Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gewichtschema voor labradors.
Moderator: moderatorteam
- maxlover
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labrador
gewichtschema voor labradors.
sinds kort zijn wij de trotse eigennaars van een blonde labrador met de naam Kyran. In begin vond ik hem vrij rank, nu begint ie aardig te groeien zowel in de hoogte als gewicht ( niet te zwaar natuurlijk)
Maar bestaat er goed schema wat zo het gewicht ongeveer moet zijn?
Maar bestaat er goed schema wat zo het gewicht ongeveer moet zijn?
Daar zijn we weer!!!!!!!nieuwe kansen, nieuwe rondes

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn Labradors, teven, zijn beide rond de 53 cm en zo'n 28 kilo.
Ze zijn geen vette rolmopsen (bedankt voor het vooroordeel) maar mooi op gewicht.
Een reu zal wat groffer en zwaarder zijn denk ik.
Als je de ribben goed kunt voelen en de hond van bovenaf een "taille" heeft, is hij goed op gewicht. ook moett de buik een beetje opgetrokken zijn, en niet recht lopen gelijk met de ruglijn zeg maar.
Ze zijn geen vette rolmopsen (bedankt voor het vooroordeel) maar mooi op gewicht.
Als je de ribben goed kunt voelen en de hond van bovenaf een "taille" heeft, is hij goed op gewicht. ook moett de buik een beetje opgetrokken zijn, en niet recht lopen gelijk met de ruglijn zeg maar.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
dat is geen vooroordeel,het is algemeen bekend dat de meeste lab's veelste dik zijn,er zijn maar enkele die ik mooi slank zie rondt lopen.fes/lou schreef:Ze zijn geen vette rolmopsen (bedankt voor het vooroordeel) maar mooi op gewicht.
.
inderdaan gewoon goed kijken en voelen,als je met je hand over z'n ribben kast gaat moet je de ribben eigenlijk kunnen voelen zonder dat je extra druk op de ribben legt.en geen hangbuik maar een betje een oplopende buiklijn. mijn 2flat's verschillen 5kilo in gewicht en de hoogtte is bij de beide damen's niet heel erg verschillend maar de een is mooier als ze wat zwaarder is(oogt en voelt al snel mager)als de ander.dus als ik ruby net zo zwaar laat worden als canyon is ze gewoon vet en dik,maar als canyon net zo veel zou wegen als ruby hou ik een gratenpakhuis over.

jemble 5 maanden
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik wilde dat het een vooroordeel wás! Hier in de buurt wonen veel labradors en daarvan zijn er maar twee normaal op gewicht... Ik vind het echt een rotgezicht als ik ze zo zie schommelen itt die twee die echt een lust voor het oog zijn. Éen van de baasjes wilde me zelfs wijsmaken dat haar hond 'echt niet te dik was maar zulke zware botten had'fes/lou schreef:Mijn Labradors, teven, zijn beide rond de 53 cm en zo'n 28 kilo.

Natuurlijk geldt dat niet alleen voor labradors maar vooral bij dat ras komt dik zijn veel voor, is mijn ervaring hier in de buurt..
Gr. Marijke
Gr. Marijke

- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
o die opmerking krijg ik heel vaak te horen
mijn honden krijgen vast geen eten want ze zien zo mager. ja ja volgens mij zit tussen mager en slank nog wel wat vershil.en ja ook mijn meiden kunnen rustig vreten wat ik ze voorzet met de gevolgen dat ze dan dus heel dik worden maar dat doe ik maar niet.

jemble 5 maanden
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
De ellende is vooral dat er nog steeds fokkers zijn die een "gewichtschema"meegeven aan de pupkopers.
Elke week moeten ze een bepaald gewicht zijn aangekomen.
Dat kan je dus niet hanteren, zo'n schema
De ene hond groeit sneller in de hoogte dan de andere.
Ik heb heel wat te dikke puppy's op de puppencursus gezien die "volgens schema" gevoerd werden.
Je moet inderdaad voeren met je "ogen"en je handen
Elke week moeten ze een bepaald gewicht zijn aangekomen.
Dat kan je dus niet hanteren, zo'n schema
De ene hond groeit sneller in de hoogte dan de andere.
Ik heb heel wat te dikke puppy's op de puppencursus gezien die "volgens schema" gevoerd werden.

Je moet inderdaad voeren met je "ogen"en je handen

hahahahaha ik heb het gister gezien dus! Liep tussen de labradors en heb gezegd dat het dikke trollen waren. niet echt aardig, ik weet hetRosita Compagner schreef:Ik ga morgen Labjes kijken op de show .... Wedden dat geeneen een taille heeft en ook geen oplopende buiklijn?en de hond van bovenaf een "taille" heeft, is hij goed op gewicht. ook moett de buik een beetje opgetrokken zijn, en niet recht lopen gelijk met de ruglijn zeg maar.

ik ken wel een paar mooie labjes, wel type werklijn