Hier meld zich een BARFER die vroeger RC voerde.
Xena is 6 maandjes jong en eet sinds bijna 1 maand BARF in combinatie met KVV (kompleet vers vlees, uit de diepvries) Wij zijn heel veel aan het aanpassen en uitzoeken
(klooien
) met voer geweest.

Onze pup komt van een "niet officiele fokker", kennissen van ons

. Daar KREGEN de honden altijd Carocroc (tegenwoordig huismerk). Toen we Xena hier kregen at ze bijna niets, ook niet als ze verschrikkelijk veel honger had. Ze at gewoon weg niet

Uiteindelijk ging ze maar bladeren, gras en stenen eten, alles, zolang het maar Géén carocroc brokjes waren. Toen zijn we zelfs begonnen met pedigree (JA PEDIGREE, kan je het voorstellen) blikvoer of leverpastij door haar eten te doen. Zelfs dan at ze het met moeite. Toen hebben we verder alle merken geprobeerd Eukanuba, Hills, Pedigree, en uiteindelijk bleven we steken op RC, dat at ze redelijk in combiantie met blikvoer of leverpastij. Rond die tijd kwam ik op dit forum, ze was toen een week of 10/ 11 en ze wilde niet eten. Iemand adviseerde mij toen om rodi te geven, toen waren we eerst zo dom om die snackworsten van rodi aan te zien voor KVV

. Maar later hebben we wél echte rodi gekocht en toen heeft ze daar 2 maanden lang op gestaan. Van 3 maanden tot ongeveer een maand of 4/5. Toen was het zo ver dat we kipfilet of kaas door haar rodi moesten doen om haar te laten eten.

Daar waren we weer, terug naar het zelfde pad. En toen ontdekte ik BARF, toen heeft ze voor het eerst een kippenvleugel gehad, die foto staat nog in mijn onderschrift. Heerlijk vond ze het, onze hond is gewoon een echte Canivoor. De enige reden waarom we nu nog niet volledig barfen is wegens tijdgebrek. Ik ben 12 en moet dus nog naar school. Dus krijgt ze s'ochtends altijd kvv (op dit moment carnibest of bibi) en s'avonds en in het weekend barf. Als we de tijd zouden hebben, dan zouden we voledig gaan barfen.
Goed dit was best een lang verhaal, maar dit beschrijft precies waarom Kvv/barf beter voor ONS hondje is dan Brokjes. Dat geld overigens niet voor elke hond. Maar wel voor vele hondjes.