Ik heb voor mijn hondjes ooit een soort onderjasje gemaakt van fleecestof. Je koopt gewoon bij blokker ofzo een fleecedeken en daar knip je het patroon uit.
Het hangt er natuurlijk van af wat je wilt bedekken met het jasje...
Ik heb met mijn hondjes een jasje wat over de borst tussen de voorpoten naar de buik gaat, zodat het buikje is bedekt. Maar er zijn ook makkelijkere modellen waarbij je alleen een deel over de nek sluit en een stukje onder de buik en dat model is heel makkelijk te maken. Maar dan bedekt het niet alles.
Als je in het fotohoekje kijkt naar mijn hondjes en hun jasjes aan, begrijp je wat ik bedoel met dat stuk over de borst tussen de voorpoten naar de buik... beetje moeilijk uitleggen namelijk als je dat moet typen...
En als je anders makkelijk wil doen, kun je dus idd een truitje bij zeeman kopen, maar ook een bodywarmer doet het erg goed!! Koop je gewoon in kindermaat en dan heb je een lekkere dikke jas voor je hond.
Tenzij je handig bent, zou ik niet moeilijk doen en gewoon een kindertrui of bodywarmer kopen, ben je meestal ook goedkoper uit.