Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rot poten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Rot poten

Ongelezen bericht door Caro. »

:jank:
Het ging zo goed met Kaya en haar voor- en achterpoten (ED en HD) en nu ineens nam ze een afgrijselijk snelle spurt heuvel op en heuvel af en daarna draaide ze heel vreemd met haar achterpoten en kon nog maar nauwelijks thuiskomen :jank:
Ze draait ze heel vreemd met lopen, een soort 'rondje', ik vermoed dus de HD die opspeelt.

Ze had een balletje gevonden :roll: en aangezien ze dan helemaal ballengestoord wordt, had ik het balletje in een prullenbak gegooid. Na enige tijd doorlopen, was ze het er toch niet mee eens en rende terug naar de prullenbak.
Ik dacht 'bekijk het maar' en liep stug door in de wetenschap dat ze toch wel komt.
Alleen wilde zij dus een stukje afsnijden en rende keihard de hoge heuvel op en nog harder de heuvel (met allemaal gaten) af :boos:

Ik was blij dat we nog thuis konden komen, want ik had geen mobieltje bij me en kan haar echt niet dragen.
Hopelijk trekt het snel bij en wordt het niet weer weken ellende en pijn aan d'r poten :(:

Muts :boos:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik hoop voor je dat het alleen een lichte verstuiking is :wink:
Heb je er wel eens aan gedacht om Arnica te geven?
Sterkte met Kaya :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

He bah, wat sneu! Ik hoop dat ze snel opknapt!
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wat vervelend Caroline!!
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Hè verdarrie!
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inderdaad verdorie. Hoop dat het snel weer wat beter is.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:jammer dat ze zo moet boeten voor een paar secondes balletjesplezier :(: .
Ja joh, het is zo sneu.
Als we gewoon wandelen gaat het prima met haar poten, maar ze vindt er nog steeds weinig tot niets aan.
Haar lust en haar leven is spelen, spelen en nog eens spelen.
Ik probeer oplossingen te vinden en we doen iedere dag zoekspelletjes buiten onder het wandelen (met Frolicjes). Dat vindt ze gelukkig hartstikke leuk, maar daarnaast is het dus heel veel wandelen en ze blijft het niet echt leuk vinden.
Wel gaat het veel beter dan in het begin, maar ja..... als ze dan ineens een balletje vindt buiten dan is het natuurlijk :cheer: :cheer: :cheer: (en is het zooooooooooo moeilijk dat balletje weer af te pakken als je die glimmende oogjes 'spelen vrouwtje' ziet :jank: ). En dan blesseert ze potverdorie d'r poot ook nog in d'r haast om weer naar mij toe te komen :boos:
Afbeelding
A good dog never dies...

jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

idd heel sneu zulke dingen , ik hoop dat het met een beetje rust weer goed komt.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Hoop dat het allemaal mee zal vallen met Kaya.Voor Kaya is het best wel afzien als ze verzot is met balletjes.wens je veel sterkte toe. aai voor Kaya
Afbeelding
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Heel vervelend allemaal, hoop dat het met rust wel weer goed komt. Luca heeft als pup "groeipijnen" gehad en zijn ellebogen zijn dan ook zijn zwakke punt, ben dan ook als de dood, dat als hij een spurt neemt, dat zijn poten dat niet trekken, daar kan hij ook weinig aan hebben, is dan ook zaak om dat te voorkomen, en je ontkomt er soms niet aan :roll: gelukkig is Luca een mollosser die liever snuffelt dan sprint :mrgreen:
Dikke knuffel voor Kaya :ok:
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Jeetje Caroline, dat vind ik toch wel sneu. Ik weet precies hoe dat is, Harrie is ook zo ballengek. Ze kunnen het niet laten. Hopelijk is dit niet te ernstig en is het snel weer over. Sterkte, beterschap en knuffels voor Kaya!
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Stang schreef:
Inge O schreef:jammer dat ze zo moet boeten voor een paar secondes balletjesplezier :(: .
Ja joh, het is zo sneu.
Als we gewoon wandelen gaat het prima met haar poten, maar ze vindt er nog steeds weinig tot niets aan.
Ik probeer oplossingen te vinden en we doen iedere dag zoekspelletjes buiten onder het wandelen (met Frolicjes). Dat vindt ze gelukkig hartstikke leuk, maar daarnaast is het dus heel veel wandelen en ze blijft het niet echt leuk vinden.
Wel gaat het veel beter dan in het begin, maar ja..... als ze dan ineens een balletje vindt buiten dan is het natuurlijk :cheer: :cheer: :cheer: (en is het zooooooooooo moeilijk dat balletje weer af te pakken als je die glimmende oogjes 'spelen vrouwtje' ziet :jank: ). En dan blesseert ze potverdorie d'r poot ook nog in d'r haast om weer naar mij toe te komen :boos:
Ik kon het ook niet aanzien destijds om Nika haar balletje af te nemen en heb toen besloten haar haar bal te laten houden en zelfs gewoon ballen voor haar weg te gooien.
Ik heb liever een vrolijke hond die een jaar korter te leven heeft door haar HD dan een hond die geen plezier meer heeft maar wel langer leeft.
Mijn mening hè? :wink:
Nika was net 3 jaar toen ik erachter kwam dat haar heupen niet goed waren. Nu is ze 7,5 en afgezien van een slechte periode vorig jaar gaat het nu eigenlijk nog steeds heel goed.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Stang schreef:
Ja joh, het is zo sneu.
Ik kon het ook niet aanzien destijds om Nika haar balletje af te nemen en heb toen besloten haar haar bal te laten houden en zelfs gewoon ballen voor haar weg te gooien.
Ik heb liever een vrolijke hond die een jaar korter te leven heeft door haar HD dan een hond die geen plezier meer heeft maar wel langer leeft.
Nika was net 3 jaar toen ik erachter kwam dat haar heupen niet goed waren. Nu is ze 7,5 en afgezien van een slechte periode vorig jaar gaat het nu eigenlijk nog steeds heel goed.
Snap ik Inge en áls Kaya het zou kunnen, dan zou ik het echt doen.
Maar ze rent niet normaal achter een bal of stok aan, ze gaat er echt als een idioot achteraan, slipt keihard als ze er is of plukt het ding met een idiote sprong uit de lucht.
En dan heeft ze duidelijk pijn, ze loopt slecht en ze kan moeilijk opstaan thuis.
Doen we dat niet, maar wandelen we en doen we wat zoekspelletjes, dan loopt ze prima. In die paar maanden dat we dit nu doen, kan ze weer de auto inspringen en normaal op de bank komen.
Ik kan het niet aanzien dat mijn hond van 5 jaar de bank niet eens op kan komen van de pijn en ellende aan haar poten. Dan maar aanzien dat ze niet achter ballen en stokken aan mag rennen en daarnaast speel ik ontzettend veel, rustiger, met haar in huis óók met balletjes maar dan gewoon rollen.

Voor mijn gevoel maak ik de juiste keuze: ik pak Kaya echt niet alles af, helaas wel wat ze het allerleukste vindt, maar daarnaast zijn er echt nog een hoop leuke dingen over. Ze heeft teveel pijn omdat ze echt als een waanzinnige achter die dingen aan rent (je kan het niet eens rennen noemen eigenlijk, zo wild gaat het).
Afbeelding
A good dog never dies...

Inge
Zeer actief
Contacteer:

Dan is het toch goed? :wink:
Bij Nika lag het wat anders en heb ik dus een andere keuze gemaakt.
Het blijft vreselijk om te zien dat je hond pijn heeft, dus als je dat kan voorkomen is het alleen maar goed.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Domme domme Kaya :boos:
Hopelijk trekt het snel weer bij Caroline :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Dan is het toch goed? :wink:
Bij Nika lag het wat anders en heb ik dus een andere keuze gemaakt.
Het blijft vreselijk om te zien dat je hond pijn heeft, dus als je dat kan voorkomen is het alleen maar goed.
Het moet gewoon maar :wink: Ze heeft natuurlijk ook 3 (!) rotte poten he? 2 voorpoten en 1 achterpoot die waardeloos zijn. En ondanks dat, moet ik zeggen dat ze het verder uitstekend doet: ze wandelt zonder enige moeite 2 á 2,5 uur per dag, echt flink doorwandelen. Ze is levendig, ze klautert weer zonder moeite op de bank, enz. enz.
Ik heb dus echt veel verbetering gezien nu we die ballen en stokken niet meer gooien en daar doe ik het voor (al vind ik het vreselijk dat vragende smoeltje nog af en toe..... in het begin was het helemaal erg, maar nu begint ze er wel aan te wennen).
Ik zou het ook anders voor haar willen, maar we pakken haar absoluut niet alle lol af hoor :wink: Ze speelt nog úren per dag, alleen dus niet rennend (vliegend :roll: ) achter ballen en stokken aan.
Afbeelding
A good dog never dies...

tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Inge schreef:
Stang schreef:
Ja joh, het is zo sneu.
Kan het er alleen maar mee eens zijn....

Hoop dat ze snel opknapt... :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

Is het geen optie om haar met de bal in haar bek te laten lopen zodat ze het idee heeft dat ze nog wel iets met ballen mag doen?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Is het geen optie om haar met de bal in haar bek te laten lopen zodat ze het idee heeft dat ze nog wel iets met ballen mag doen?
Nee, want dan legt ze de bal elke meter voor je voeten en blijft stil staan 'gooien, gooien' :mann: :cheer:
Daarbij doet ze ook niets anders dan meer, hooguit een plasje, maar poepen vaak niet en zéker niet snuffelen buiten. Dan loopt ze alleen maar met dat balletje en dat balletje voor je voeten te gooien.
Ze is echt compleet getikt met een bal :19:
Met een stok laten we haar nog wel lopen als ze er zelf eentje gevonden heeft. Daar is ze iets minder gefixeerd op en gooit ze iig niet steeds voor je voeten. Hiermee kan ze gewoon een uur rondsjouwen. Maar we moedigen dit niet aan, alleen als ze het zelf doet.

Maar binnen of in de tuin mag ze wel een bal hoor :wink: Soms kauwt ze er alleen al uren op :19: ze sjouwt het ding overal mee naartoe en we spelen er ook mee, want binnen of in de tuin kan dat blijkbaar wel een stuk rustiger.
Afbeelding
A good dog never dies...

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Shit zeg... ook weer tobben.

En ja, dan die smoeltjes erbij hé... je hart breekt dan...

Dikke knuf voor je meisje.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Stang schreef:
Ja joh, het is zo sneu.
Ja, vreselijk is dat :jank:
Ik kan het ook niet, dus hier wordt nog wel eens een balletje gegooid, ondanks Max' artrose. Maar als dat echt niet zou kunnen...
Sterkte voor Kaya!
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Stang schreef:
marian* schreef:Is het geen optie om haar met de bal in haar bek te laten lopen zodat ze het idee heeft dat ze nog wel iets met ballen mag doen?
Nee, want dan legt ze de bal elke meter voor je voeten en blijft stil staan 'gooien, gooien' :mann: :cheer:
Daarbij doet ze ook niets anders dan meer, hooguit een plasje, maar poepen vaak niet en zéker niet snuffelen buiten. Dan loopt ze alleen maar met dat balletje en dat balletje voor je voeten te gooien.
Ze is echt compleet getikt met een bal :19:
Met een stok laten we haar nog wel lopen als ze er zelf eentje gevonden heeft. Daar is ze iets minder gefixeerd op en gooit ze iig niet steeds voor je voeten. Hiermee kan ze gewoon een uur rondsjouwen. Maar we moedigen dit niet aan, alleen als ze het zelf doet.

Maar binnen of in de tuin mag ze wel een bal hoor :wink: Soms kauwt ze er alleen al uren op :19: ze sjouwt het ding overal mee naartoe en we spelen er ook mee, want binnen of in de tuin kan dat blijkbaar wel een stuk rustiger.
kan je er buiten niet een ander soort spelletje van maken, dat veel ongevaarlijker is? dat je haar leert te blijven wachten, terwijl jij de bal ergens in de struiken of het hoge gras verstopt? dan kan ze toch meer zo gek doen met rennen en springen, want ze moet het zoeken :denken: ?
Het kan, maar ik voorzie enkele problemen :mrgreen:
Ten eerste heeft Kaya binnen één seconde de bal gevonden. Ze heeft daar een ongelooflijke neus voor: soms gaat haar neus ineens omhoog, loopt ze vanaf 30 meter gericht ergens naartoe en verrot daar vindt ze een bal.
Daarnaast heeft ze dan dus de bal gevonden en zal ze blijven klieren met de bal. Als ik een bal in m'n zak stop, is het nog steeds 'bal bal bal bal bal bal bal' bij haar. Ze zal dan dus strak naast me blijven lopen met haar ogen constant op mijn jaszak gericht. Ze gaat dan dus niet meer gewoon iets anders doen en snuffelen (vandaar dat ik gister dus ook de bal in een vuilnisbak gooide en niet zelf bij me hou).
En dan kan ik ontzettend streng worden 'GENOEG' en 'DOORLOPEN', dat zal ze twee seconde onbegrijpend doen (bal bal bal) en dan komt ze weer bij me.

Als ik bv in huis een bal opruim, laten we zeggen in een keukenkastje leg, dan kan Kaya úren voor dat keukenkastje blijven liggen. Ze gaat niet slapen of niks anders doen. Dagen later weet ze nog dat die bal daar in dat kastje ligt.

Ze ziet totaal niks anders meer als ze een bal heeft. Vandaar dat ik de bal buiten compleet heb afgeschaft.
Ik heb het nog wel geprobeerd hoor als ze toevallig een bal vond, maar het is gewoon hopeloos.

Ik zou apart bv wat in kunnen lassen buiten met Kaya en de bal, dat we puur gaan zoeken naar de bal en er geen wandeling van maken. Maar dat doe ik nu eigenlijk ook al, alleen dan in huis en in de tuin met de bal spelen. Alleen tijdens wandelingen dus totaal niet.
Laatst gewijzigd door Caro. op 14 jan 2007 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Trouwens, met d'r poten gaat het weer goed vandaag! :ok:
Het was denk ik tijdelijk gewoon even overbelast door de idiote sprint, maar zonder pijnstilling of iets dergelijks, loopt ze vandaag weer heel normaal :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Gelukkig Caroline :ok:
Afbeelding
C&C
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door C&C »

Arme Kaya.
Hopen dat het snel weer beter gaat!
Afbeelding

groetjes,
Chantal.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

:ok:

Wat een tutje is het toch ook hé.... :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Fijn dat het vandaag weer beter gaat met d'r
Groetjes Inge
Afbeelding

marian*
Erelid
Contacteer:

Stang schreef:Trouwens, met d'r poten gaat het weer goed vandaag! :ok:
Het was denk ik tijdelijk gewoon even overbelast door de idiote sprint, maar zonder pijnstilling of iets dergelijks, loopt ze vandaag weer heel normaal :ok:
Gelukkig :ok:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

gelukkig :ok:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Inge schreef:
Dat vind ik ook, zo doe ik het ook met Max.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”