Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokken voeren en de gezonheid van je hond..

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik ken ze ook en het jammere aan dit soort stukjes vind ik dat ze door de lay-out echt over komen als al die spamtroep die ik in mijn e-mailbox vind. Veel rode letters, veel kreten en weinig daadwerkelijke achtergrondinformatie hoe men aan die wetenschap komt. Pas als je flink doorscrolt omlaag dan kom je wat namen tegen maar ook die komen niet met verwijzingen naar gedegen onderzoek.

Let wel, ik geloof wat er staat, maar ik weet het niet. Er is weinig of niets aantoonbaars over en het speelt vreselijk in op de gevoelens van de hondeneigenaar (je bent feitelijk een dierenbeul als je dat stuk gelezen hebt en je hond ooit nog brokjes krijgt)
Ik geloof ook in gezonde voeding, zelf samengesteld.
Maar het blijft bij geloven en het is geen weten. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Ben het er ook niet helemaal mee eens, dat brokken slecht zijn voor je hond.!

Wij hebben altijd herders gehad en ze kregen nooit iets anders dan brokken,, Farmfood en Prins. En uiteindelijk zijn ze bijna 10 geworden,, zonder ooit bij een da te zijn geweest voor bijzondere dingen.

Ik geef Mack nu ook op het moment alleen maar KVV,, maar als ik echt nadelen ga ontdekken,, ga ik weer terug op de Farmfood en alleen in het weekend vlees! Wil gewoon kijken of ik verschillen ga merken :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Goed er worden veel honden relatief oud op brokken en er zullen honden zijn die het zelfs slechter gaan doen op kvv of BARF (of wat voor andere naam je er aan wil geven).
Maar ik geloof niet alleen dat rauw voer beter is dan brokken ik ben er van overtuigd.
Kevin is 13+ en vorige maand binnenste buiten gekeerd. Alle bloedwaardes lagen binnen de marges. Nogal ongewoon voor een hond van die leeftijd volgens de internist.
Een andere middenslag van 11 jaar is tot voor kort een 'brokkenhond' geweest. Hij werd minder en ze hebben zijn bloed op de nierfunctie laten testen en daar schrokken ze echt van, ook hun DA. Na wat heen en weer info, hebben ze hem op vers gezet. Na een paar maanden weer het bloed getest en er zat duidelijke verbetering in.
Afgelopen vrijdag nogmaals getest en alle waarden liggen nu heel mooi binnen de marges. De DA heeft het 2x getest omdat hij het niet kon geloven.
:19: Ik ben overtuigd :pffff: .

Overigens vraag ik me af of de manier waarop die sites hun 'waarheid' profileren wel zo goed overkomt :roll: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Benji&Brenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Benji&Brenda »

Liesbeth schreef: Overigens vraag ik me af of de manier waarop die sites hun 'waarheid' profileren wel zo goed overkomt :roll: .
Het lijkt wel een tell sell reclame :N:
Groetjes Brenda en een pootje van Britt en Bram - www.stativo.nl
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als ik mijn hond niet deze speciale brokken zou voeren zou hij echt dood gaan aan ondervoeding door constante diarree :N:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”