Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gewicht.
Moderator: moderatorteam
Gewicht.
Weet niet of het hier helemaal goed staat, maar zet het dan maar waar het wel hoort..
Ik was laatst bij de Pet's Place en daar was een meneer van Purina Pro Plan om je hond te checken of zijn gewicht en dergelijke goed was.
Die meneer had een weegschaal staan maar hij vertelde later dat het gewicht eigenlijk niet zoveel uitmaakt, maar dat je wel kan voelen of je hond goed is.
Dat je zijn ribben toch wel moet kunnen voelen. Dat hij , van bovenaf gezien, bij zijn schouders wat breder is en dan smaller naar achteren toeloopt. En dat zijn "onderkant" vanaf de voorkant met een boog omhoog naar de achterkant loopt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Robbie was okee, en ik had ook niks anders verwacht.
Kregen we nog een beste zak Pro Plan mee.
Maar hoe doen jullie dat? Wegen jullie je hond en hou je dat in de gaten of kijk je naar zijn vorm?
Ik was laatst bij de Pet's Place en daar was een meneer van Purina Pro Plan om je hond te checken of zijn gewicht en dergelijke goed was.
Die meneer had een weegschaal staan maar hij vertelde later dat het gewicht eigenlijk niet zoveel uitmaakt, maar dat je wel kan voelen of je hond goed is.
Dat je zijn ribben toch wel moet kunnen voelen. Dat hij , van bovenaf gezien, bij zijn schouders wat breder is en dan smaller naar achteren toeloopt. En dat zijn "onderkant" vanaf de voorkant met een boog omhoog naar de achterkant loopt. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Robbie was okee, en ik had ook niks anders verwacht.
Kregen we nog een beste zak Pro Plan mee.
Maar hoe doen jullie dat? Wegen jullie je hond en hou je dat in de gaten of kijk je naar zijn vorm?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
- Moos
- Zeer actief
Ik kijk en voel en weeg ook.
Na een aantal jaren van kijken en voelen
weet ik dat Moos rond de 6.5 moet zitten en Saar rond de 4.8.
Ik kan absoluut niet zien of voelen of ze 200 of 300 gram zijn aangekomen, en weeg ze dus regelmatig (weegschaal op de grond zetten, hondje erop zetten en "blijf" zeggen. Dan blijven ze braaf staan totdat ik zeg dat ze eraf mogen).
Bij Moos kan je trouwens op 7.8 ook nog de ribben aardig goed voelen en hij heeft ook nog een taille, maar is wel mooi bijna 1.5 kilo te zwaar :N:
Na een aantal jaren van kijken en voelen

Ik kan absoluut niet zien of voelen of ze 200 of 300 gram zijn aangekomen, en weeg ze dus regelmatig (weegschaal op de grond zetten, hondje erop zetten en "blijf" zeggen. Dan blijven ze braaf staan totdat ik zeg dat ze eraf mogen).
Bij Moos kan je trouwens op 7.8 ook nog de ribben aardig goed voelen en hij heeft ook nog een taille, maar is wel mooi bijna 1.5 kilo te zwaar :N:

-
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
-
- Actief
- zonta
- Actief
Mijn st.bernard Bruno heb ik vanaf 8 weken tot nu regelmatig gewogen. Dit heb ik vooral gedaan om goed zijn groei in de gaten te houden i.v.m z,n poten(groeipijn enz).Alles is gelukkig goed gegaan en het is nu een hond van 65 kilo zonder problemen
Mijn andere twee honden houd ik in de gaten door te voelen en te kijken.
Gr, Zonta

Mijn andere twee honden houd ik in de gaten door te voelen en te kijken.
Gr, Zonta
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
ik kijk en voel alleen,ruby heeft een andere bouw als canyon(zelfde ras)en ruby weegt daardoor minder als canyon.ruby is op het mooist als ze rond de 23kg zit en canyon is het mooist als ze rond de 28kilo zit.er zit dus min.5kg verschil tussen en toch zijn ze beide absoluut niet te dik.er wordt alleen gewogen voor medicijnen of iets dereglijks.

jemble 5 maanden
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Wegen alleen als we met de hond bij de d.a. komen en dat is als het goed is maximaal 1x per jaar voor de entingen.
Verder op het oog (dus geen hangbuikje en een beetje smaller voor de heupen 'taille') en voelen. De ribben moeten makkelijk voelbaar zijn.
Onze Goldens wogen volgens het schema ook te zwaar, maar in praktijk waren ze keurig op gewicht.
Verder op het oog (dus geen hangbuikje en een beetje smaller voor de heupen 'taille') en voelen. De ribben moeten makkelijk voelbaar zijn.
Onze Goldens wogen volgens het schema ook te zwaar, maar in praktijk waren ze keurig op gewicht.