Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ribben e.d en niet kauwen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Eva
Actief

ribben e.d en niet kauwen

Ongelezen bericht door Eva »

ik ben nu na een lange tijd kiponderdelen begonnen met het voeren van verschillende soorten ribben. Isis kauwt het goed maar Tyson heeft er toch moeite mee. Hij eet veel te snel. Hij kotst het vlak nadat hij het ingelsikt heeft gelukkig weer uit. Heb net maar weer alles geknipt voor hem. (nadat hij het uitgespuugd had :mrgreen: )

Hoe doen jullie dat? Zo is er voor hem toch geen lol aan? Vind het geweldig als ik zie hoe Isis bezig is met dat Barf-materiaal.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hier wordt ook wel eens gekotst (met name door Silka) na het eten van geiten/lamsrib of kipkarkas, maar ik heb niet het idee dat het komt omdat ze niet goed kauwt.
Volgens mij vind ze het gewoon lekker om 'voorverwarmd' te eten. Klinkt misschien raar maar ik ken meer honden die hun eten 'opgeven' om het vervolgens weer op te eten.

Daarbij, als het echt kleine, zachte ribben/botten zijn (dus van gevogelte of jonge dieren) is het niet zo erg als honden niet of nauwelijks kauwen. Tenminste, als je hond vers/vlees/botten gewend is. Het maagzuur verteert het gewoon allemaal.
Afbeelding
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Re: ribben e.d en niet kauwen

Ongelezen bericht door ignit »

Eva schreef:Isis kauwt het goed maar Tyson heeft er toch moeite mee. Hij eet veel te snel. Hij kotst het vlak nadat hij het ingelsikt heeft gelukkig weer uit. Heb net maar weer alles geknipt voor hem. (nadat hij het uitgespuugd had :mrgreen: )

Hoe doen jullie dat? Zo is er voor hem toch geen lol aan? Vind het geweldig als ik zie hoe Isis bezig is met dat Barf-materiaal.
Eva, honden kauwen niet - ze knippen alles in stukken met hun kiezen en gooien het dan naar binnen. Ze genieten van het eten wanneer ze lekker liggen uit te buiken - wat dat betreft is er een groot verschil tussen honden en mensen. :mrgreen:

Waarschijnlijk moet Tyson nog leren om de stukken in de juiste afmeting te knippen. Je kunt het voor hem knippen in slikklare stukken, maar dan heeft zijn gebit niets aan de reinigende werking van het in stukken knippen. Je zou ook zulke grote stukken kunnen geven, dat hij zijn gebit wel moet gebruiken. Maar ja, elke hond is anders en elke baas ook - uiteindelijk ligt het aan jou hoe het verder gaat. :wink:

Ignit Bekken
www.barf-natuurlijk.nl
Eva
Actief

Ongelezen bericht door Eva »

Ik weet dat ze hun eten knippen, maar Tyson schrokt alles naar binnen. Ook grote stukken kopvlees knipt hij niet goed genoeg. Hij stikt er soms bijna in. Ik heb ook liever dat hij hetzelf doet maar ik neem daar liever geen risico's in. Ons teefje daarintegen kun je hele grote stukken geven die doet het prima. Ik probeer het wel iedere keer maar hij is veel te gulzig
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”