Pendrag schreef:Ik denk wel dat het een ras is dat niet gemakkelijk vet te krijgen is. Zeker niet als je een exemplaar hebt met behoorlijk jachtinstinct. Onze labrador en Esta (bracco teefje) zijn even groot. Esta weegt iets minder maar krijgt toch 2 keer zoveel voer. Andor krijgt maar liefst 4 keer zoveel en blijft erg slank. Zijn zus echter, die nog bij de fokker woont, is heel veel zwaarder. Daar zijn de meeste teven in mijn ogen vet zat. Volgens mij barft zij maar daar heb ik nu de mogelijkheden niet voor. Het blijft dus even zoeken naar een goede oplossing.
Of Dante en Andor erg gerelateerd zijn weet ik niet. De reu komt uit Italie (Zorro) en de teef uit haar bruine lijn. Wat me wel is opgevallen is dat dit nest meer last heeft van angstig/teruggetrokken gedrag dan haar andere honden. De reu heeft dus toch wat teveel meegegeven op dat gebied.
Toen ik Dante bij haar haalde voerde ze Rodi (kvv). Dat mager zijn heb ik wel bij meer Bracco's gezien (op de wandelingen) ook van die type's die niet dikker te krijgen waren. En wat aan de magere kant vind ik ook niet erg; is gezonder dan te dik

Alleen met vakantie's werd het af en toe te gek (kreeg hij nóg meer beweging dan normaal). Op een gegeven moment nam ik rodi-worsten mee voor onderweg (tijdens het wandelen). Om hem bij te voeren
Wat is Andor zijn stamboomnaam? Ik geloof dat je op de site van de raad van beheer de stamboom op kan zoeken. Als je dat niet erg vind tenminste? Lijkt me wel leuk om eens te kijken
Dante heet in het 'echt'; Quichote.
Echt jammer hoor van die teruggetrokkenheid van Andor! Trekt hij zich niet een beetje op aan zijn 'zussen'?