Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nooit kauwen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

nanne
nieuw lid

nooit kauwen

Ongelezen bericht door nanne »

Hallo,
Mijn pup Borre is nu 12 weken. Ik heb hem grootgebracht met flesvoeding vanaf 2 weken. Vanaf het moment dat ik hem brokjes ging geven (eerst een pap, toen steeds meer zonder vocht) heeft hij niet 1 keer zijn brokjes gekauwd. Hij zuigt zijn eten echt in een keer naar binnen. Nu leggen we wel een speeltje in zijn bakje waardoor hij er omheen moet eten dus langzamer maar kauwen ho maar. Op zijn kauwstaafjes kauwt hij wel.
Is dit ok of moet hij toch een keer leren kauwen??
Ik heb wel gedacht aan grotere brokken maar de grootste puppybrokjes slurpt hij nog steeds in een keer naar binnen.
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Normaal gesproken kauwen honden niet echt op brokken. Ze slikken het met grote happen te gelijk in. Dus hij hoeft niet te leren kauwen.

Als je meer over voeding wilt weten zoek eens op Barf of KVV. Kijk anders even verder in het gedeelte van voeding
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Honden hebben geen gebit om te kauwen, maar om te scheuren. Dat kun je zien aan de puntige kiezen. De meeste honden kauwen dus niet op brokken. Soms bijten ze een brok een keer door en dat klinkt als kauwen.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

honden kunnen ook niet op brokken kauwen,dus dat borre dat niet doet is niet heel vreemd.honden hebben een gebit om te knippen en te scheuren,de hoektanden dienen om het vlees vast te pakken.als je in z'n bekkie kan kijken dan zie je ook dat de hoektanden in elkaar vallen(boven valt in de onderste)als hij zijn bek dicht heeft kunnen z'n tanden als het ware geen kant op.kijk je naar een koe of een schaap met platte kiezen en soms helemaal geen boven gebit dan kan je zien dat die gemaakt zijn om te malen.wij mensen zien een hond graag op brok kauwen maar dat kunnen ze gewoon weg niet,alleen verknippen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
nanne
nieuw lid

Ongelezen bericht door nanne »

ok harstikke bedankt dan kan ik van af nu mijn hondje met een gerust hart zijn brokken op laten stofzuigeren!
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

nanne schreef:ok harstikke bedankt dan kan ik van af nu mijn hondje met een gerust hart zijn brokken op laten stofzuigeren!
Ja :wink:

Of eens een keer KVV/ BARF proberen :wink: Tenzij je graag brokken wilt blijven voeren
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”