Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Na eten braken.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Na eten braken.

Ongelezen bericht door MJ »

Ik geef naast de KVV ook regelmatig wat Barf.
De ieniemienies doen het prima . Vinden het helemaal geweldig en lusten echt alles ! :mrgreen:
Oke..muis vindt dat ie vééls te weinig krijgt.... het is ook wel een beetje sneu dat een halve eendennek eigenlijk nog te veel is wat ie officieel zou mogen hebben. :mrgreen:

Maxi is een ander verhaal.
Hij eet alles heel rustig en kalm op ...schrokt niet ..doet heel bedaard.
Ossenstaart gaat prima..nooit last...de kalfstaart ging ook goed , gemalen kipkarkas van de poelier ..niets aan de hand, kipfilet en pens gaat prima.
Geef ik echter iets van een gewone kipkarkas, eenden/kippennek...dan braakt ie de ene keer wel en de andere keer niet. :19: (vaker wel dan niet eigenlijk)
Braakt ie ...kijkt ie beteuterd en eet het soms wel en soms niet op.

Vanavond eendennekken gehad..en hoppaaaaa..na een 10 minuten kwam alles er weer uit. Bassie stond al te trappelen van blijdschap en dacht : Aanvalluh ! :cheer: :N:
Maar Maxi at het toch weer op..niet van harte maar goed stel je toch voor dat Bassie er mee aan de haal gaat. :wink:

Ik heb al vaker gelezen dat dat braken vaker gebeurt maar waarom de ene keer wel en de andere keer niet? Het zal misschien niet goed vallen dan...?
Maar regelmatig eet ie het dan niet weer op.
Moet ik dan maar stoppen dit soort dingen aan Maxi te geven?
Ik neig daar steeds meer naar toe....wat vinden jullie ?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het maffe is dat Maxi dat dus blijkbaar bij de zachtere botten heeft?
Want ik was al geneigd om te zeggen: geen zware botten meer geven, maar daar heeft ie het dus niet bij?
Zou hij wellicht van de zachte botten toch iets te grote stukken proberen door te slikken? Op zich is het goed wat hij doet: iets wat een beetje te groot is, uitspugen en opnieuw opeten. Wellicht dat hij toch van de zwaardere botten meer zijn best moet doen om er stukjes af te krijgen en daardoor kleinere stukjes binnen krijgt in verhouding tot de zachte botten.
Een andere verklaring heb ik er ook niet voor. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
MJ
Zeer actief

Roelfien schreef:Het maffe is dat Maxi dat dus blijkbaar bij de zachtere botten heeft?
Want ik was al geneigd om te zeggen: geen zware botten meer geven, maar daar heeft ie het dus niet bij?
Ik had laatst ook iets van schouderblad...ging ook helemaal goed.
En ossenstaart, kalfsstaart niks geen problemen. :19:
Zou hij wellicht van de zachte botten toch iets te grote stukken proberen door te slikken? Op zich is het goed wat hij doet: iets wat een beetje te groot is, uitspugen en opnieuw opeten. Wellicht dat hij toch van de zwaardere botten meer zijn best moet doen om er stukjes af te krijgen en daardoor kleinere stukjes binnen krijgt in verhouding tot de zachte botten.
Een andere verklaring heb ik er ook niet voor. :wink:
Tja..wat ik zo zie zijn het geen onwijs grote stukken wat ie uitbraakt maar ws is het dat dus wel. :wink:
En 8 van de 10 keer gebeurt het braken bij deze botten en dan soms wel en soms niet weer opeten .
Zou jij de eendennekken , kippennekken en karkassen dan niet meer geven? Ik had al extra een keer gemalen kipkarkas gegeven om te kijken of het dan ook zou gebeuren maar dat is inderdaad niet het geval.
Heb je misschien iets van voorbeelden voor me wat ik aan zwaardere botten nog meer kan geven ? Dragende botten, neem ik aan.....maar iets specifieks wat ik bij de slachterij dan kan bestellen wat goed is voor hem? Ik kan ws ribben van paard ,kalf of lam bestellen bij de slachterij.
Kalf en lam zijn dan ook ws te zacht?
Van een paard lijken ze me weer keihard.... :N:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Kalf, lam, geit, kalkoen, dat zijn wel zachte botten in vergelijking met koe en paard. Ik weet niet of je je hond plezier doet met echt dragende botten van grote dieren, die zijn wel heel erg hard.
Als je echt bang bent voor het braken, dan zou ik dus geen eend en kip meer geven. Of dan de poten van die dieren. Dat zijn wel dragende botten, maar altijd nog zachter dan koe of paard. Wellicht dat je eens eendenvleugels kan proberen en kippenpoten, om zo toch een aardige variatie te houden.
Maar ik denk dat als je je beperkt tot de eerste 4 die ik noem, dan kom je ook niet in de problemen hoor. Je kunt altijd nog meer variatie in het vlees en in het orgaanvlees aanbrengen om dat op te vangen. Maar 4 soorten botten is prima. Dan kan je die kip en eend best weg laten.
En kalf en lam en geit zijn ook niet zo heel zacht, dat zou ik gewoon wel proberen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
MJ
Zeer actief

Roelfien schreef:Ik weet niet of je je hond plezier doet met echt dragende botten van grote dieren, die zijn wel heel erg hard.
Nee, dat leek mij ook al dat die zo hard waren.

Als je echt bang bent voor het braken, dan zou ik dus geen eend en kip meer geven. Of dan de poten van die dieren. Dat zijn wel dragende botten, maar altijd nog zachter dan koe of paard. Wellicht dat je eens eendenvleugels kan proberen en kippenpoten, om zo toch een aardige variatie te houden.
Bang voor het braken ben ik niet zozeer...alleen dat ik het zo vervelend vind voor Maxi.
Maar ik denk dat als je je beperkt tot de eerste 4 die ik noem, dan kom je ook niet in de problemen hoor. Je kunt altijd nog meer variatie in het vlees en in het orgaanvlees aanbrengen om dat op te vangen. Maar 4 soorten botten is prima. Dan kan je die kip en eend best weg laten.
En kalf en lam en geit zijn ook niet zo heel zacht, dat zou ik gewoon wel proberen.
Okee..gaan we doen !
Dank je wel Roelfien! :ok:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Vind hij het wel heel erg lekker? Misschien toch tè lekker en dat hij toch grotere stukken eet dan dat hij eigenlijk aankan? Of misschien dat hij er toch teveel van eet?

Bowie geeft alleen over met hele lappen pens. Dat krijgt ze buiten en wat mevrouw doet is het naar binnen schrokken, daarna snel naar haar mand, daar het hele zwikkie uitkotsen en dan op haar gemak opeten :roll:
Dan gaat het eten opeens op een veel rustigere manier.

Eten in haar mand eet namelijk lekkerder dan buiten :19:
MJ
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Vind hij het wel heel erg lekker? Misschien toch tè lekker en dat hij toch grotere stukken eet dan dat hij eigenlijk aankan? Of misschien dat hij er toch teveel van eet?
Hij vindt het wel heel lekker..maar eet heel erg rustig. Je hoort hem kraken als je op de bank zit :mrgreen: . Met KVV is het zoef-zoef weg en is ie veel gulziger. Dat rustige eten is dus iets wat me ontzettend opvalt bij het botten-gebeuren. Maar hij zal het ws toch teveel of te groot naar binnen werken. :19:

Bowie geeft alleen over met hele lappen pens. Dat krijgt ze buiten en wat mevrouw doet is het naar binnen schrokken, daarna snel naar haar mand, daar het hele zwikkie uitkotsen en dan op haar gemak opeten :roll:
Dan gaat het eten opeens op een veel rustigere manier.
Lekker ! :N: :smile:
Maxi's favoriete plek is het kleed als ik niet uitkijk. Als ik te laat ben kan ik met een pincet de botjes eruit priegelen ! :N:
Meestal kan ik hem nog net naar het laminaat begeleiden...maar ná het overgeven is het bekkie zó sneu en soms eet ie het smaak weer op en soms denk ik: nah....of ie het nou zo lekker vindt? :denken: en soms laat ie het gewoon liggen.
En het maakt niet uit of ie binnen eet of buiten eet. Zoals nu met dit rotweer eten ze eigenlijk continu binnen. Maar ik heb pens die in stukken is van de Carnibest...weet niet hoe het met die grote lappen gaat eigenlijk. :idea: Misschien zit de kans erin dat het dan ook zou gebeuren.
Eten in haar mand eet namelijk lekkerder dan buiten :19:
Gelijk heeft ze ! :mrgreen:
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Marie-José schreef:[Bang voor het braken ben ik niet zozeer...alleen dat ik het zo vervelend vind voor Maxi.

:
ik denk dat je braken bij honden anders moet zien dan braken bij mensen :wink:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

ien schreef:

ik denk dat je braken bij honden anders moet zien dan braken bij mensen :wink:
Ik had dat idd ook gelezen en vond dus dat ik me niet zo aan moest stellen. :mrgreen:
Maarrr.. . :N: waarom dan vaak het opeten ervan met lange tanden (dan lijkt het er meer op dat ie het opeet omdat anders Bassie er mee vandoor gaat) of helemaal niet ? Terwijl als ik het eten er neerzet hij wel vrolijk begint ?
Ik als mens zijnde kan me er wel wat bij voorstellen :wink: maar dat zou de hond toch niet uit moeten maken ?
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

misschien is dat eten met "lange tanden"gewoon wat "voorzichtiger eten?"

wij denken vaak te menselijk van wat wij denken te zien.
:mrgreen:

Luca braakt niet veel maar laatst braakte ze een grote hoeveelheid voedsel/makreel uit

Het was gewoon teveel en tezwaar, na het braken vrat ze veel kieskeuriger de helft weer op
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”