Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jasjes etc.

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

jelle
Zeer actief

jasjes etc.

Ongelezen bericht door jelle »

Hoi

niet gedacht dat ik er ooit aan zou beginnen, maar nood breekt wet :wink:

Voor Berta is het nu echt te koud om zonder jasje buitenshuis te zijn.

Ik wil dus zelf het een en ander gaan knutselen met de naaimachine. Wie heeft goede tips? Wat zijn goed werkende modellen, handig bruikbare stofjes etc.?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
starfleet
Erelid

Re: jasjes etc.

Ongelezen bericht door starfleet »

jelle schreef:Hoi

niet gedacht dat ik er ooit aan zou beginnen, maar nood breekt wet :wink:

Voor Berta is het nu echt te koud om zonder jasje buitenshuis te zijn.

Ik wil dus zelf het een en ander gaan knutselen met de naaimachine. Wie heeft goede tips? Wat zijn goed werkende modellen, handig bruikbare stofjes etc.?
Als je heel snel wat wil hebben kun je een kindertrui bij de Zeeman of Wibra kopen en de mouwen eruithalen.

Als je zelf gaat maken is fleece voor de voering lekker warm en goedkoop en ik zou zelf kijken of ik nog een oude jas had liggen die verknipt kan worden. Van modellen heb ik geen kaas gegeten.

Anne
Indianpepper
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Indianpepper »

Ik heb voor mijn hondjes ooit een soort onderjasje gemaakt van fleecestof. Je koopt gewoon bij blokker ofzo een fleecedeken en daar knip je het patroon uit.
Het hangt er natuurlijk van af wat je wilt bedekken met het jasje...

Ik heb met mijn hondjes een jasje wat over de borst tussen de voorpoten naar de buik gaat, zodat het buikje is bedekt. Maar er zijn ook makkelijkere modellen waarbij je alleen een deel over de nek sluit en een stukje onder de buik en dat model is heel makkelijk te maken. Maar dan bedekt het niet alles.

Als je in het fotohoekje kijkt naar mijn hondjes en hun jasjes aan, begrijp je wat ik bedoel met dat stuk over de borst tussen de voorpoten naar de buik... beetje moeilijk uitleggen namelijk als je dat moet typen... :denken:

En als je anders makkelijk wil doen, kun je dus idd een truitje bij zeeman kopen, maar ook een bodywarmer doet het erg goed!! Koop je gewoon in kindermaat en dan heb je een lekkere dikke jas voor je hond. :ok:

Tenzij je handig bent, zou ik niet moeilijk doen en gewoon een kindertrui of bodywarmer kopen, ben je meestal ook goedkoper uit. :wink:
Afbeelding
Pootje van Pepper en Indi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”