Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond overdag buiten, 's nachts binnen ... Is dit gezond ?
Moderator: moderatorteam
- Patrice1981
- nieuw lid
Hond overdag buiten, 's nachts binnen ... Is dit gezond ?
Dag allen,
Zoals de titel reeds aangeeft:
Onze Mechelse Herder van 10 maanden oud zit overdag als we weg zijn buiten in een beschutte hondenren, als we thuis zijn, meestal los in de tuin en 's avonds als we gaan slapen laten we hem binnen om tevens in huis te slapen. Dit omdat we in een inbraakgevoelige buurt wonen en hij een zeer goede waker is.
Nu dat het kouder wordt, zal hij van nature uit een dikkere vacht krijgen aangezien hij de helft van de tijd buiten is. Kan hij er dan eigenlijk wel tegen om 's avonds en 's nachts in onze warme living te slapen ?
Ik heb de indruk dat hij er geen last van heeft maar ik wou toch eens horen of iemand hier al negatieve ervaringen mee heeft gehad.
Onze hond overdag ook binnenhouden is geen optie want dan gaat hij uit verveling (als we werken zijn) kattekwaad uitsteken.
Groeten,
Patrice Cornelis
Zoals de titel reeds aangeeft:
Onze Mechelse Herder van 10 maanden oud zit overdag als we weg zijn buiten in een beschutte hondenren, als we thuis zijn, meestal los in de tuin en 's avonds als we gaan slapen laten we hem binnen om tevens in huis te slapen. Dit omdat we in een inbraakgevoelige buurt wonen en hij een zeer goede waker is.
Nu dat het kouder wordt, zal hij van nature uit een dikkere vacht krijgen aangezien hij de helft van de tijd buiten is. Kan hij er dan eigenlijk wel tegen om 's avonds en 's nachts in onze warme living te slapen ?
Ik heb de indruk dat hij er geen last van heeft maar ik wou toch eens horen of iemand hier al negatieve ervaringen mee heeft gehad.
Onze hond overdag ook binnenhouden is geen optie want dan gaat hij uit verveling (als we werken zijn) kattekwaad uitsteken.
Groeten,
Patrice Cornelis
-
boxersien
Volgens mij hoeft het niet nadelig te zijn, maar het kan zijn dat je hond een warme deken en een kacheltje niet echt zal waarderen of dat hij blijft verharen omdat de vacht niet weet wat die moet met zulke temp. verschillen.
En als je hond binnen gaat slopen uit verveling, misschien een idee om hem meer beweging te geven? Meer afleiding? Het kan natuurlijk gewoon puber gedrag zijn dan gaat het met goede training wel over. Wat ik niet snap, hij zit buiten omdat hij anders sloopt, maar als jullie thuis zijn zit hij ook buiten, waarom dan ook?
En als je hond binnen gaat slopen uit verveling, misschien een idee om hem meer beweging te geven? Meer afleiding? Het kan natuurlijk gewoon puber gedrag zijn dan gaat het met goede training wel over. Wat ik niet snap, hij zit buiten omdat hij anders sloopt, maar als jullie thuis zijn zit hij ook buiten, waarom dan ook?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mijn mechel zit overdag ook buiten en komt naar binnen als ik thuis ben. 's Nachts is ze zowiezo binnen.
Hier ging dat vorig jaar gewoon goed. Ze had gewoon een dikke vacht. Lag 's avonds wel met name op het laminaat ipv op de bank of op een kleed.
Ik verwacht dat het nu ook wel weer goed gaat, als het kouder wordt gaat er lekker een laag stro in de kenel.
Hier ging dat vorig jaar gewoon goed. Ze had gewoon een dikke vacht. Lag 's avonds wel met name op het laminaat ipv op de bank of op een kleed.
Ik verwacht dat het nu ook wel weer goed gaat, als het kouder wordt gaat er lekker een laag stro in de kenel.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik geloof niet dat hij buiten zit omdat hij sloopt toch?boxersien schreef:Volgens mij hoeft het niet nadelig te zijn, maar het kan zijn dat je hond een warme deken en een kacheltje niet echt zal waarderen of dat hij blijft verharen omdat de vacht niet weet wat die moet met zulke temp. verschillen.
Meer als bewaker krijg ik de indruk
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
-
boxersien
Of ik of jij leest verkeerd, maar hij wordt juist 's nachts binnengelaten omdat ze in een inbraakgevoelige buurt wonen. En overdag buitengelaten omdat hij anders sloopt uit vervelingranetje schreef:Ik geloof niet dat hij buiten zit omdat hij sloopt toch?boxersien schreef:Volgens mij hoeft het niet nadelig te zijn, maar het kan zijn dat je hond een warme deken en een kacheltje niet echt zal waarderen of dat hij blijft verharen omdat de vacht niet weet wat die moet met zulke temp. verschillen.
En als je hond binnen gaat slopen uit verveling, misschien een idee om hem meer beweging te geven? Meer afleiding? Het kan natuurlijk gewoon puber gedrag zijn dan gaat het met goede training wel over. Wat ik niet snap, hij zit buiten omdat hij anders sloopt, maar als jullie thuis zijn zit hij ook buiten, waarom dan ook?![]()
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik lees het verkeerdboxersien schreef:Of ik of jij leest verkeerd, maar hij wordt juist 's nachts binnengelaten omdat ze in een inbraakgevoelige buurt wonen. En overdag buitengelaten omdat hij anders sloopt uit vervelingranetje schreef:Ik geloof niet dat hij buiten zit omdat hij sloopt toch?boxersien schreef:Volgens mij hoeft het niet nadelig te zijn, maar het kan zijn dat je hond een warme deken en een kacheltje niet echt zal waarderen of dat hij blijft verharen omdat de vacht niet weet wat die moet met zulke temp. verschillen.
En als je hond binnen gaat slopen uit verveling, misschien een idee om hem meer beweging te geven? Meer afleiding? Het kan natuurlijk gewoon puber gedrag zijn dan gaat het met goede training wel over. Wat ik niet snap, hij zit buiten omdat hij anders sloopt, maar als jullie thuis zijn zit hij ook buiten, waarom dan ook?![]()
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een van mijn honden ligt sinds het voorjaar buiten, zowel dag als nacht (tussendoor mag hij natuurlijk wel een paar keer naar binnen) maar de hond ligt gewoon simpelweg liever buiten dan binnen. Ik heb er tot op heden nooit geen last van gehad. De rest ligt binnen, maar als ik train en dat is toch wel minimaal 3 x per week en dan heb ik de wedstrijden nog niet eens meegerekend hele dagen, liggen ze ook in de auto, dus 's winters ook van -3 naar +23
Ze ruien normaal, zijn nooit ziek. M'n hond die buiten ligt voor het grootste gedeelte heeft nu stro in z'n nachthok, (hij heeft er 2, 1 zonder stro en 1 met) dus hij kan kiezen wat hij fijn vind.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Patrice1981
- nieuw lid
Mercie voor de info !
Nu weet ik dat ik hem tenminste niet martel door hem binnen te laten slapen. Als het aan mij lag, zou ik hem telkens binnenlaten als we weg zijn maar als ik dat overdag doe, dan heeft hij 1 kans op 3 ergens op gebeten.
Als we thuis zijn, loopt hij meestal buiten in de tuin tot het avond wordt. Hij zit ook liever buiten dan binnen maar ik heb hem 's nachts liever binnen. 's Nachts doet hij daar ook helemaal niet moeilijk over.
Nu weet ik dat ik hem tenminste niet martel door hem binnen te laten slapen. Als het aan mij lag, zou ik hem telkens binnenlaten als we weg zijn maar als ik dat overdag doe, dan heeft hij 1 kans op 3 ergens op gebeten.
Als we thuis zijn, loopt hij meestal buiten in de tuin tot het avond wordt. Hij zit ook liever buiten dan binnen maar ik heb hem 's nachts liever binnen. 's Nachts doet hij daar ook helemaal niet moeilijk over.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mijn hond wil liever naar buiten, ... hij heeft het ook warm binnen, ook nu, zonder kachel aan, 18 graden... vind ie helemaal niks... als hij de kans krijgt en de deur staat open is hij weer buiten.Patrice1981 schreef:Mercie voor de info !

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi