidvat Glucosamine, is die dan niet goed?
We got rid of the kids, the dogs were allergic.

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all

http://s93.photobucket.com/albums/l42/H ... ?start=all
-
Boytjeenluna
- nieuw lid
Dat is zeker niet slecht .heavenlysaints schreef:Wij geven die van Kruidvat Glucosamine, is die dan niet goed?
Alleen wat ik begrepen heb is dat als je Glucosamine geeft, dat dat beter in combi geven word met chondriotine.
De chondriotine zorgt dat de Glucosamine beter in het lichaam word opgenomen .
Laatst gewijzigd door Boytjeenluna op 23 jan 2007 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
GR LIESBETH

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Klopt!Boytjeenluna schreef:Dat is zeker niet slecht .heavenlysaints schreef:Wij geven die van Kruidvat Glucosamine, is die dan niet goed?
Alleen wat ik begrepen heb is dat als je Glucosamine geeft, dat dat beter in combi geven word met chondriotine.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
En dat zit dan ook gecombineerd in de kruidvat tabletten.Scooby schreef:Klopt!Boytjeenluna schreef:Dat is zeker niet slecht .heavenlysaints schreef:Wij geven die van Kruidvat Glucosamine, is die dan niet goed?
- donna
- Zeer actief
1500 mg is de dag dosis voor een mens.Rosita Compagner schreef:1500mg glucosamine per dag per dier/mens.
www.glucosamine.nl is een goede bron van informatie
Is dit dan ook de dosis voor een hond of zou je deze ook kunnen halveren?
Mijn hond krijgt de glucosamine van glucosamine.com en dan 1 capsule per dag(750 mg)en het is een glucosamine sulfaat...
Te weinig en niet goed???
Volgens mij bevatten de supplementen als Glucobest,Stride,De Groene Os en Sascha's Blend nog minder mg aan glucosamines
in een dagelijkse dosis.En welke merken bevat dan de glucosaminehydrochloride?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
In Glucobest zit 1500 mg. Glucosamine per maatschep = de dagelijkse hoeveelheid voor een hond van 60-80 kilo.donna schreef:1500 mg is de dag dosis voor een mens.
Mijn hond krijgt de glucosamine van glucosamine.com en dan 1 capsule per dag(750 mg)en het is een glucosamine sulfaat...![]()
Volgens mij bevatten de supplementen als Glucobest,Stride,De Groene Os en Sascha's Blend nog minder mg aan glucosamines
in een dagelijkse dosis.
Groetjes, Karen
- donna
- Zeer actief
Dan zit je inderdaad op een gewicht van mensen.Maar mag je een hond van 30 kilo ook zo'n dosis geven of moet je hem dan halveren en helpt het dan nog wel omdat je dan weer niet aan die 1500 mg komt?Scooby schreef:In Glucobest zit 1500 mg. Glucosamine per maatschep = de dagelijkse hoeveelheid voor een hond van 60-80 kilo.donna schreef:1500 mg is de dag dosis voor een mens.
Mijn hond krijgt de glucosamine van glucosamine.com en dan 1 capsule per dag(750 mg)en het is een glucosamine sulfaat...![]()
in een dagelijkse dosis.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt mij dat je dat moet halveren. Bij Glucobest staat ook een lagere dosering aangegeven voor honden van dat gewicht.donna schreef: Dan zit je inderdaad op een gewicht van mensen.Maar mag je een hond van 30 kilo ook zo'n dosis geven of moet je hem dan halveren en helpt het dan nog wel omdat je dan weer niet aan die 1500 mg komt?
Groetjes, Karen
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Als je op die site kijkt onder informatie - Vraag en antwoordRosita Compagner schreef:1500mg glucosamine per dag per dier/mens.
www.glucosamine.nl is een goede bron van informatie
En dan naar beneden scrollen "kan ik uw producten ook aan mijn huisdier geven" dan zie je dat die 1500 mg per dag niet geldt en dat je een lagere dosering moeten nemen (afhankelijk van de grootte). Als je naar het aantal aangeraden capsules daar kijkt en daarbij even bekijkt hoeveel er in zo'n capsule van hun zit heb je misschien een idee van de dosering.
Maarja het is een ander merk dus misschien een andere vorm dus mogelijk andere absorptie etc.
Ik geef die van de Kruidvat, dat is glucosamine + chondroïtine:
Glucosaminesulfaat 750 mg
Chondroïtine 250 mg
Ik geef Bram (6,8 kilo) 1 tablet per dag.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben heel benieuwd want zover ik (in de boeken) na kan gaan is er geen enkel bewezen verschil. Hooguit verkoopt de een merk X. en promoot dat en de ander merk Y. en promoot dat. Even een klein voorbeeld citaat:Maaike schreef:Good lord :N: (klepel....bel....cloris schreef:Maaike kan je mij het verschil even uitleggen? wat is Hydrochloride en sulfaat :N:Maaike schreef:Ik heb van het weekend een lezing gehad van Marcel Nijland. Hij adviseerd om Hydrochloride glucosamine te geven en niet de sulfaat versie. Dit als extra aandachtspuntje bij de keuze voor een supplement). Ik ben geen scheikundige, maar als ik het mij goed herinner had het ermee te maken dat de sulfaat-versie met name bij mensen wordt gebruikt en die schijnt geen goede reslutaten te geven bij (in dit geval) honden. De hydrochloride wordt door honden makkelijker opgenomen. Marcel was hierover redelijk terughoudend en wilde er niet echt over uitweiden
. Maar goed, ik zie vanavond weer iemand die hem wat beter kent en haar vragen of zij dat nog aan hem wil voorleggen.
There is discussion over which of the two glucosamine salts, hydrochloride or sulfate, is preferred for the treatment of osteoarthritis. The answer is straightforward - both salts, in the pure form, deliver equally effective amounts of the desired glucosamine to joint cartilage. If there is a preference, it should be based on relative purity and economics.
(www.nutrasense.com)
Het gaat er m.i. voornamelijk om dat je een goede kwaliteit Glucosamine en Chondroitine in een goed opneembare vorm aanbiedt...(hoe kleiner het moleculair gewicht, hoe beter het wordt opgenomen) en dat de hoeveelheid werkzame stof die je binnenkrijgt per dag voldoende is zonder dat je heel veel moet geven.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer: