Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

royal canin? wat vinden jullie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

WOEF!
Zeer actief

royal canin? wat vinden jullie

Ongelezen bericht door WOEF! »

Hallo daar!

Mischien is dit al aan de orde geweest op het forum maar tog, ik ben nieuw hier en tog even nieuwschierig erna :wink:

Mijn duitseherder pup Woef kreeg van de fokker carocrok.. hij zij zelf toen we hem meenen dat hij wat last van diaree omdat mogelijk het voer niet aansloeg... (wel moeste we naar de foker teruggaan als het een andere reden had enz)

gelijk die dag nog op check bij de dierenarts geweest alles was prima, het voer moeste we nog ff aankijken omdat hij eerst thuis moest wennen natuurlijk.

na aantal daagjes overgegaan op ander voer (carocrok was duidelijk niks voor hem) op dierenarts advies op royalcanin maxi junior overgegaan wat Woef erg goed deed! hij at weer goed en had een goede ontlasting ik was er dus wel over te spreken. :mrgreen:

nu lees ik hier dat de meeste hondenliefhebbers niet te spreken zijn over RC..

ik zou wel willen weten wat jullie mening (en waarom) is over RC

alvast dank! :ok:
Afbeelding

Groeten van "Woef" én Lianne
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Al jarenlang voeren wij RC en hebben hier goede ervaring mee. Wel geven we ons hondje (en voorheen ook haar moeder) wel een beetje "kompleet" vlees. Ook de pups die wij hebben gehad, zaten op de RC.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

RC is volgens mij juist wel 1 van de betere merken...

Ik voer zelf op moment Hills (de zak moet nog even op) en dan gaan we over op Farmfood, op advies van mn trainster (vanwege kleur/hoeveelheid ontlasting)...

Maarja, het beste is en blijft (naar mijn idee) KVV (compleet vers voer, zoals rodi of smuldier) of Barf (zelf samenstellen)...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Ik voer mijn honden al ruim 17 jaar(of misschien zelfs wel al langer :denken: )Royal Canin,en ik vind het prima voer. :ok:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Diesel heeft altijd RC gehad maar vond het niet zo lekker.
Sinds kort eet hij Rodi uit de vriezer maar ik zou niet weten waarom RC niet goed zou zijn.
Waarschijnlijk krijg je hier advies om vers te geven maar dat komt omdat vele dat hier doen en het blijkt erg goed te zijn.

ik zou hem geven wat jij denkt dat goed is en wat hij lekker vind natuurlijk. oh ja en naar de butget ook niet erg onbelangrijk.
Groetjes Silvia en Diesel
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hier ook RC .... mobility support en het smaakt blijkbaar goed :smile:
En geen overdreven ladingen stront, nee gewoon 2x per dag een hoopje om "in te lijsten", mooie vaste drollen en goed van kleur.
:wink:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Robbie is ook aan de Royal Canin.
Mini junior.

Vraag me wel af, moet ik dat junior spul geven tot dat hij tien maanden is? Of moet je eerder over of de adult variant?

Heb vandaag een doosje Rodi gehaald. Ben benieuwd of hij dat lekker vindt. Er ligt nu nog een stukje te ontdooien.
Als hij dat lekker vindt, wil ik hem dat af en toe tussendoor geven.

Ontlasting is ook goed. 't Lijkt alsof hij nu zelfs wat minder poept dan in het begin (toen had hij toch ook al RC)
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

als je denkt dat geur kleur en smaakstoffen, chemische anti oxidanten en conserveer middelen gezond zijn, vooral voeren :ok:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

SuperTyson schreef:als je denkt dat geur kleur en smaakstoffen, chemische anti oxidanten en conserveer middelen gezond zijn, vooral voeren :ok:
Mmmm, reactie van een Barfer neem ik aan??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Jayka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jayka »

Ik voer ook RC Maxi Junior. De pup was heel mager toen ze drie weken geleden naar NL kwam. Ze heeft de eerste week de puppybrok gehad en daarna overgegaan naar Maxi. Geen diaree, ze kwam in twee weken 2.5 kg aan, kreeg een mooie glanzende vacht. Kortom...ik ben dus zeer te spreken over RC, en ze vind het nog lekker ook! Er wordt op de zak aangegeven dat Maxi tot 15 mnd gegeven kan worden en daarna moet worden overgestapt op adult.
03-01-2017...dag lieve Jayka...
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

royal canin... achterlijk duur voor een voer waar ook goede (misschien betere) goedkopere varianten op zijn
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

flatcoat schreef:
SuperTyson schreef:als je denkt dat geur kleur en smaakstoffen, chemische anti oxidanten en conserveer middelen gezond zijn, vooral voeren :ok:
mijn honden krijgen idd kvv en barf.. maar ALS ik brok zou voeren.. zou dus zoeken naar brok waar dat niet inzit.. zoals farmfood cavom of jarco..
WOEF!
Zeer actief

veel uitéén lopende reacties dus... gelukkig ook mensen met goeie ervaringen! voorlopig blijf ik dan nog gewoon rc voeren!
Afbeelding

antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

SuperTyson schreef: mijn honden krijgen idd kvv en barf.. maar ALS ik brok zou voeren.. zou dus zoeken naar brok waar dat niet inzit.. zoals farmfood cavom of jarco..
Mijn honden leken linda Blair in haar rol in the Exorcist wel toen ik Farmfood en Cavom voerde. Daarnaast dronken ze echt belachelijk veel toen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

mijn dh heeft ook als pupzijnde rc maxi junior gekregen. Ze zit nu op maxi adult en mijn oude teef zit op rc german shepherd. Ze heeft tijdelijk mature gekregen, maar daar werd ze erg bol van. Sinds ze weer op german shepherd zit, is ze weer wat geslonken
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Hier meld zich een BARFER die vroeger RC voerde. :ok:

Xena is 6 maandjes jong en eet sinds bijna 1 maand BARF in combinatie met KVV (kompleet vers vlees, uit de diepvries) Wij zijn heel veel aan het aanpassen en uitzoeken (klooien :wink: ) met voer geweest. :roll: Onze pup komt van een "niet officiele fokker", kennissen van ons :roll: . Daar KREGEN de honden altijd Carocroc (tegenwoordig huismerk). Toen we Xena hier kregen at ze bijna niets, ook niet als ze verschrikkelijk veel honger had. Ze at gewoon weg niet :jank: Uiteindelijk ging ze maar bladeren, gras en stenen eten, alles, zolang het maar Géén carocroc brokjes waren. Toen zijn we zelfs begonnen met pedigree (JA PEDIGREE, kan je het voorstellen) blikvoer of leverpastij door haar eten te doen. Zelfs dan at ze het met moeite. Toen hebben we verder alle merken geprobeerd Eukanuba, Hills, Pedigree, en uiteindelijk bleven we steken op RC, dat at ze redelijk in combiantie met blikvoer of leverpastij. Rond die tijd kwam ik op dit forum, ze was toen een week of 10/ 11 en ze wilde niet eten. Iemand adviseerde mij toen om rodi te geven, toen waren we eerst zo dom om die snackworsten van rodi aan te zien voor KVV :smile:. Maar later hebben we wél echte rodi gekocht en toen heeft ze daar 2 maanden lang op gestaan. Van 3 maanden tot ongeveer een maand of 4/5. Toen was het zo ver dat we kipfilet of kaas door haar rodi moesten doen om haar te laten eten. :19: Daar waren we weer, terug naar het zelfde pad. En toen ontdekte ik BARF, toen heeft ze voor het eerst een kippenvleugel gehad, die foto staat nog in mijn onderschrift. Heerlijk vond ze het, onze hond is gewoon een echte Canivoor. De enige reden waarom we nu nog niet volledig barfen is wegens tijdgebrek. Ik ben 12 en moet dus nog naar school. Dus krijgt ze s'ochtends altijd kvv (op dit moment carnibest of bibi) en s'avonds en in het weekend barf. Als we de tijd zouden hebben, dan zouden we voledig gaan barfen.

Goed dit was best een lang verhaal, maar dit beschrijft precies waarom Kvv/barf beter voor ONS hondje is dan Brokjes. Dat geld overigens niet voor elke hond. Maar wel voor vele hondjes.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

hier alleen nog geperste brok, in mijn geval Barca.
Die sponsjesbrokken hoef ik niet meer... beviel niet. Hier doen al mijn honden het goed op, sport- en huishond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Mijn honden heb ik eerst ook RC gevoerd. Ze aten het slecht, dronken veel, en 1 van mijn honden had veel last van diarree en braken. Ik heb dus een slechte ervaring met RC.
Debby Speerstra
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby Speerstra »

Mijn honden hadden bij RC nogal last van winderigheid, moesten vaak hun behoefte doen en de ontlasting stonk nogal :ugh:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

flatcoat schreef:
Barfer of niet het blijft een feit dat RC wel degelijk gebruik maakt van geur kleur en smaakstoffen, chemische anti oxidanten en conserveer middelen. (kleur stoffen weet ik niet zeker trouwens)
RC voegt zelfs BHA (oid) toe aan de brok, en dit staat bekend als een kanker verwekkend middel.

Er zijn zat andere brokken die geen gebruik maken van schadelijke stoffen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

antoinette schreef:
SuperTyson schreef: mijn honden krijgen idd kvv en barf.. maar ALS ik brok zou voeren.. zou dus zoeken naar brok waar dat niet inzit.. zoals farmfood cavom of jarco..
Mijn honden leken linda Blair in haar rol in the Exorcist wel toen ik Farmfood en Cavom voerde. Daarnaast dronken ze echt belachelijk veel toen.
whahaha... geweldig..

brok = brok toch?

Ik heb met geen enkele brok positieve ervaringen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Bernadette schreef:
antoinette schreef:
whahaha... geweldig..

brok = brok toch?

ik wel :19: met alle geperste brokken heb ik uitstekende ervaringen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bernadette
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bernadette »

malinois schreef:
Bernadette schreef:
antoinette schreef:
whahaha... geweldig..

brok = brok toch?

ik wel :19: met alle geperste brokken heb ik uitstekende ervaringen.
Haha, nou ok... :) Even goeie vrienden hoor :19:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hier komt er geen RC meer in,, ik hoef ook die sponsjes niet meer,, kan echt niet gezond zijn als je ziet wat er gebeurt als je een brokje in een glaasje water laat vallen. :N: :N:

En onze honden gingen zulke winden laten van de RC was niet te harden,, heb ik het nog niet eens over de giga bergen stront en de lucht,, en kleur die de ontlasting heeft.

Ze krijgen op het moment helemaal geen brokken meer uitsluitend KVV en als ik toch brokken moest voeren zou dat in ieder geval een geperste zijn en wel , Farmfood, Cavom of Prins super. :ok:
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Marloes

Sponsjes?

Net ff getest met en brokje... Niks aan de hand... :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marloes schreef:Sponsjes?

nee? laat hem er maar een uurtje inliggen en leg een geperst brokje in een glas water... kijk dan even naar de verschillen... de geperste blijft niets van over valt helemaal uit elkaar terwijl die sponsjes vreselijk gaan uitzetten en 1 geheel blijven vormen :wink:
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Dus als ik het goed begrijp,, als je een broke RC in een glaasje water gooit,, zet ie niet uit als een spons. :denken:

Lijkt me erg stug aangezien ik het mijn da ook heb zien doen,, en zelf heb ik het ook regelmatig gedaan.

Hij zet niet gelijk uit he!!
Als je het met een geperst brokje doet dan zul je zien dat ie uitelkaar valt als een paracetamolletje zal ik maar zeggen,,, maar geloof me maar hoor een krokant brokje in een glaasje laten vallen en hij zet echt wel uit hoor!!
Amber
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Marloes schreef:Sponsjes?

nee? laat hem er maar een uurtje inliggen en leg een geperst brokje in een glas water... kijk dan even naar de verschillen... de geperste blijft niets van over valt helemaal uit elkaar terwijl die sponsjes vreselijk gaan uitzetten en 1 geheel blijven vormen :wink:
Zeker weten!! dat het gebeurd. :mrgreen:
Marloes

Okee ik doe nieuwe poging.
WOEF!
Zeer actief

nou.. ff testen :wink:
heb nu een brokje rc in glas water gedaan... gebeurt nog niet veel.. (niets) :19:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”