Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuwe brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hopelijk gaat het beter met FarmFood!

Wat je misschien zou kunnen proberen, als je hond hier niet goed op reageert is Canex. is ook een natuurlijke brok en ze hebben een vorm die volledig gebasseerd is op vis, of Henne zalm.

Van beide brokken heb ik van een aantal Berner eigenaars goede verhalen gehoord. Hoe de verhoudingen zijn weet ik niet exact, maar je zou eens kunnen kijken :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Over Cavom hoor ik ook veel goede verhalen en het is ook een natuurlijke en geperste brok.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hoi Liesbeth,

Ik heb niet echt een tip voor je maar wil even kwijt dat ik met Dante ook altijd 'getobd' heb met het op gewicht houden. Dante heeft haast zijn hele leven tegen 'te mager' aangezeten. Als die ribben wel weer erg goed te zien waren kreeg hij meerdere maaltijden per dag (soms wel 4x) omdat het met twee maaltijden gewoon niet lukte. Gaf ik hem teveel dan ging hij aan de diarree of at het gewoon niet op. De afgelopen maanden (heel weinig beweging) krijg ik heel dikwijls te horen dat hij er zo goed uitziet :wink:
Ik weet niet of ze veel dezelfde voorouders hebben, anders zou je denken dat het erfelijk is :mrgreen:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Pendrag schreef:Ik denk wel dat het een ras is dat niet gemakkelijk vet te krijgen is. Zeker niet als je een exemplaar hebt met behoorlijk jachtinstinct. Onze labrador en Esta (bracco teefje) zijn even groot. Esta weegt iets minder maar krijgt toch 2 keer zoveel voer. Andor krijgt maar liefst 4 keer zoveel en blijft erg slank. Zijn zus echter, die nog bij de fokker woont, is heel veel zwaarder. Daar zijn de meeste teven in mijn ogen vet zat. Volgens mij barft zij maar daar heb ik nu de mogelijkheden niet voor. Het blijft dus even zoeken naar een goede oplossing.

Of Dante en Andor erg gerelateerd zijn weet ik niet. De reu komt uit Italie (Zorro) en de teef uit haar bruine lijn. Wat me wel is opgevallen is dat dit nest meer last heeft van angstig/teruggetrokken gedrag dan haar andere honden. De reu heeft dus toch wat teveel meegegeven op dat gebied.
Toen ik Dante bij haar haalde voerde ze Rodi (kvv). Dat mager zijn heb ik wel bij meer Bracco's gezien (op de wandelingen) ook van die type's die niet dikker te krijgen waren. En wat aan de magere kant vind ik ook niet erg; is gezonder dan te dik :roll: Alleen met vakantie's werd het af en toe te gek (kreeg hij nóg meer beweging dan normaal). Op een gegeven moment nam ik rodi-worsten mee voor onderweg (tijdens het wandelen). Om hem bij te voeren :wink:

Wat is Andor zijn stamboomnaam? Ik geloof dat je op de site van de raad van beheer de stamboom op kan zoeken. Als je dat niet erg vind tenminste? Lijkt me wel leuk om eens te kijken :wink:
Dante heet in het 'echt'; Quichote.
Echt jammer hoor van die teruggetrokkenheid van Andor! Trekt hij zich niet een beetje op aan zijn 'zussen'?
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”