Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ansjovis

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

ansjovis

Ongelezen bericht door lilalila »

Hoi,

ik heb wat ansjovis uit blik over, kan ik dat gewoon aan Kyra geven ?
Ester&Lara

Ongelezen bericht door Ester&Lara »

Uit blik zijn ze eigenlijk te zout, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het zo heel afentoe ook weleens geef :wink:
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Er zijn geen onderzoeksresultaten, die aangeven dat wat meer zout nadelige gevolgen heeft voor een gezonde hond in een kouder klimaat.

Gewoon voorzichtig uitproberen. Als je hond het lekker vindt - en de meeste honden houden wel van zoute snoepjes - kun je dat lekker uitbuiten door het restant van het blikje in je koelkast te bewaren en te gebruiken als speciale beloning. :ok:

Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl
lilalila
Zeer actief
Mijn ras(sen): een pippa
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lilalila »

Oké, een klein stukje kan dus wel. Ze vindt het in ieder geval héél lekker !

:ok:
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik geef het ook weleens. Ik spoel ze dan eerst even af en dan geef ik hele kleine stukjes als beloning.
Groetjes, Nina en Baloe
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

ignit schreef:Er zijn geen onderzoeksresultaten, die aangeven dat wat meer zout nadelige gevolgen heeft voor een gezonde hond in een kouder klimaat.

Gewoon voorzichtig uitproberen. Als je hond het lekker vindt - en de meeste honden houden wel van zoute snoepjes - kun je dat lekker uitbuiten door het restant van het blikje in je koelkast te bewaren en te gebruiken als speciale beloning. :ok:

Ignit Bekken
http://www.barf-natuurlijk.nl
Zijn die onderzoeksresultaten ergens terug te vinden, Ignit?
Vind ik interessant om te lezen.

(Hier is Billy echt gek op zout (haring! :wink: ) en ik maar denken: zout is niet goed... )
Afbeelding
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

hier krijgen ze af en toe ook haring, maar zie ze nooit extra drinken ivm zout
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Rami, onderzoeksresultaten die er niet zijn, zijn ook niet terug te vinden. :mrgreen:

Zo uit mijn hoofd denk ik dat je wel iets over zout kunt vinden in het boek van Helmut Meyer/Juergen Zentek: Ernaehrung des Hundes. Heb het even opgezocht en hierbij een klein stukje (weinig tijd): "Gesunde Hunde sind - sofern ausreichend Wasser zur Verfuegung steht - gegenueber Kochsalzgaben relativ tolerant. Mengen bis zu 2.5 g/kg KM wurden vertragen, wobeizich der anfaenglich gestiegene Blutdruck allmaehig wieder normalisiert." Er staat geen ref bij.

Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

ignit schreef:Rami, onderzoeksresultaten die er niet zijn, zijn ook niet terug te vinden. :mrgreen:
Haha, scherp, Ignit! :mrgreen:
Las het idd verkeerd: dat er wel onderzoeken zijn gedaan maar dat de resultaten niet wijzen op nadelige invloeden van zout

ignit schreef:Zo uit mijn hoofd denk ik dat je wel iets over zout kunt vinden in het boek van Helmut Meyer/Juergen Zentek: Ernaehrung des Hundes. Heb het even opgezocht en hierbij een klein stukje (weinig tijd): "Gesunde Hunde sind - sofern ausreichend Wasser zur Verfuegung steht - gegenueber Kochsalzgaben relativ tolerant. Mengen bis zu 2.5 g/kg KM wurden vertragen, wobeizich der anfaenglich gestiegene Blutdruck allmaehig wieder normalisiert." Er staat geen ref bij.
Bedankt voor deze info in ieder geval.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”