Ik denk dat Belle eerste loopsheid eraan zit te komen. Ze is al weken wat blafferiger en waaksiger (reageert op veel geluiden) en toen ik met Marloes ging wandelen vorige week viel het ons op dat haar vulva een stuk duidelijker zichtbaar was!
Ook likt ze er af en toe aan (niet superveel). Al met al denk ik dus nu dat het er echt aan zit te komen. Aangezien ik geen ervaring heb met loops teven vroeg ik mij af hoe die stadia precies verlopen en vanaf wanneer ik haar echt moet vastlijnen?
Ze is overigens 10 december 8 maanden geworden. Enkele weken geleden sprak ik de fokker en die gaf aan dat haar moeder, en de meeste teven in die lijn, zo rond de 11 maanden loops werden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Periode van vruchtbaarheid/loopsheid
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Normaal gesproken duurt de loopsheid 3 weken.
De laatste periode denken veel mensen dat het al "over"is omdat ze geen bloed meer zien, maar een wat helderder afscheiding.
Dit is meestal de vruchtbaarste tijd dus
Er zijn niet direct speciale tijden aan te geven voor de vruchtbare dagen.
Meestal tussen de 12 de en de 16 de dag, maar er zijn honden bevrucht op de 8 ste dag en ook op de 20 ste dag.
Als ik jou was zou ik de hond de hele periode aan de riem houden. Lekker een lange lijn nemen en veel met haar spelen buiten.
De laatste periode denken veel mensen dat het al "over"is omdat ze geen bloed meer zien, maar een wat helderder afscheiding.
Dit is meestal de vruchtbaarste tijd dus
Er zijn niet direct speciale tijden aan te geven voor de vruchtbare dagen.
Meestal tussen de 12 de en de 16 de dag, maar er zijn honden bevrucht op de 8 ste dag en ook op de 20 ste dag.
Als ik jou was zou ik de hond de hele periode aan de riem houden. Lekker een lange lijn nemen en veel met haar spelen buiten.
- starfleet
- Erelid
Vanaf dat het bloedverlies start drie weken. Wij hebben Buffy ruim drie weken aan de flex gehad. Buffy snauwde alles weg behalve vanaf de 11e dag, toen vond ze een paar dagen alles leuk. Dat viel samen met de periode waarin het bloedverlies afnam en wateriger werd. Gezwollen vulva was bij Buffy ook heel duidelijk zichtbaar.
Anne
Anne
-
Dazwa84
Ah, dus de periode die echt de loopsheid wordt genoemd begint officieel met het bloedverlies? En de periode daarvoor is zeg maar de aanloopperiode? Duurt die bij de ene hond langer dan de andere? Want stel dat Belle dus inderdaad loops wordt, dan duurt dat voor mijn gevoel best wel een tijdje bij Belle.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1