Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel Rodi?
Moderator: moderatorteam
-
Marloes
Hoeveel Rodi?
Ik wil Robbie iig voor de helft (misschien daarna wel meer) aan de Rodi. Hij vind het hartstikke lekker (gatver wat stinkt die pens).
Maar hoeveel geef ik hem? Ik heb nu een paar pakken in de vriezer liggen en al die burgers hebben we gehalveerd.
We geven hem dus steeds een halve.
Maar hoe weet ik of hij genoeg krijgt?
Hij weegt nu net 3 kilo.
Maar hoeveel geef ik hem? Ik heb nu een paar pakken in de vriezer liggen en al die burgers hebben we gehalveerd.
We geven hem dus steeds een halve.
Maar hoe weet ik of hij genoeg krijgt?
Hij weegt nu net 3 kilo.
- jellie2002
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hi Marloes,
Volgens mij is Robbie nu een maand of 7, toch?
Ik geef Ziggy (ook 7 maanden) Carnibest en geeft haar per dag ongeveer 40 gram per kilo lichaamsgewicht.
Volgens mij geldt dit ook voor Rodi (mits het Rodi compleet is??)
Dit betekend dat Robbie op dit moment ongeveer 120 gram Rodi per dag moet krijgen (hoeveel plakjes of halve plakje dat zijn weet ik niet, maar je hebt vast wel een weegschaal
)
Voor volwassen honden geldt: ongeveer 20 gram per kilo lichaamsgewicht.
Heeft Robbie vaker versvoer gehad, of heeft hij tot nu toe brokjes gekregen? Houdt er dan rekening mee dat hij dan flink aan de diaree kan gaan :N: Je kunt dit een beetje voorkomen door aan het begin kokend water over de Rodi heen te gooien en dit langzaam af te bouwen.
Zo is het bij Ziggy en Bob ook perfect gegaan.
Volgens mij is Robbie nu een maand of 7, toch?
Ik geef Ziggy (ook 7 maanden) Carnibest en geeft haar per dag ongeveer 40 gram per kilo lichaamsgewicht.
Volgens mij geldt dit ook voor Rodi (mits het Rodi compleet is??)
Dit betekend dat Robbie op dit moment ongeveer 120 gram Rodi per dag moet krijgen (hoeveel plakjes of halve plakje dat zijn weet ik niet, maar je hebt vast wel een weegschaal
Voor volwassen honden geldt: ongeveer 20 gram per kilo lichaamsgewicht.
Heeft Robbie vaker versvoer gehad, of heeft hij tot nu toe brokjes gekregen? Houdt er dan rekening mee dat hij dan flink aan de diaree kan gaan :N: Je kunt dit een beetje voorkomen door aan het begin kokend water over de Rodi heen te gooien en dit langzaam af te bouwen.
Zo is het bij Ziggy en Bob ook perfect gegaan.
-
piep
-
Marloes
Hij heeft het al een paar keer gehad en niks niet aan de dunne. Gelukkig. We geven hem dus halve burgers en ik denk dat dat dan wel aardig goed is. 's Ochtends krijgt hij nog brokjes. 's Avonds wil ik hem op de Rodi hebben.
Robbie is idd bijna 7 maanden.
We zijn eerst begonnen met Rodi Lamshart, dat is aanvullend, kwam ik thuis pas achter. Dat met brokjes gemixt.
Die met pens vind hij ook heel erg lekker.
We proberen gewoon ff!
EDIT: Mijn vriend denkt dat we hem te weinig geven. Die schept steeds zijn bak vol. Die wil bij de Rodi (Volledig) ook brokjes erdoor.
Maar als Robbie 's ochtends brokken krijgt, 's middags ook, 's avonds halve plak Rodi en tussendoor een dentastick en koekje krijgt, dan krijgt hij toch genoeg?
Ik wil straks geen moddervette hond ofzo...
Robbie is idd bijna 7 maanden.
We zijn eerst begonnen met Rodi Lamshart, dat is aanvullend, kwam ik thuis pas achter. Dat met brokjes gemixt.
Die met pens vind hij ook heel erg lekker.
We proberen gewoon ff!
EDIT: Mijn vriend denkt dat we hem te weinig geven. Die schept steeds zijn bak vol. Die wil bij de Rodi (Volledig) ook brokjes erdoor.
Maar als Robbie 's ochtends brokken krijgt, 's middags ook, 's avonds halve plak Rodi en tussendoor een dentastick en koekje krijgt, dan krijgt hij toch genoeg?
Ik wil straks geen moddervette hond ofzo...
-
piep
bij rodi compleet hoeven geen brokken dat is volgens mij niet eens goed ik meende dat er 8 uur tussen brokken en vers moet zitten. als je voert wat er voorgeschreven is dan moet het goed zijn, vergelijk het met wit en volkorenbrood van het witte moet je meer eten om vol te zitten. maar de echte versvoerders weten precies hoe het zit met brokken en vers.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
piep schreef:bij rodi compleet hoeven geen brokken dat is volgens mij niet eens goed ik meende dat er 8 uur tussen brokken en vers moet zitten. als je voert wat er voorgeschreven is dan moet het goed zijn, vergelijk het met wit en volkorenbrood van het witte moet je meer eten om vol te zitten. maar de echte versvoerders weten precies hoe het zit met brokken en vers.
ben geen echte versvoerder maar ze krijgen het hier wel een paar keer per week, soms AHV soms schapenribben, geitenribben etc.
En ja, er moet 8 uur tussenzitten tussen vers en brok... hier krijgen ze dan 's ochtends brok en 's avonds vers.. je kunt ook versdagen inlassen dus bijv. 4 dagen vers en 3 brok

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
piep
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
diesel eet sinds een tijdje ook alleen nog maar rodi.
op het pak staat 5 plakken per dag nou dat is dus echt veel te veel.
hij weegt 7 kilo maximaal en hij krijgt 2x per dag 1 plak en dat is zat voor hem (als advies hier gehad van iemand)
bij compleet hoef je verder niks te geven of te mengen.
ik heb ook een paar pakken van die niet complete (vriend verkeerd gekocht) en die geef ik aan de honden van vrienden als tussendoortje als we daar naar toe gaan.
(die zijn blij met mij omdat ze thuis aalleen brokken krijgen en springen een gat in de lucht als wij komen)
ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds erg blij dat we voor dit voer gekozen hebben.
op het pak staat 5 plakken per dag nou dat is dus echt veel te veel.
hij weegt 7 kilo maximaal en hij krijgt 2x per dag 1 plak en dat is zat voor hem (als advies hier gehad van iemand)
bij compleet hoef je verder niks te geven of te mengen.
ik heb ook een paar pakken van die niet complete (vriend verkeerd gekocht) en die geef ik aan de honden van vrienden als tussendoortje als we daar naar toe gaan.
(die zijn blij met mij omdat ze thuis aalleen brokken krijgen en springen een gat in de lucht als wij komen)
ik ben tot op de dag van vandaag nog steeds erg blij dat we voor dit voer gekozen hebben.
Groetjes Silvia en Diesel
-
Nina
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
-
Marloes
Eén plak per dag?
Dat acht uur tussen brokken en rodi klopt wel. Nou als 1 plak genoeg is, 's ochtends helft en 's avonds helft, kunnen we wel helemaal over.
Maar goed eerst ff deze brokken opmaken, heb nog zak staan...
Maar dat van acht uur er tussen wist ik niet, maar waarom is dat?
Mijn vriend dacht dat een halve veel te weinig was en las 1 plak per maaltijd
Dat acht uur tussen brokken en rodi klopt wel. Nou als 1 plak genoeg is, 's ochtends helft en 's avonds helft, kunnen we wel helemaal over.
- Moos
- Zeer actief
1 plak per dag lijkt me prima; misschien zelfs nog teveel (maar dat merk je vanzelf als hij aan gaat komenMarloes schreef:Eén plak per dag?
Moos en Saar zijn allebei gecastreerd; dus dat scheelt ook wel natuurlijk, maar Moos van 6.5 kilo krijgt 1 1/4 plak op een dag, en Saar van om en nabij de 4.8 kilo 3/4 plak.
Ik ben erg blij met kippennekkies en vleugeltjes, want daar kan ik ze wat meer van geven zonder dat ze aankomen; dan hebben ze tenminste 'echt eten'

-
piep
-
Marloes
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Moos
- Zeer actief
Je kan hem altijd meer gaan geven als hij mager wordtMarloes schreef:Eén plak lijkt zo weinig....
Maar het zal wel zo geweldig voedzaam zijn dat het weer goed is...
Maar als mijn (gecastreerde) hondje van ruim 4 kilo genoeg heeft aan 3/4 plak, dan lijkt me 1 plak voor een hondje van net aan 3 kilo toch echt wel zat

-
Marloes
Heb je ook wel gelijk in hoor. Maar het lijkt gewoon weinig.Moos schreef:Je kan hem altijd meer gaan geven als hij mager wordtMarloes schreef:Eén plak lijkt zo weinig....
Maar het zal wel zo geweldig voedzaam zijn dat het weer goed is...![]()
Maar als mijn (gecastreerde) hondje van ruim 4 kilo genoeg heeft aan 3/4 plak, dan lijkt me 1 plak voor een hondje van net aan 3 kilo toch echt wel zat
Meneer vindt het wel vresuluk lekker...
We proberen het gewoon.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
omdat brokken heel anders verteren dan vers, volgens mij sneller...Marloes schreef: Maar dat van acht uur er tussen wist ik niet, maar waarom is dat?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer: